Pionirski tehnološki program

Mercedes pokazao koncept AMG GT XX: Više od 1360 KS, hiperbrzo punjenje i vrlo emocionalan dizajn

26.06.2025 u 08:56

Bionic
Reading

Pionirski tehnološki program nudi uvid u prvi serijski model temeljen na visokoučinkovitoj arhitekturi AMG.EA. Revolucionarni koncept pogona s tri aksijalna motora za snagu veću od 1000 kW (>1360 KS). Revolucionarna visokonaponska baterija s izravno hlađenim cilindričnim ćelijama

Mercedes-AMG je predstavio AMG GT XX koncept. Pionirski je to tehnološki program koji nudi impresivan uvid u nadolazeći serijski sportski automobil s četvora vrata. S tri aksijalna motora i visokoučinkovitom baterijom razvijenom od nule, marka iz Affalterbacha predstavlja revolucionarni koncept pogona koji omogućuje potpuno novu dimenziju performansi.

Uključuje obilje tehničkih rješenja namijenjenih za upotrebu u sljedećim serijskim modelima temeljenim na visokoučinkovitoj AMG električnoj arhitekturi (AMG.EA).

Revolucionarni pogonski sklop: visokoučinkoviti aksijalni motor i nova vrsta tehnologije baterija

U gotovo 60-godišnjoj povijesti marke Mercedes-Benz performansnih i sportskih automobila, pogon je oduvijek bio srce vozila, bez izuzetka. Tim u Affalterbachu nastavlja ovu tradiciju s AMG GT XX konceptom, koji predstavlja revolucionarnu tehnologiju pogona u obliku inovativnog aksijalnog motora. Njegove tehnološke temelje izvorno je razvio britanski stručnjak za elektromotore YASA – 100-postotna podružnica Mercedes-Benz AG-a.

Mercedes-AMG koncept AMG GT XX Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-AMG

Za primjenu u AMG GT XX konceptu, a potom i u serijskoj proizvodnji, koncept je podignut na potpuno novu razinu performansi. To je postignuto suradnjom između Mercedes-AMG-a i tehnoloških stručnjaka iz YASA-e. Specijalisti za performanse iz Affalterbacha također su razvili softver za operativnu strategiju koja optimalno koristi visoke performanse motora u tehnološkom nosaču. Inovativni elektromotori omogućuju veliku snagu iz izuzetno kompaktnog paketa i ulaze u serijsku proizvodnju u Mercedes-AMG-u 2026. godine.

Zahvaljujući vršnoj snazi ​​od preko 1000 kW (više od 1360 KS), AMG GT XX koncept može postići maksimalne brzine veće od 360 km/h. U kombinaciji s novom visokoučinkovitom baterijom, tri aksijalna motora postižu potpuno novu razinu, posebno u pogledu kontinuirane snage. To omogućuje da se AMG GT XX koncept više puta pogura do svojih granica, nudeći novu razinu kontinuirane performanse koja je do sada bila gotovo nezamisliva u svijetu električne mobilnosti. Baterija ostaje u optimalnom temperaturnom rasponu čak i tijekom intenzivne vožnje, što omogućuje ne samo performanse na cesti već i izuzetno brzo punjenje. Konceptno vozilo može napuniti energiju za oko 400 km dometa (WLTP) za oko pet minuta, što je otprilike ekvivalentno udaljenosti od Affalterbacha do Spa-Francorchampsa. Nakon zaustavljanja punjenja, vozilo odmah može ponovno isporučiti punu snagu, što je neviđena sposobnost.

Značajne prednosti u profilu snage, težini i pakiranju

Aksijalni motori nude mnoge prednosti: znatno su kompaktniji, lakši i, prije svega, snažniji od konvencionalnih elektromotora (radijalni motori). Gustoća snage aksijalnih motora je oko tri puta veća od konvencionalnih elektromotora. Istodobno, inovativni motori su oko dvije trećine lakši i zauzimaju samo trećinu prostora. Ovaj kompaktni dizajn motora nudi više slobode kada je u pitanju pakiranje pogonskog sklopa. U usporedbi s konvencionalnim elektromotorima, inovativni pogon pruža znatno veću trajnu izlaznu snagu, kao i veći okretni moment. To se prevodi u najviše razine performansi, koje se mogu iznova i iznova reproducirati s velikom frekvencijom.

