Mi smo imali verziju benzinskog turbo motora 1,0 T-GDi od 101 KS (74 kW). Riječ je o trocilindričnom turbo benzincu obujma 998 cm³ i 172 Nm. Uparen je sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT) za pogon na prednja dva kotača
Hyundai je predstavio potpuno novi model Bayon u ožujku 2021., a mi smo ga isprobali na hrvatskoj premijeri krajem svibnja iste godine. Isprobali smo tada model s trocilindričnim 1.0 T-GDi turbo motorom snage 100 KS, najvećeg okretnog momenta od 175 Nm, s automatskim 7DCT mjenjačem koji snagu prenosi na prednja dva kotača.
Ovaj simpatični, više crossover nego SUV B-segmenta svoje je ime Bayon dobio po Bayonneu, glavnom gradu francuske pokrajine Baskije, jednim od najljepših turističkih odredišta na jugozapadu Francuske. Kako je Hyundai Bayon dizajniran da udovolji zahtjevima europskog tržišta, Hyundai mu je odlučio dati europsko ime sukladno svojom postojećom strategijom imenovanja svojih crossover/SUV modela s motorima s unutarnjim izgaranjem. Recimo kako je iznimka model Kona, koja je dobila ime po zapadnom dijelu otoka Havaji, jer ovaj model ima i svoju čisto električnu verziju.
Tri godine kasnije, Bayon, vrlo popularan ulazni model u svijet Hyundaijevih vozila ovoga tipa je dobio i svoje prvo ažuriranje – facelift. Osim odvažnijeg i robusnijeg vanjskog dizajna, novi je Bayon dobio i opsežan popis inteligentne povezivosti i sigurnosnih značajki koje ga čine istaknutim u B-SUV segmentu. Isto tako je dobio i poboljšan interijer i tehničke nadogradnje. Inače, Bayon se proizvodi u Turskoj.
Mi smo sada na testu imali osvježeni model točne oznake Bayon FL 1.0 T GDI 100 KS ISG 7DCT Premium.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Osvježeni Bayon se može pohvaliti oštrim i prepoznatljivim dizajnom, u crossover/SUV tipu karoserije dizajniranom posebno za Europu. Na prvu nije baš lagano pronaći razlike, no ono što je svakako primjetno je integrirana prednja LED DRL (dnevna svjetla) traka za stvaranje Seamless Horizon svjetlosnog potpisa. Oblik i uzorak prednjeg odbojnika, kao i rešetka hladnjaka, poboljšani su kako bi stvorili odvažniji i robusniji izgled.
Bayon je hvaljen zbog stilski cool dizajna koji ga izdiže iz gomile, postignut kroz neočekivane i privlačne proporcije i jake grafičke karakteristike. Sprijeda se novodizajnirana rešetka otvara na dnu, stvarajući čvrst stav. Sa strane, dinamično rame daje klinasti izgled.
Straga, svjetla u obliku strijele naglašavaju dinamiku stupa, stvarajući široki stav svojim udaljenim položajem. Općenito, kutne linije, trokutasti oblici i vodoravne linije u karoseriji vozila i svjetlosnoj arhitekturi naglašavaju širinu i daju Bayonu snažan, moderan izgled.
Naš testni model je imao prednja LED svjetla koja prate zavoj, dnevna LED svjetla te pozicijska LED svjetla. Stražnja svjetla su također LED tehnologije. Stražnji dio također ima redizajnirani branik, dok su dodani novodizajnirani kotači od 16 i 17 cola.
Što se strukture tiče, Bayon je temeljen na Hyundai-Kia K2 platformi, koju dijeli s modelima poput na primjer: Hyundai i20 (BC3/BI3), Hyundai i30 (PD), Kia Rio ili Kia Ceed/ProCeed/XCeed (CD). Naravno, ima i drugih Hyundai/Kia modela, no neki su u Europi nepoznati ili su nove generacije nekih dobile druge platforme.
Predstavljena 2016. godine, platforma K2 uglavnom se koristi za vozila B-segmenta i malog C-segmenta. Međuosovinski razmak za ovu platformu kreće se između 2500 mm i 2760 mm. Platforma može podržati i modele s tri reda sjedala. Izvedena je iz platforme PB i platforme GB, a ujedno ih i zamjenjuje.
Vanjske dimenzije osvježenog Bayona su sljedeće: duljina 4180 mm, širina 1775 mm, visina 1500 mm, međuosovinski razmak 2580 mm. Visina od podloge je 183 mm (u kombinaciji s kotačima od 17 cola), veći od većine ostalih vozila u B-segmentu.
Težina samog modela je 1195 kg , uključujući pun rezervoar i vozača od 75 kg. Naš model može vući kočenu prikolicu (uspon 12 posto) težine 910 kg ili nekočenu od 450 kg.
Što se prtljažnog prostora tiče, Bayon ima obujam od 411 l, koji raste preklapanje naslona stražnje klupe (omjer 60/40) do 1205 l.
