Mercedes-Benz GLB koncept

Izdržljiv i praktičan SUV: Baby G-klasa opravdala je visoka očekivanja

16.04.2019 u 10:21

Bionic
Reading

Njegova robusnost i pogon na sva četiri kotača nude puno više od obične vožnje asfaltiranim cestama

Osim novog imena jednog Mercedesova modela, GLB koncept pokazuje smjer u kojem se mogu razvijati pojedini modeli na zajedničkim platformama. GLB je napravljen na kompaktnoj platformi MFA2, koja je podloga i za bratski GLA, model sportskog višenamjenskog automobila. Dok GLA nudi progresivno uživanje u vožnji svojim linijama poput kupea, GLB stavlja naglasak na prostranost i robusnost. Izložen u Šangaju, još uvijek pod nazivom koncept, GLB ima obličje pravog terenca s prostorom unutar kabine za do sedam putnika. Naravno, njegove dimenzije to mu i omogućuju; dužine je 4634 mm, širine 1890 te visine od 1900 mm (s nosačima na krovu), ali i priličnim međuosovinskim razmakom dužine 2829 mm.

Prema Britti Seeger, članici uprave Daimler AG-a odgovorne za prodaju Mercedes-Benza, koncept GLB nalazi svoje mjesto između postojećih modela GLA i GLC. Izdržljiv je i praktičan SUV kompaktnih dimenzija. Već i u samoj najavi svjetske premijere rekli smo da mu je nadimak poznat - baby G-klasa - a svojom pojavom on ga je opravdao. Iako će mu, pretpostavlja se, glavni konkurenti biti ostala dva modela njemačkih proizvođača BMW X1 i Audi Q3, GLB više naginje sposobnom terencu. No je li to baš tako ili ne, pokazat će tržište. Sam proizvođač Mercedes-Benz mora voditi računa o tome da ne naškodi prodaji svog modela GLC.

  • +12
Mercedes-Benz, koncept GLB Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG - Global Communication

U dizajnerskim uvjetima unutrašnjost koncepta GLB otkriva svoje članstvo u novoj kompaktnoj obitelji Mercedes-Benz, ali kao showcar, i SUV ima posebne značajke kože i posebne elemente opreme. Prvi put u kompaktnom modelu Mercedes-Benza nalazi se treći red sjedala s dva dodatna, koja se mogu uvući u pod prtljažnika kako bi se povećao volumen prtljažnika. Ta sjedala su daleko više od onih za slučaj nužde i nude udobno sjedenje za dva putnika srednje veličine. Osnovna arhitektura kontrolne ploče odgovara B-klasi sa širokim kokpitom okrenutim vozaču te funkcijama i zaslonima koji se kontroliraju preko Mercedes-Benz User Experiencea - MBUX-a. Nove značajke su cjevasti elementi off-road tipa u brušenom aluminiju koji zaokružuju ploču s instrumentima na donjem kraju. To daje armaturnoj ploči dojam robusnosti, snage i određenog faktora zabave. Ispod tri okrugle središnje mlaznice nalazi se upravljačka ploča klima-uređaja s namjerno analognim izgledom, čiji gumbi stvaraju dojam da su izrađeni od čvrstog aluminijskog cilindra.

Robusnost interijera nastavlja se na središnjoj konzoli. Aluminijski cjevasti elementi s brušenom strukturom na rukohvatu daju čvrstoću dizajnu komponenti i kontrola. Na vratima je karakter SUV-a podvučen horizontalnom rukohvatom koji čini robustan dio strukture ploče vrata kao obrađena aluminijska cijev.

Izvana GLB ima prepoznatljivu prisutnost u svijetu kompaktnih SUV-ova svojim mišićavim izgledom i dimenzijama. Jasne, površinski naglašene konture s reduciranim linijama i preciznim pregibima donose osjećaj lakoće i modernost. Uspravni prednji dio sa svojim upečatljivim LED prednjim svjetlima Multibeam jasan je dokaz o off-road genima, kao i kratkim prevjesima sprijeda i straga. Sveobuhvatne zaštitne obloge dijele ukupne razmjere i naglašavaju karakter vozila izvan ceste.

Koncept GLB opremljen je stalnim sustavom pogona na sva četiri kotača 4MATIC, s potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta. Ova sportska konfiguracija pogona na svim kotačima omogućuje vozaču da koristi prekidač Dynamic Select kako bi utjecao na karakteristike 4MATIC-a. Raspodjela okretnog momenta razrađena je u tri razine, a vozač, jednom kada se nađe u prikladnoj situaciji, bira između ponuđenih programa vožnje. Prvi je način vožnje u normalnim uvjetima Eco/Comfort, koji se temelji na distribuciji okretnog momenta 80:20 (prednja osovina: stražnja osovina), dok je u Sportu 70:30. U off-road načinu rada spojka pogona na sve kotače djeluje kao međuosna blokada diferencijala, s osnovnom raspodjelom 50:50. Inače, sam pogon 4MATIC podrazumijeva višelamelnu spojku koja je upravljana elektromehanički. U prilog činjenici da aspirira i terenskoj vožnji idu kotači dimenzija 17 inča, kao i terenske gume izraženog profila BF Goodrich All-Terrain.

Što se motora tiče, koncept GLB pokreće četverocilindrični benzinski motor M260 u kombinaciji s mjenjačem s dvostrukom spojkom 8G-DCT, s maksimalnom snagom od 165 kW/224 KS i najvećim okretnim momentom od 350 Nm. Blok motora od lijevanog aluminija s cilindričnim oblogama od lijevanog željeza ima tehnologiju Conicshape, koja dodatno smanjuje trenje klipa i time omogućuje manju potrošnja goriva. Hoće li biti dodatnih motora ili možda nekih hibridnih verzija motora, zasad nije poznato. Kao ni činjenica da javnost još ni zna točan datum ulaska modela GLB u serijsku proizvodnju, niti kada dolazi na tržište.