U motoru s aksijalnim fluksom, elektromagnetski tok teče paralelno s osi rotacije motora. S druge strane, u konvencionalnom elektromotoru teče okomito na os rotacije. U motoru s aksijalnim fluksom, velike komponente su oblikovane poput tankih diskova. Stator je smješten između dva rotora s lijeve i desne strane. Ovaj raspored statora i rotora omogućuje optimalan prijenos snage na rotore putem električnog polja koje generira stator. U AMG GT XX konceptu, ova kombinacija je široka jedva 9 cm. Svaki od dva motora straga širok je samo oko 8 cm.

Uvjerljiva snaga: više od 1000 kW vršne snage

Čak tri ova inovativna elektromotora jamče izvanrednu snagu sustava u AMG GT XX konceptu. Njegova vršna snaga je veća od 1000 kW (>1360 KS). Motori su smješteni u dvije visokoučinkovite električne pogonske jedinice (HP.EDU) – jednu sprijeda i jednu straga. HP.EDU straga ima dva aksijalna motora s fluksom, svaki opremljen kompaktnim planetarnim zupčanikom i jednim pretvaračem, u jednom kućištu. Motori i mjenjači hlađeni su uljem. Kako bi se uštedjelo još više prostora, potrebna upravljačka jedinica pumpe s hidrauličkim pumpama i usisnim filterima također je integrirana u HP.EDU. Dva pretvarača (jedan po motoru) hlađeni su vodom. Materijalna svojstva silicijevog karbida nude višestruke prednosti za zahtjevne primjene koje zahtijevaju visoke napone, visoke struje, visoke temperature i visoku toplinsku vodljivost.

Prednji HP.EDU sastoji se od jednog aksijalnog motora s fluksom, mjenjača s čeličnim zupčanikom i pretvarača. Prednji električni pogon funkcionira kao booster motor. Aktivira se samo kada je potrebna dodatna snaga ili trakcija na prednjim kotačima. Kada prednji elektromotor nije potreban, jedinica za isključivanje (DCU) ga odvaja. Tijekom ubrzanja i rekuperacije, DCU se uključuje za optimalne performanse. Tijekom stabilne vožnje, niskog opterećenja i vožnje bez napora, ponovno se isključuje, smanjujući nepotrebne gubitke otpora i povećavajući učinkovitost.

Inspirirana Formulom 1, razvijena u Affalterbachu: Visokoučinkovita električna baterija

Visokonaponska baterija u modelu AMG GT XX koncept potpuno je novi razvoj. Koristi sva iskustva iz AMG ONE-a i Formule 1®, kao i znanje najboljih inženjera iz Mercedes-AMG-a u Affalterbachu i Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) u Brixworthu (UK). Visokoučinkovita električna baterija (HP.EB) pruža visoku izlaznu snagu s iznimnom ponovljivošću, jamčeći izvanredne ukupne performanse vozila. To je upareno s brzom apsorpcijom energije i visokom gustoćom snage. Visokim performansama sustava doprinose tri glavna aspekta: razvoj novih baterijskih ćelija, izravno hlađenje ćelija i visoki napon.

Nove baterijske ćelije razvijene za zadovoljavanje iznimno visokih zahtjeva performansi

U središtu pozornosti je potpuno novi dizajn baterijskih ćelija, razvijen za iznimno visoke performanse. AMG GT XX koncept koristi cilindrične ćelije koje su izuzetno visoke i tanke. Ovaj format pruža mnoge prednosti za hlađenje ćelija: Uski promjer znači da je udaljenost od jezgre ćelije do kućišta posebno mala. To omogućuje brzo odvođenje topline stvorene pod opterećenjem i osigurava da se svaka pojedinačna ćelija održava unutar optimalnog temperaturnog raspona. Novo je i laserski zavareno aluminijsko kućište ćelije. Lakše je od čeličnih spremnika koji se obično koriste i ima znatno bolju električnu i toplinsku vodljivost. To nudi prednosti u ciljanoj toplinskoj kontroli ćelija - s bržim hlađenjem ili zagrijavanjem po potrebi. Ćelije koriste konfiguraciju s punim jezičkom, što znači da je cijela površina repa ćelije električno i toplinski povezana s polom.

