Test automobila

Isprobali smo Renault Kadjar BOSE TCe 140 FAP; Zanimljiv model koji zaslužuje svaku pažnju

28.01.2020 u 11:21

Bionic
Reading

Kadjar nema možda toliku popularnost kao sestrinski model Nissan Qashqai, ali je podjednako kvalitetan i lijepo dizajniran kompaktni crossover/SUV

Renault Kadjar je kompaktni crossover/SUV koji je svoju premijeru imao 2015. godine na autosalonu u Ženevi, a na tržištu se našao samo nekoliko mjeseci kasnije, u lipnju te godine. Koristi CMF-C/D modularnu platformu, koju je razvio Renault-Nissan, a koristi ju i Nissan Qashqai. Mi smo na testu imali model Kadjar BOSE TCe 140 FAP, a radi se o modelu koji je imao svoj prvi veliki facelift 2018. godine. Prikazan je prvi puta javnosti na autosalonu u Parizu ujesen te godine. Ovo osvježenje nam je donijelo četiri nova motora koji su zamijenili dotadašnje, izmjenu vanjskog dizajna i ažurirani interijer s više prostora za predmete, ažurirani sustav za zabavu i neke male promjene klimatske kontrole.

Novi Kadjar dobio je Renaultove motore najnovije generacije. Potpuno novi benzinski i dizel motori koji poboljšavaju ekonomičnost i performanse goriva. Kod benzinaca, tu su: četveocilindrični 1.3 TCe turbomotor, dostupan u četiri verzije: TCe 140 FAP i TCE 160 FAP sa 6-brzinskim ručnim ili 7-brzinskim automatskim EDC mjenjačem s dvostrukom spojkom u verziji s pogonom na prednjim kotačima. Ovaj motor nove generacije, zajednički je razvila Alijansa Renault-Nissan u partnerstvu s Daimlerom. Udovoljava najvišim standardima kvalitete dvaju partnera i nudi širi raspon snage od prethodnog TCe motora, povećani okretni moment (posebno pri malim brzinama motora), smanjenu emisiju CO2 i manju potrošnju.

Kod dizelske verzije, tu su dva modernizirana motora opremljena selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR): 1.5 Blue dCi 115, dostupan sa 6-brzinskim ručnim ili 7-brzinskim automatskim EDC mjenjačem s dvostrukom spojkom u verziji s pogonom na prednjim kotačima, kao i 1.7 Blue dCi 150 u kombinaciji sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem u verzijama s pogonom 4x2 i 4x4.

Novi osvježeni model može se izvana prepoznati prije svega po novim prednjim svjetlima u obliku slova 'C', koja su zaštitni znak novih Renaultovih modela. Ova su svjetla još više naglašena ukomponiranim pokazivačima smjera u Pure Vision LED prednjim svjetlima. Tu su i modificirane prednja i stražnja 'pregača', zbog kojih se sada čini dinamičniji nego prije. Prednja rešetka dobiva kromirane elemente, novi prednji branik s metalnim umetcima u obliku slova 'C', uključujući svjetla za maglu. Straga se nalaze nova dvobojna crveno-bijela svjetla, koja integriraju funkcije LED indikatora, dok su svjetla za vožnju unazad i svjetla za maglu sada ugrađena u branik.

Njegove vanjske dimenzije su: dužina 4489 mm, širina 1836 mm (bez retrovizora), visina 1607 mm (s krovnim šinama 1613 mm), dok je međuosovinski razmak 2646 mm. Visina od podloge mu je 200 mm, a težina našeg testnog modela 1340 kg bez vozača. Dimenzije guma na našem testnom modelu su bile 225/45R19, a model Bridgestone Blizzak LM-25V.

Možda smo očekivali i malo više od unutrašnjosti u ovoj osvježenoj varijanti, posebno ako uzmemo pod povećalo instrumentnu ploču, ali 7-inčni TFT zaslon na sredini omogućuje vozaču razne kombinacije korisnih informacija, poput trenutne brzine, pa sve do okretnog momenta i snage koju trenutno imamo na raspolaganju. Na sredini je 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir, koji je mogao biti i veći, ali i podignut barem desetak centimetara više da bude u ravnini s instrumentnom pločom. No dobra je vijest da je ovdje riječ o ravnoj plohi, i nema više dodatnih gumbiju uokolo njega. Multimedijski sustav R-LINK 2 uz audio sustav BOSE, navigaciju i DAB digitalni prijem radio stanica zato dobro funkcioniraju. Zapravo o BOSE sustavu ne treba niti trošiti previše riječi. Riječ je o provjerenom vrhunskom sustavu ozvučenja, s pet zvučnika, dva visokotonca i dodatni niskotonac – subwoofer.