Kad je riječ o kotačima, naš testni Bayon je imao doplatne 17-colne (7,0Jx17) aluminijske naplatke, sa zimskim gumama Kleber Krisalp HP3 dimenzija 205/55R17 91H. Imali smo i rezervni kotač smanjenih dimenzija.
Osvježeni Bayon je dostupan u devet vanjskih boja, uključujući četiri nove boje: Lumen Grey Pearl siva, Meta Blue Pearl plava, Lucid Lime Metallic zeleno-žuta i Vibrant Blue Pearl plava. Opcijski dvobojni krov u Phantom crnoj boji također je dostupan s nekoliko vanjskih boja. Naš testni Bayon je imao doplatnu Meta Blue Pearl plavu boju karoserije.
Unutrašnjost
Novi Bayon ima prostranu, dobro osvijetljenu unutrašnjost, s jakim fokusom na maksimalnu udobnost putnika na prednjim i stražnjim sjedalima, te veliki prtljažni prostor.
Osvježeni Bayon nudi naprednu tehnologiju povezivanja. Njegov najsuvremeniji digitalni kokpit i vrhunske infotainment značajke učinjene su još boljim zahvaljujući uvođenju OTA (Over-the-Air) ažuriranja karata.
Bayon standardno ima 4,2-inčni LCD klaster i 10,25-inčni audio-vizualni navigacijski zaslon (Audio Visual Navigation Screen ili AVN). No naš model Premium razine opreme standardno ima 10,25-inčni konfigurabilni digitalni vozačev instrument s različitim grafikama, ovisno o načinu vožnje, Apple CarPlay i Android Auto, bežični punjač i najnovije ažuriranje za Bluelink telematiku.
Dva USB-C priključka (po jedan sprijeda i straga) olakšavaju čak i istovremeno punjenje najnovijih tehnoloških uređaja. Prednji USB-A priključak također omogućuje prijenos podataka, omogućujući putnicima da povežu svoj telefon s infotainment sustavom vozila.
Osvježeni model zamijenio je žarulje s LED tehnologijom za povećanu rasvjetu u automobilu, od opcijskih LED prostor/mapa i svjetla u štitnicima za zaštitu od sunca, te ima opciju višebojne tehnologije prednjeg ambijentalnog osvjetljenja, koja putnicima omogućuje podešavanje boje unutarnjeg osvjetljenja kako bi odgovaralo njihovom raspoloženju.
Unutrašnjost našeg modela je bila crne boje, a dobro profilirana i udobna prednja sjedala su presvučena sivo-crnom tkaninom. Vozačevo sjedalo je podesivo po visini, a oba prednja sjedala su grijana. Straga ima mjesta za troje odraslih, no u sredini će se ipak lakše smjestiti nešto manje krupniji putnik ili dijete. Ipak je riječ o vozilu B-segmenta dugom tek 4,2 m.
Kolo upravljača, grijano u našem slučaju, i ručica mjenjača presvučeni su kožom, a imali smo i krovni otvor te automatski klima uređaj s automatskim odmagljivanjem prednjih stakla. Treba spomenuti i metalne sportske papučice te unutrašnje ručice u boji metala.
Imali smo i za ovu razinu opreme standardni vrhunski zvučni sustav Bose u našem modelu upotpunjuje paket, osiguravajući visokokvalitetno iskustvo slušanja zahvaljujući svojih osam zvučnika, uključujući subwoofer.
ADAS sustavi pomoći vozaču i sigurnost
Bayon je opremljen SmartSenseom, bogatim paketom naprednih sigurnosnih funkcija i funkcija pomoći u vožnji. Brojne značajke poluautonomne vožnje izdvajaju novi Bayon, najmanjeg člana Hyundaijeve SUV obitelji, od svojih konkurenata. Lane Following Assist (LFA) radi na održavanju vozila u središtu svoje trake. Forward Collision-Avoidance Assist za izbjegavanje prednjeg sudara (FCA) prvo se oglasi alarmom, a zatim, ako je potrebno, aktivira kočnice kako bi spriječio sudar. Ova značajka uključuje detekciju automobila, pješaka i biciklista, kao i Junction Turning, koja može aktivirati kočnice kako bi spriječila sudar s nadolazećim automobilom prilikom skretanja na raskrižju. Još jedna napredna značajka, Smart Cruise Control (NSCC) temeljen na navigaciji, koristi podatke iz navigacijskog sustava vozila za autonomnu prilagodbu brzine tijekom vožnje autocestom ili brzom cestom.