To omogućuje značajno smanjenje unutarnjeg otpora ćelije, što olakšava visoku snagu punjenja i pražnjenja. Nadalje, baterijske ćelije s punim jezičkom posebno su robusne i pouzdano funkcioniraju i pod zahtjevnim uvjetima opterećenja.

Kemija ćelija razvijena je posebno za AMG GT XX koncept. Temelji se na NCMA (nikal/kobalt/mangan/aluminij) u katodi i anodi sa sadržajem silicija. Nudi kombinaciju visoke gustoće energije od 300 Wh/kg (740 Wh/l na razini ćelije), snažne performanse punjenja i dugi vijek trajanja koji je do sada jedinstven. Sveukupno, kombinacija visokog, uskog formata ćelija, aluminijskog kućišta, tehnologije s punim jezičkom i NCMA kemije postavlja temelje za visoke performanse unutar pojedinačnih ćelija baterije, posebno u smislu održive isporuke energije. Inteligentno izravno hlađenje ćelija baterije

U AMG GT XX konceptu ima više od 3000 ćelija. Litij-ionska jedinica za pohranu energije ima visoki napon veći od 800 volti, što također doprinosi ukupnim performansama. Prednosti visokog napona su manja težina zbog lakšeg ožičenja, veća kontinuirana izlazna snaga i kraće vrijeme punjenja baterije. Gubici napunjenosti putem kabela za punjenje također su znatno manji. Kontrola temperature za kratko vrijeme punjenja, minimalno starenje i dugi vijek trajanja

Performanse punjenja također postavljaju nove standarde – opet zahvaljujući izravnom hlađenju. To se spaja s optimiziranim toplinskim upravljanjem ćelijama i dalekovodima tijekom punjenja. AMG GT XX koncept postiže vrlo visoku prosječnu snagu punjenja od preko 850 kW pri 1000 ampera u širokom rasponu krivulje punjenja. Kako bi se uskladila s performansama punjenja vozila, Mercedes-Benz Charging Unit blisko je surađivao sa svojim partnerom Alpitronic, europskim liderom na tržištu punjenja velike snage. Alpitronic je razvio prototip stanice za punjenje. To je prva stanica za punjenje koja može prenositi tako visoku struju putem standardnog CCS kabela.

Karoserija plus kućište baterije: sigurnost je prioritet broj jedan

Sastavljena karoserija prije bojenja (eng termin je Body-in-white) AMG GT XX koncepta temelji se na novoj arhitekturi AMG.EA i potpuno je nova. Inteligentna matrica materijala koja se sastoji od aluminija, čelika i vlaknastih kompozitnih materijala kombinira iznimnu krutost koja je zaštitni znak AMG-a s malom težinom. Optimizirani presjeci materijala i dizajn komponenti stvaraju prostor za naprednu tehnologiju i sofisticirani pogonski sklop. Visokonaponska baterija centralno je integrirana u strukturu električnog skateboarda. Njezino zaštitno kućište obuhvaća module ćelija, sve komponente prekidača i Sustav upravljanja baterijom (BMS), koji je također ekskluzivni interni razvoj tvrtke AMG.

Vanjski dio: buntovnički dizajn s prvoklasnom aerodinamikom

Sa svojim dinamičnim fastbackom, niskim poklopcem motora i oštro nagnutim vjetrobranskim staklom, AMG GT XX koncept je izjava prepoznatljivih performansi sportskog automobila marke. Upečatljiva shema boja u narančastoj boji sunset beam pokazuje samopouzdanje. Specifična AMG prednja maska ​​s deset vertikalnih nosača utjelovljuje karakterističnu AMG značajku. Međutim, dalje je razvijena svojim ovalnijim i konkavnijim oblikom. Mercedesova zvijezda integrirana je u sredinu. Vitka, pravokutna pomoćna svjetla uvučena su u vanjske rubove maske. Vertikalno postavljena glavna svjetla postavljaju inovativne naglaske s kratkim i dugim svjetlima naslaganim jedno na drugo.

Karakteristična značajka iz motorsporta su dvodijelni otvori za zrak u poklopcu motora, svaki s dva rebra. Oni raspršuju topli zrak iz horizontalnih modula za hlađenje u prednjem dijelu vozila i tako optimiziraju put rashladnog zraka. Prednji razdjelnik proteže se daleko oko prednjeg dijela automobila s integriranom funkcijom zračne zavjese koja dopire do prednjih lukova kotača. Poklopac motora obuhvaća prednji dio sve do lukova kotača i s dva snažna izbočenja naglašava prepoznatljive sportske gene AMG GT XX koncepta.