Ono što je svakako pozitivno jest novi panel ispod multimedijskog zaslona kojim se kontrolira klima uređaj, s tri lijepa okretna gumba s malim digitalnim zaslonom iznutra i kromiranim okvirom. Kontrole za podešavanje retrovizora sada su grupirane na djelu rukohvata vrata, a električni podizači prozora su sada napokon automatski, i to ne samo za vozača. Klizni naslon za ruke na sredini sadrži praktičan veliki pretinac za smještaj uobičajenih stvari. Sjedala su lijepo profilirana i dobro drže tijelo, posebno prednja dva, a šavovi u opremi BOSE su dojmljivi i lijepo se uklapaju u opći dojam. Mjesta u kabini ima dovoljno za petero odraslih putnika. Volumen prtljažnika je 472 dm³ (VDA), a kad se preklope nasloni stražnjih sjedala u omjeru 60/40 i do 1478 dm³. Sam prtljažnik je podijeljen na dvije razine, tako da na vrhu ili u donjem položaju dobivate potpuno ravno utovarno područje u kojem možete koristiti čitav volumen utovarnog prostora. Pored toga, prtljažnik se može podijeliti na dva ili tri područja tako da se manje stvari mogu prevoziti na dobro zaštićen način. Prednje suvozačko sjedalo također se može preklopiti tako da se u Kadjar mogu smjestiti čak i veliki predmeti duži od 2,50 metra. Uz to, Kadjar nudi i brojne druge odjeljke u unutrašnjosti, s ukupnom zapreminom od 31 litre - praktično za sve što želite imati pri ruci u automobilu.

Što se sigurnosne opreme tiče uz podosta standardnih funkcija, naš testni Kadjar ima opcijski paket Sigurnost, koji uključuje sustav aktivnog kočenja u slučaju nužde (AEBS), sustav za nadzor mrtvog kuta i bočne senzore.

Naš testni Kadjar je imao benzinski 1,3-litreni (1332 cm³) turbomotor TCe 140, kodne oznake H5H, snage 140 KS (103 kW) i najvećeg okretnog momenta 240 Nm pri 1600 okr/min. Rekli smo već da ovaj motor ima na izbor dva tipa mjenjača, a naš je bio sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, a ta kombinacija motora i mjenjača ubrzava naš Kadjar od 0 do 100 km/h za 10,4 sekundi uz najveću brzinu od 203 km/h. Ako uzmemo u obzir relativno mali volumen motora i gore navedene performanse, odmah je jasno da se ovdje ne radi o nekom moćnom stroju, već je namjera Alijanse i Daimlera bila da se vozačima omogući glatka vožnja, fleksibilnost i uživanje u vožnji u svakodnevnim prilikama. U toj namjeri su kreatori Kadjara sasvim sigurno i uspjeli, no pogledajmo kakve podatke nam nudi sam proizvođača za ovu kombinaciju; kombinirana potrošnja goriva je od 5,9 do 6,1 litara na 100 km, a prosječna emisija CO2 u kombiniranim uvjetima je 139 do 135 g/km. Ipak uzmite podatke o potrošnji s dozom rezerve, jer naravno potrošnja najviše ovisi o vašem stilu vožnje i potrošačima koji su trenutno uključeni, poput klime naprimjer. Što se mjenjača tiče, hodovi su možda malo predugački, ali ništa što bi omelo opuštenu vožnju. Naravno, i pogon našeg Kadjara je samo na prednja dva kotača. Prednji ovjes je pseudo McPherson, a straga torziona osovina, pa je to ovjes koji dijeli s Nissan Qashqaijem, ali uz Renaultove postavke posebno za model Kadjar.

Renault Kadjar nema možda toliku popularnost kao sestrinski model Nissan Qashqai, ali je podjednako zanimljiv model. Radi se o kvalitetnom modelu privlačnog dizajna, koji će vam i uz najslabiji 1,3-litreni TCe motor od 140 KS pružiti prilično opuštenu vožnju. Dovoljno je mekan i udoban, pa vam s njim neće biti problem voziti se niti po gradskim prometnicama, često u lošem stanju, ali niti na dužim putovanjima. Niti oni koji žele sići sa asfaltiranih prometnica neće se razočarati u vožnji prirodom. S kotačima od 19-cola Kadjar će biti i direktniji u vožnji, a ovjes će mu biti sasvim primjeren i u bržoj vožnji. I da, treba reći da je Kadjar na EuroNCAP testiranjima zaradio svih pet zvjezdica za sigurnost.

Za kraj, osnovna verzija Renault Kadjara LIFE TCe 140 FAP stoji 157.800 kuna sa svim davanjima, a naš testni model Kadjar BOSE TCe 140 FAP s dodatnom opremom stoji 193.966 sa svim davanjima.

  • +20
Renault Kadjar BOSE TCe 140 FAP Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.