Kao ukupan rezultat svih promjena, Qashqai opremljen novom generacijom tehnologije e-POWER postiže 16 posto manju potrošnja goriva u stvarnim uvjetima i 14 posto manju potrošnju na autocesti uz smanjenje buke od 5,6 dB u odnosu na aktualnu generaciju
Nissan je predstavio novu generaciju revolucionarne tehnologije e-POWER, koja će se ugrađivati u model Qashqai. Mi smo sudjelovali u tehničkoj prezentaciji i saznali sve što treba znati o novom e-POWER pogonskom sustavu.
Svjetska premijera Nissanove jedinstvene tehnologije e-POWER bila je još 2017. godine na modelu Nissan Note samo na japanskom tržištu. U Europu je ova tehnologija, odnosno njezina druga generacija, stigla 2020. s modelom Kicks, a pravu pojavnost je ova generacija doživjela s modelom X-Trail 2022. Uslijedili su modeli Qashqai i Serena. Recimo i to kako u X-Trailu postoji i e-4ORCE sustav 4x4 pogona. U tom slučaju snažni dualni električni pogon razvija ukupnu snagu od 157 kW (213 KS) zahvaljujući 94 kW (128 KS) snažnom stražnjem motoru koji omogućuje žustro ubrzanje.
Najnovija, treća generacija je donijela korjenite promjene u odnosu na dotadašnji e-POWER sustav, a najprije će koristi od nje imati model Qashqai.
Ako se pitate, a što je s aktualnim modelima Juke i X-Trail, saznali smo da će Juke zapravo postati potpuno električni model i neće koristiti E-Power tehnologiju. S druge strane, X-Trail će dobiti ovu dorađenu e-POWER tehnologiju, iako nije precizirano kada.
Što je e-POWER sustav?
Sustav e-POWER je razvijen kako bi pružio iskustvo električne vožnje bez potrebe za priključivanjem na električnu mrežu, odnosno kako bi glatko, trenutačno ubrzanje i besprijekoran rad električnog vozila spojio s praktičnošću vozila s termičkim motorom.
Mi smo ovaj sustav druge generacije vozili u modelima X-Trail najprije na njegovoj europskoj dinamičkoj premijeri u listopadu 2022., a potom i u modelu Qashqai e-Power 190 u proljeće 2023. i u osvježenom Qashqaiju e-Power 190 krajem prošle godine.
Inače, Nissan se pohvalio kako je do kraja siječnja prošle godine e-Power sustav pronašao put do više od 100.000 kupaca. Dotad je u Europi prodano 65.367 primjeraka Qashqaija i 34.663 X-Traila, opremljenih ovim pogonskim sklopom.
Sada je nova generacija sustava temeljito unaprijeđena kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisije te kako bi se uglađenost podigla na višu razinu. Novi e-POWER još uspješnije olakšava prelazak s konvencionalnih motora na one bez emisija.
Doseg i praktičnost dizelskog motora u kombinaciji s uglađenošću i odzivnošću električnog pogona
Rad sustava e-POWER temelji se na jedinstvenom načelu koje korisnicima donosi stvarne prednosti: benzinski motor služi isključivo za proizvodnju električne energije koja se prenosi električnom motoru za pokretanje kotača i, ako je potrebno, punjenje baterije.
Za razliku od klasičnih hibrida, nema kompliciranih mjenjača ni spojki koji kombiniraju benzinski i električni pogon. Zahvaljujući tomu, odziv je trenutačan, a vožnja uvijek uglađena, baš kao u električnom vozilu. Tu je i regenerativni sustav kočenja kakav imaju električna vozila, a koji kinetičku energiju pretvara u električnu i zatim njome puni bateriju.
Novi e-POWER nadograđuje i dodatno razvija ovaj koncept, osiguravajući najbolji omjer performansi, uglađenosti po uzoru na električna vozila i stvarne potrošnje goriva u klasi: sve to uz doseg i fleksibilnost tradicionalnog vozila s termičkim motorom.
Novi e-POWER donosi ključna poboljšanja na svim razinama:
- Potrošnja goriva: smanjena na 4,5 l/100 km (WLTP) – najbolja vrijednost u segmentu...
- ...što znači potencijalni doseg od 1200 km.
- Emisija CO₂ smanjena je sa 116 g/km na 102 g/km, što je 12 posto manje u odnosu na sadašnju generaciju
- Buka u putničkom prostoru: do 5,6 dB niža u usporedbi s prethodnom generacijom – vožnja je uglađena kao u električnom vozilu
- Povećanje snage: +10 kW (13,6 KS) u načinu rada Sport – za dinamičniju i uzbudljiviju vožnju.
Potpuno prerađen motor
U srži novog sustava e-POWER nalazi se novorazvijena modularna pogonska jedinica – kompaktan '5 u 1' sklop manje mase koji objedinjuje elektromotor, generator, inverter, reduktor i multiplikator. U kombinaciji s naprednijom kalibracijom motora i zvučnom izolacijom, taj sustav učinkovito smanjuje buku i vibracije pod opterećenjem. Iako su ključne komponente temeljito prerađene, snaga motora ostaje 150 kW (204 KS), a baterija zadržava iskoristivi kapacitet od 1,8 kWh (bruto 2,1 kWh).