Bočni izgled definiran je niskim prednjim dijelom, od kojeg se blatobrani organski šire kako bi uokvirili prednje kotače. Dugi, niski staklenik s dvostrukim krovom i tri prozora sa svake strane leži na mišićavim stražnjim ramenima. Vanjska ogledala su podignuta na prednjim vratima, u tipičnom stilu sportskih automobila. Obloge pragova imaju aerodinamičke konture koje se protežu u stražnje lukove kotača. Aerodinamičko fino podešavanje vidljivo je i u udubljenim kvakama vrata.

Iz ptičje perspektive, aerodinamični staklenik se sužava prema natrag, omogućujući posebno široka ramena. Stražnji lukovi kotača također organski teku s bokova. Još jedan element dizajna na stražnjem dijelu je široki difuzor od izloženog karbona, koji se spušta duboko prema dolje sa svake strane. Dizajniran kako bi osigurao stabilnost stražnjeg dijela pri velikim brzinama, njegov oblik podsjeća na AMG ONE.

Karoserija vozila vizualno počiva na snažnoj podnoj strukturi koja se proteže od prednjeg razdjelnika zraka duž pragova do stražnjeg difuzora. Prevjesi sprijeda i straga naglašavaju ikonične ukupne proporcije. Dinamični karakter također je izražen u ekstravagantnoj boji u narančastoj boji sunset beam. Zahvaljujući posebnom sastavu, površine svjetlucaju na svjetlu poput tekućeg metala. Dinamični stražnji kraj, s oštro nagnutim aerodinamičnim rubom i šest kružnih, tamnocrvenih stražnjih svjetala, tvori jedinstveni identitet vozila. Svjetla i centralno postavljena MBUX Fluid Light Panel uokvireni su izduženim udubljenjem s konusnim bočnim stijenkama kako bi se stvorio posebno impresivan osjećaj dubine. Aktivna zračna kočnica besprijekorno je integrirana u stražnji kraj. Aerodinamika: važan faktor za visoke performanse, posebno pri velikim brzinama.

Mercedes-AMG koncept AMG GT XX
  • Mercedes-AMG koncept AMG GT XX
  • Mercedes-AMG koncept AMG GT XX
  • Mercedes-AMG koncept AMG GT XX
  • Mercedes-AMG koncept AMG GT XX
  • Mercedes-AMG koncept AMG GT XX
    +46
Mercedes-AMG koncept AMG GT XX Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz Group AG

Pri 300 km/h, oko 83 posto pogonske energije potrebno je za prevladavanje otpora. To pokazuje koliko je važna učinkovita aerodinamika u segmentu visokih performansi. AMG GT XX koncept pokazuje što je tehnički moguće. Aspekti uključuju sportski ravni oblik, oštro nagnuto vjetrobransko staklo, nisko postavljen poklopac motora, nagnute bočne prozore i odsutnost stražnjeg vjetrobranskog stakla. Profinjenost se nastavlja i na podvozju: Posebno razvijena kontura osigurava aerodinamičku ravnotežu, što znači optimalnu silu prema donjem dijelu vozila uparenu s maksimalnom učinkovitošću. Stvara takozvani Venturijev efekt, koji smanjuje uzgon na stražnjem kraju bez značajnijeg utjecaja na koeficijent otpora zraka (cd). To omogućuje niži stražnji kraj i smanjuje potrebu za izraženim stražnjim spojlerom. Inteligentna aerodinamika nudi visoku razinu stabilnosti upravljivosti u svim područjima do maksimalne brzine veće od 360 km/h.

Sveukupno, mukotrpna aerodinamička poboljšanja smanjuju koeficijent otpora i prednju površinu – što doprinosi performansama pri velikim brzinama, kao i duljem dometu pri velikim brzinama. Unatoč širokim visokoučinkovitim gumama, koeficijent otpora iznosi cd=0,198.