Sustav za izbjegavanje sudara u mrtvom kutu (BCA) koristi više senzora postavljenih oko automobila za nadzor zavoja i, ako se detektira drugo vozilo, pojavljuje se vizualno upozorenje na vanjskim retrovizorima. Gdje je potrebno, BCA djeluje na diferencijalnu kočnicu kako bi izbjegao sudar ili smanjio štetu od udara. Bayon također uključuje nekoliko značajki koje nježno preusmjeravaju pozornost vozača kada mu fokus izmakne. Upozorenje na pozornost vozača (DAW) analizira obrasce vožnje kako bi pomoglo u otkrivanju pospane ili rastresene vožnje. Ovaj sustav radi u tandemu s upozorenjem o odlasku vodećeg vozila (LVDA), koje upozorava vozača kada se vozilo ispred njega počne kretati naprijed.
Bayon sada ima drugu generaciju eCall-a temeljenu na 4G mreži, koja automatski upozorava hitne službe ako se zračni jastuci u vozilu aktiviraju u slučaju nesreće. Alternativno, putnici također mogu aktivirati ovu značajku pritiskom na gumb.
Pogonski 1.0 T GDI 100 KS ISG 7DCT sklop
Što se pogona tiče, Hyundai za Bayon ima ažuriranu obitelji benzinskih motora Kappa.
Na vrhu ponude je 1,0-litreni T-GDi motor s 48V snage 100 (74 kW) ili 120 KS (88,3 kW). Ovaj je motor uparen sa 6-stupanjskim inteligentnim ručnim mjenjačem (6iMT) ili 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT). Verzija 1,0-litrenog T-GDi od 100 KS dostupna je i bez 48V, a može se upariti sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem (6MT) ili 7DCT.
Bayon je prvi Hyundai SUV opremljen sustavom Rev Matching, značajkom koja je obično rezervirana za Hyundaijeve visokoperformansne modele. Sustav Rev Matching sinkronizira motor s izlaznim vratilom, omogućujući glatkije ili sportskije mijenjanje brzina u niže stupnjeve prijenosa. Dostupan je za 1,0-litreni T-GDi motor uparen sa 7DCT mjenjačem za sve načine vožnje, te za 1,0-litreni T-GDi motor sa 48V uparen sa 6iMT mjenjačem u sportskom načinu rada.
1,0-litreni T-GDi motor sa i bez 48V također dolazi s tri načina rada za optimiranje odziva motora i performansi upravljanja temeljem uvjeta vožnje. To su Eco, Normal i Sport. Dostupan je i najslabiji 1,2-litreni MPi motor s prirodnim usisom snage 79 KS (58 kW) uparen s 5MT ručnim mjenjačem.
Mi smo tako imali verziju pogonskog sklopa 1,0-litrenog T-GDi snage 101 KS (74 kW) bez 48-voltne blagohibridne tehnologije (EURO 6e). Riječ je o trocilindričnom turbo benzincu obujma 998 cm³, najvećeg okretnog momenta od 172 Nm pri 1500–3500 okr./min. Motor je uparen sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT) za pogon na prednja dva kotača.
Ubrzanje od 0-100 kim/h je 12,4 s, a krajnja brzina 176 km/h. Za ovako lagani automobil snaga ovog motora je i više nego dovoljna, a automatski mjenjač je idealan za vožnju gradom, jer riječ je ipak o malenom gradskom crossoveru.
Hyundai navodi I sljedeće podatke: emisije CO2 u kombiniranim uvjetima 122-128 g/km, a potrošnja u kombiniranim uvjetima 5,4-5,6 l/100 km (sve WLTP). Spremnik benzinskog goriva je obujma 40 litara.
Što se ovjesa tiče, Bayon ima neovisni McPhersonov tip sprijeda i torzionu osovinu straga.
Za kraj, što se cijena Bayona kod nas tiče, ulazni model kreće 1.2 DOHC 79KS 5MT Comfort od 19.990 eura. Slijede verzije: 1.0 T-GDI 100 KS ISG 6MT Comfort od 21.190 eura 1.2 DOHC 79KS 5MT Style od 20.990 eura, 1.0 T-GDI 100 KS ISG 6MT Style od 22.190 eura, 1.0 T-GDI 100 KS ISG 7DCT Style od 23.390 eura. Potom slijede 1.2 DOHC 79KS 5MT Premium od 22.490 eura, 1.0 T-GDI 100 KS ISG 6MT Premium od 23.690 eura i 1.0 T-GDI 100 KS ISG 7DCT Premium od 24.890 eura.
Naš testni model 1.0 T-GDI 100 KS ISG 7DCT Premium sa svom dodatnom opremom stoji 28.965,79 eura (PDV i PPMV uključeni).
Recimo i to kako je u tijeku ljetna akcija Vatreni u kojoj se na određene modele Bayona primjenjuje popust u iznosu od 1500 eura. Tako 1.2 DOHC 79KS 5MT Vatrena Edicija 19.990 eura, 1.0 T-GDI 100 KS ISG 6MT Vatrena Edicija 21.190 eura i 1.0 T-GDI 100 KS ISG 7DCT Vatrena Edicija 22.390 eura.
Hyundai na poklon pri kupnji za prvu godinu daje obvezno osiguranje, kasko i registraciju.