Riječ je o istoj konfiguraciji 1,5-litrenog trocilindričnog turbo motora kao i u prethodnoj generaciji, no motor je potpuno nov i sada posebno prilagođen sustavu e-POWER. Koristi Nissanovu vlastitu tehnologiju izgaranja STARC ('Strong Tumble & Appropriate streched Robust ignition Channel') koja stabilizira izgaranje u cilindru kako bi se povećala toplinska učinkovitost, što u konačnici rezultira tišim i učinkovitijim radom motora pri nižim brzinama. Ugrađen je i novi, veći turbopunjač koji poboljšava učinkovitost i omogućuje smanjenje broja okretaja motora za 200 okr./min. tijekom vožnje autocestom, što je doprinijelo smanjenju ukupne razine buke.
Zbog drugih tehničkih unapređenja, tehnologija varijabilnog kompresijskog omjera iz prethodne generacije postala je suvišna te je stoga izbačena iz nove generacije.
Dodatna učinkovitost postignuta je upotrebom motornog ulja SAE 0W16 koje smanjuje unutarnje trenje. Nema sumnje da će kupci cijeniti i nove servisne intervale koji su sada produljeni s 15.000 km na 20.000 km.
Kao ukupan rezultat svih tih promjena, Qashqai opremljen novom generacijom tehnologije e-POWER postiže 16 posto manju potrošnja goriva u stvarnim uvjetima i 14 posto manju potrošnju na autocesti u odnosu na aktualnu generaciju.
Na naše pitanje o omjeru rada motora s unutrašnji izgaranjem (ICE) i potpuno električnog motora u mješovitim uvjetima vožnje odgovor je sljedeći: otprilike u 60 posto vremen je uključen klasični motor koji generira električnu energiju i skledišti ju u bateriju, a u 40 posto vremena je uključen električni motor. Naravno, u gradskim uvjetima vožnje je ovaj omjer nešto povoljniji u korist čisto električnog motora.
U teoriji, novi e-POWER s punim spremnikom trebao bi prijeći 1200 km, više nego mnogi klasični plug-in hibridi, i to bez povezivanja na električnu mrežu i čekanja da se napuni.
Pametniji način prelaska na električnu mobilnost
Mnoge vozače još uvijek muče pitanja punjenja, dosega, infrastrukture i usvajanja novih navika pri prelasku na 100 posto električno vozilo. Tu nastupa e-POWER.
Novi e-POWER s potpuno električnim pogonom spaja uglađenost i trenutačan odziv električnog motora s dosegom i praktičnošću vozila s termičkim motorom – i to bez potrebe za priključivanjem na električnu mrežu. Riječ je o jasnom i hrabrom iskoraku prema elektrifikaciji. Iskustvo električne vožnje koje pruža lišeno je izazova i zabluda koje koje nerijetko prate prelazak na 100 posto električna vozila.
Budući da termički motor nikada izravno ne pokreće kotače, doživljaj vožnje po svemu je nalik 100 posto električnom vozilu – bez mjenjača, bez gubitka snage i s minimalnom bukom motora pri malim brzinama. Za razliku od baterijskih električnih vozila, gorivo se može natočiti na bilo kojoj benzinskoj postaji.
Tehnologija e-POWER pravi je alat za jednostavan prelazak na električnu mobilnost: kupcima nudi prednosti električne mobilnosti bez dodatnih komplikacija. Stvorena je za one vozače koji žele nešto bolje, ali ne i nešto nepoznato.
Novi e-POWER stiže u najprodavaniji Qashqai u rujnu 2025.
Qashqai će postati bogatiji i za unaprijeđene povezane tehnologije, uključujući ugrađeni multimedijski sustav s ugrađenim Google uslugama kao što su Google Maps, Google Assistant i Play Store. Od novih značajki valja izdvojiti glasovno upravljanje uz pomoć Google Assistanta, pristup dodatnim aplikacijama u internetskoj trgovini Google Play, vremensku prognozu na zadanim odredištima i funkciju Nissan Trip Stories koja korisnicima omogućuje da jednostavno bilježe i dijele omiljena putovanja u aplikaciji NissanConnect Services.
Dodatna tehnološka poboljšanja donose i pametniju vožnju uz napredne funkcije sustava ProPILOT – uključujući nova sučelja za autonomnu vožnju u više prometnih traka, čija je svrha omogućiti preciznije praćenje prometa i bolju percepciju okruženja.
Novi kupci modela e-POWER mogu računati i na niže ukupne troškove vlasništva zahvaljujući produljenim servisnim intervalima – s dosadašnjih 15.000 km na 20.000 km.
Najnoviji Qashqai, opremljen naprednom tehnologijom e-POWER koja se proizvodi u Nissanovoj vrhunski opremljenoj tvornici u Sunderlandu u Ujedinjenoj Kraljevini, na europska tržišta stiže u rujnu 2025., a na tržišta Afrike i Oceanije u narednim mjesecima.