Aerodinamika također podržava druge funkcije hlađenja

Osim velikih otvora za zrak u prednjem poklopcu motora, AMG GT XX koncept koristi pasivnu rashladnu ploču smještenu na prednjem dijelu podvozja, koristeći protok zraka ispod automobila za hlađenje. Druga značajka je aktivni sustav kontrole zraka AIRPANEL, poznat iz modela serije AMG GT i ovdje dodatno razvijen. To omogućuje najbolji kompromis između hlađenja i aerodinamičkog otpora. Sustav upravlja protokom zraka u više faza prema potrebama za hlađenjem, radeći s otvorima skrivenim iza usisa zraka u prednjem braniku. Normalno su zatvoreni, smanjujući otpor i usmjeravajući zrak prema podvozju. Samo kada se postignu određene temperature na unaprijed definiranim komponentama i kada je potreba za hlađenjem posebno visoka, otvori se otvaraju u više faza, omogućujući protok rashladnog zraka do izmjenjivača topline po potrebi.

Dizajn interijera: puristički kokpit s izloženom tehnologijom

Unutrašnjost AMG GT XX koncepta svedena je na bitno, poput trkaćeg automobila, a istovremeno nudi luksuzan izgled i osjećaj. Unutrašnjost je gotovo u potpunosti uronjena u crno. Stoga srebrni i narančasti detalji jasno dolaze do izražaja i naglašavaju vizualno minimalistički fokus na tehničke elemente. U središtu pozornosti su visokokvalitetni materijali s različitim teksturama koji su jednako dobri kao i na dodir. Vidljive strukture karoserije i komponente interijera inspirirane visokonaponskim kabelima stvaraju blisku vezu s motosportom, podrijetlom AMG-a. Puristički kokpit, s dva integrirana zaslona, ​​u potpunosti je usmjeren na vožnju. Vozilom i svim njegovim instrumentima upravlja se putem dva velika LCD zaslona: instrumentne ploče od 26 cm (10,25 inča) i multimedijskog zaslona osjetljivog na dodir od 35,6 cm (14 inča). Zasloni su ergonomski nagnuti prema vozaču i imaju izgled besprijekornog stakla.

Upravljač je sličan onome u AMG ONE-u, s gotovo pravokutnim oblikom i dvama horizontalnim nosačima sa svake strane inspiriranim motosportom. Palice na upravljaču služe za kontrolu rekuperacije. Zaslon na stupu upravljača koristi različite kodove boja putem osam LED dioda za signaliziranje stanja napunjenosti (plava), rekuperacije i trenutnih performansi (crvena). Osim toga, tu su i dva okrugla AMG gumba na upravljaču koji kontroliraju druge funkcije i prikazuju opcije ikonama u boji. Posebno prepoznatljiva značajka unutrašnjosti su izloženi ekstruzije karoserije u bijeloj boji oko središnje konzole, s osvijetljenim narančastim cijevima. Njihov izgled stvara instinktivnu asocijaciju na visokonaponske kabele.

Još jedna istaknuta značajka je dizajnerski element u središnjoj konzoli, koji je u obliku AMG grba. AMG GT XX koncept tako izražava svoje vrhunske električne performanse visokotehnološkim značajkama izrađenim od punog metala i osvijetljenim. Također nema obloge na instrumentnoj ploči. Referira se na izgled klasičnog sportskog bloka motora s urezanim AMG logotipom i mat crnom termoskupljajućom bojom. Istovremeno, strukturni poprečni nosač tvori gornji dio kokpita. Instrumentna ploča je potpuno integrirana i sadrži i kanale za svježi zrak i kablove. Vertikalni H-nosači postavljeni centralno ispod nje kombiniraju podkonstrukciju kokpita i nosač središnje konzole u jednom modulu. Dosljedna implementacija ekstruzijske strukture predstavlja sveobuhvatnu temu dizajna.

Skulpturalno minimalističke obloge vrata probijaju naslon za ruke s ekstruzijskom strukturom. Suptilno osvijetljene trkaće perforacije na panelima vrata pružaju efekt drugog čitanja koji razbija crnu boju. Radi uštede na težini, pojedinačno oblikovana školjkasta sjedala od karbonskih vlakana straga, uključujući jastuke, potpuno su integrirana u stražnji dio automobila. Krov nema oblogu, što štedi težinu i otkriva strukturu od karbonskih vlakana.

Paneli vrata s laganim cijevima i narančastim petljama za zatvaranje upotpunjuju inovativan i sportski cjelokupni izgled. Dizajn karirane zastave na tkanini s pozadinskim osvjetljenjem u boji dodatna je referenca na motorsport. Točke pričvršćivanja na vratima prekrivene su malim gumbima od strojno obrađenog aluminija. U urednom završnom detalju prikazuju grb AMG-a i naglašene su bojom vanjskog laka. Podna obloga izrađena je od 100 posto recikliranih materijala. Njezin sportski karirani uzorak s elementima karirane zastave ponovno se referira na motorsport.

Emocionalni i intuitivni MBUX

Korisničko sučelje i Mercedes-Benz korisničko iskustvo (MBUX) u modelu AMG GT XX koncept emocionalni su i intuitivni za korištenje. Temelji se na internom Mercedes-Benz operativnom sustavu (MB.OS). Duboko integrirana arhitektura čipa u oblak umrežava i kontrolira sve domene i funkcije. Za AMG GT XX koncept, UI/UX dizajnerski tim u Sindelfingenu programirao je ekskluzivno sučelje koje prikazuje najvažnije značajke električnog pogonskog sustava, uključujući visokoučinkovitu električnu bateriju, kao video animaciju na multimedijskom zaslonu.

Visoka razina trakcije i stabilnosti po pravcu: potpuno varijabilni pogon na sve kotače AMG Performance 4MATIC+

AMG GT XX koncept prenosi svoju snagu na cestu s pogonom na sve kotače AMG Performance 4MATIC+. Potpuno odvojeni jedan od drugoga, tri elektromotora omogućuju potpuno varijabilnu raspodjelu okretnog momenta na prednje i stražnje kotače. To omogućuje visoku razinu trakcije i sigurnosti vožnje, kao i veću učinkovitost. Prijelaz s pogona na stražnje kotače na pogon na sve kotače i natrag događa se kontinuirano na temelju domišljate matrice koja integrira algoritme upravljanja u cijelu arhitekturu vozila.

Višestruke inovacije za sportski automobil budućnosti

AMG GT XX koncept ne samo da postavlja nove standarde performansi, već i predvodi budućnost sportskog automobila s mnogim drugim inovacijama iznutra i izvana. Među istaknutim dijelovima su luminiscentna područja laka duž bokova, zvučnici integrirani u prednja svjetla i MBUX Fluid Light Panel straga. Unutrašnjost sadrži inovativne materijale temeljene na biotehnologiji, kao i ergonomske 3D jastučiće za sjedala.

MBUX Fluid Light Paint

Vanjski dio AMG GT XX koncepta sjaji luminiscentnim segmentima laka. To omogućuje posebne efekte noću na definiranim područjima karoserije vozila. Kako bi to postigli, stručnjaci iz istraživanja i razvoja koriste tehnologiju elektroluminiscencije: posebni pigmenti boje emitiraju svjetlost kao odgovor na izmjeničnu struju. To rezultira jarko sjajnom bojom koja je jasno uočljiva u mraku. Boja je izgrađena u nekoliko električno vodljivih i izolacijskih slojeva. Mercedes-AMG je već uspješno testirao ovu boju na GT3 trkaćem automobilu na 24-satnoj utrci na Nürburgringu. Na modelu AMG GT XX koncept, obloga na uzdužnim gredama istaknuta je bojom s luminiscentnim segmentima koji referiraju na AMG logo. Međutim, boja nije samo za vizualni efekt noću: Tijekom procesa punjenja služi i kao sredstvo komunikacije i vizualno poboljšava iskustvo. Segmenti se isključuju jedan za drugim - i kada se svi ugase, AMG GT XX koncept je spreman za polazak i daje još jedan signal dok kreće.

Zvučnici u prednjim svjetlima

Još jedna inovacija kombinira svjetlo i zvuk u novom obliku: Vanjski zvučnici za emitiranje zvukova vožnje prvi su put integrirani u prednja svjetla u modelu AMG GT XX koncept. Po prvi put, vanjski zvučnici za emitiranje zvuka vožnje integrirani su u prednja svjetla. Koriste kućište prednjih svjetala kao šupljinu za zvučnik. Integracija štedi prostor, smanjuje težinu i omogućuje nove varijante zvuka. Osim toga, zvučnici služe i kao signali za zaštitu pješaka. Još jedna značajka je tehnologija pasivne membrane u soundbaru. Omogućuje reprodukciju niskih frekvencija i snažnijeg basa, jer bolje iskorištava raspoloživi prostor za ugradnju.

Komunikacija s vanjskim svijetom putem MBUX Fluid Light panela straga

Najvažniji dio straga je inovativni MBUX Fluid Light panel s više od 700 slobodno programabilnih RGB LED dioda. Osvjetljenje omogućuje aktivnu komunikaciju s vanjskim svijetom u 3D-piksel izgledu. Prednja strana je pjeskarena kako bi se postigla savršena homogenost pozadinskog osvjetljenja svakog piksela. Inovativna unutarnja struktura sprječava raspršivanje svjetlosti između piksela i osigurava izvanrednu kvalitetu slike. Kada je isključen, panel ima elegantan 3D piksel izgled. Kada je uključen, poseban efekt se stvara neočekivanim postavljanjem svjetla.

Zahvaljujući inteligentnom softverskom rješenju, informacije iz vozila mogu se prvi put prikazivati ​​u stvarnom vremenu kao tekst ili animacija. Može prikazivati ​​razne sadržaje, poput digitalnog AMG logotipa ili trenutnog procesa punjenja.

Inovacije u interijeru: alternativni materijali za sportski automobil budućnosti

Unutrašnjost AMG GT XX koncepta također ukazuje na budućnost s LABFIBER materijalima. To se odnosi na inovativne materijale temeljene na biotehnologiji. Tehnološki program sadrži alternative koži i svili, oboje proizvedene uz pomoć biotehnologije.

Biotehnološka alternativa koži dobivena iz recikliranih GT3 trkaćih guma

LABFIBER Biotech Leather Alternative razvijena je i proizvedena uz pomoć moderne biotehnologije. Rezultat je ekskluzivnog i intenzivnog razvojnog partnerstva s američkim startupom za biodizajn Modern Meadow. Ova suradnja koristi tehnologiju materijala sljedeće generacije tvrtke Modern Meadow za daljnji razvoj LABFIBER Biotech Leather Alternative za serijsku proizvodnju i postavljanje novih standarda u interijerima vozila. Korištenje ovog inovativnog materijala u AMG GT XX konceptu je prvo u automobilskom sektoru. Sastoji se od kombinacije reciklirane gume, biljnih proteina i biopolimera. LABFIBER Biotech Leather Alternative oponaša najvažnije karakteristike kolagena koji se nalaze u koži. Novi materijal stoga nudi razinu slobode dizajna ekvivalentnu onoj konvencionalne kože. Kožna alternativa može se proizvesti s različitim površinskim završnim obradama poput nubuka, kože punog zrna ili brušene kože, kao i s raznim bojama i teksturama.

Korištenjem kemijskog procesa recikliranja, prvo se proizvodi pirolizno ulje koristeći stare gume i certificirani biometan iz poljoprivrednog otpada. Zatim se prerađuju u plastična vlakna u skladu s metodom masene bilance. Ta se mikrovlakna pak koriste za stvaranje poluproizvoda kojem se dodaju biljni proteini i biopolimeri. Za razliku od umjetne kože, ova inovativna kombinacija materijala ima istu strukturu kao i prava koža i može se obrađivati ​​poput prave kože u procesima ponovnog štavljenja. Kao rezultat toga, ima isti visokokvalitetni izgled i osjećaj kao materijali poput nubuk kože, kao i prirodna svojstva starenja. Biodizajn znači da je LABFIBER Biotech Leather Alternative prozračna i vodootporna, a ujedno je i lakša od prave kože. Njena maksimalna vlačna čvrstoća također je dvostruko veća od one kod prave kože, što znači da je vrlo robusna. A zbog niske toplinske vodljivosti, materijal se ne zagrijava brzo čak ni ljeti. Sadržaj dobiven iz reciklirane plastike može se u potpunosti reciklirati.

Za primjenu u AMG GT XX konceptu, Mercedes-AMG koristi pirolizno ulje proizvedeno od trkaćih guma koje su zapravo korištene u teškoj konkurenciji na AMG GT3 trkaćim automobilima kupaca. Jedna otpadna guma pruža osnovu za oko četiri četvorna metra nove LABFIBER Biotech Leather Alternative. Crne navlake za sjedala školjkastih sjedala prekrivene su varijantom nappa izgleda. Inovativni materijal konfiguriran je za zatvaranje petlji materijala. Obuhvaća potpuno kemijsko recikliranje, pri čemu je krajnji proizvod (biotehnološka alternativa koži) veće vrijednosti od početnog materijala (otpadnih guma) – savršen primjer recikliranja.

Još jedan inovativni materijal u modelu AMG GT XX konceptu je biotehnološka LABFIBER Biotech Silk Alternative. Počinje s proteinima svile koje proizvode genetski modificirane bakterije. Ti se proteini rafiniraju u sjajnu, svilenkastu pređu postupkom mokrog predenja. Sintetička svila ima ista funkcionalna svojstva kao i svila životinjskog podrijetla. Međutim, 100 posto je biorazgradiva, vrlo lagana i istovremeno visoke čvrstoće. U modelu AMG GT XX koncept, ručke vrata izrađene su od ove inovativne alternative svile, proizvedene u narančastoj boji kako bi se slagale s eksterijerom. Sjedala: inovativna ergonomija po mjeri s 3D printera.

Prednja školjkasta sjedala temelje se na školjkama od karbonskih vlakana za trkaće utrke s otvorima za ventilaciju i integriranim naslonima za glavu. Novost su ergonomski optimizirane navlake za sjedala s otvorenom 3D strukturom. 3D printane podloge za sjedala nude novu razinu prilagodbe s optimiziranom ergonomijom i lako se mijenjaju. To stvara udobnu strukturu sjedala prilagođenu svakom korisniku. Podloge za sjedala prekrivene su inovativnom LABFIBER biotehnološkom alternativom kože u biserno crnoj boji.

Ideja iza podloga za sjedala također dolazi iz motosporta. Svaki vozač ima set pojedinačnih jastuka za sjedalo koji se mogu brzo zamijeniti - na primjer tijekom promjene vozača u utrkama izdržljivosti. U modelu AMG GT XX koncept, individualno dizajnirane podloge za sjedala izrađene su korištenjem 3D tehnologije ispisa. Ergonomski podaci dobivaju se skeniranjem tijela pojedinca. Sigurnosni pojasevi sa šest točaka naglašavaju sportski dizajn.

Patentirana svjetska premijera: aktivni, inteligentni, elektronički kontrolirani aero-kotač s pomičnim aero-lopticama

Poseban naglasak je aktivni Aero kotač. Po prvi put rješava sukob između hlađenja kočnica, aerodinamičke učinkovitosti i maksimalnog dometa. 21-colni kovani aluminijski kotač u dizajnu s pet krakova opremljen je s pet pomičnih elemenata. Kada su postavljene blizu jedna drugoj, ove lopatice brtve kotač u ravnini s drugom, čime se smanjuje otpor zraka. To poboljšava domet i smanjuje potrošnju energije. Upravljačka jedinica smještena u vozilu prati i kontrolira, između ostalog, funkciju kočionog sustava.

Detektira potrebu za povećanim hlađenjem kočnica. Kada pošalje signal aktuatorima, oni se aktiviraju i aktivno otvaraju lopatice, što otvara prsten na vanjskom naplatku kotača. Uz potporu radijalnih rešetki na unutarnjoj strani aerodinamičnih lopatica, rashladni zrak se pumpa kroz kotač do kočnice i natrag. Povećanje protoka zračne mase na ovaj način postiže ne samo značajno učinkovitije hlađenje kočnica. Aktivno uklanjanje zraka iz luka kotača, koji aerodinamički djeluje s podvozjem, pozitivno utječe na aerodinamičku silu pritiska vozila.

U glavčini svakog kotača skriven je središnji aktuator koji se jednostavno ugrađuje i uklanja. Upravo taj aktuator pomiče aerodinamične lopatice. Trik je u tome što je svaki aktuator autonomna jedinica koja koristi rotirajući kotač za proizvodnju vlastite električne energije putem mini generatora. Aktuator koristi Bluetooth za bežičnu komunikaciju s upravljačkom jedinicom u vozilu. Uparen s integriranom visokoučinkovitom baterijom, može generirati i pohraniti dovoljno energije za do 200 pokreta lopatica, čime se osigurava sigurno hlađenje kočnica u svakom trenutku.