Sveobuhvatna vanjska i unutarnja obnova Stonica je usklađena s dizajnerskom filozofijom 'Opposites United'. U ponudi su sada dvije pogonske opcije 1.0 T-GDI motora (100 KS i 115 KS MHEV) i nema više 1.2 DPI motora snage 79 KS
Bili smo na hrvatskoj premijeri novog Stonica, vrlo dobro prihvaćenog subkompaktnog CUV-a (crossover utility vehicle) B-segmenta južnokorejskog proizvođača Kia Motorsa. Ako ste se pitali otkud ime Stonic, ono je izvedeno od riječi 'speedy' (brz) i 'tonic' (tonički). Izvorni Stonic je debitirao na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu u lipnju 2017., a zanimljivo, tek dvadesetak dana kasnije u svojoj domovini - Južnoj Koreji. Na tržište je izašao u posljednjem kvartalu te iste godine.
Iako vanjska pojava novog Stonica djeluje kao da je riječ o novoj, drugoj generaciji, radi se zapravo o drugom faceliftu (PE2) nakon onog prvog (PE1) iz 2020. Najnovije osvježenje Stonica je predstavljeno u rujnu ove godine. Kia je predstavila novi Stonic, unaprijeđujući korisničko iskustvo za kompaktne CUV-ove sa značajkama iz viših segmenata, prkoseći konvencijama i redefinirajući očekivanja. Model ima smion dizajn, naprednu tehnologiju i poboljšanja povezivosti te ažuriranu strategiju pogonskog sklopa, pa Stonic stoga nije samo osvježen – on je ponovno rođen.
Općenito uzevši, novi Stonic pozicioniran između modela Picanto, Rio i Ceed te igra ključnu ulogu u povezivanju cjenovne pristupalnosti, praktičnosti i tehnologije unutar obitelji Kia. Recimo i to kako je model Stonic najmanji u trenutnoj Kijinoj ponudi crossover/SUV-ova, ispod Nira, Sportagea i Sorenta. Stonic dijeli platformu i unutrašnjost s četvrtom generacijom Kije Rio.
Vanjski dizajn i dimenzije
Kijina filozofija dizajna 'Opposites United' transformira novi Stonic u smjeliji i izražajniji crossover. Ovaj vizualni jezik spaja samouvjeren stav s razigranim karakterom. Novi Stonic dizajniran je i redizajniran kako bi posebno zadovoljio raznolike potrebe kupaca svog glavnog tržišta, Europe.
Prednji dio vozila uvodi nekoliko promjena, što uključuje upečatljiviju vizualnu prisutnost zahvaljujući redizajniranim LED prednjim svjetlima s Kijinim novim potpisom zvjezdane karte. Tu su još smjeliji, strukturiraniji oblik rešetke, u skladu s trenutnim dizajnerskim identitetom Kije te novodizajnirani prednji branik koji daje Stonicu širi stav. Nova je i donja rešetka, a redizajnirana mreža u obliku saća u donjem prednjem dijelu dodaje vizualnu dubinu.
Osim toga, novi Stonic je vizualno ponovno povezan s prednjim branikom za lijep te ujedno i sportski izgled. Novi su prednji blatobrani, a redizajnirani bočni pragovi naglašavaju udaljenost od tla i osnažuju stav jednog SUV-a.
Redizajn se nastavlja i na stražnjem dijelu, a potpuno redizajnirana LED stražnja svjetla nadopunjuju motiv zvjezdane karte na prednjem dijelu. Redizajnirana vrata prtljažnika imaju čišće linije i ažuriranu površinsku obradu.
Izraženiji i uspravniji oblik novog stražnjeg branika daje Stonicu čvrst stav i povećava njegovu vizualnu robusnost. Nova stražnja zaštitna ploča dodaje SUV karakter i naglašava avanturističku prirodu automobila. Novi Stonic tako djeluje sportski i funkcionalno.
U usporedbi s prošlom generacijom, model uglavnom zadržava svoje kompaktne dimenzije. Jedina iznimka je njegova duljina, koja je produžena za 25 mm zahvaljujući preoblikovanju prednjeg i stražnjeg odbojnika. Dakle, njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4165 mm (4175 mm GT-Line zbog većeg prednjeg branika), širina 1760 mm (2025 s otvorenim retrovizorima), visina od 1485 – 1520 mm (ovisno o dimenzijama guma), međuosovinski razmak 2580 mm. Udaljenost od tla je 165 mm (kotači 15”/16”) ili 183 mm (17”), dok je krug okretanja 10,2 m. Težina vozila s vozačem težine 75 kg je između 1205 i 1270 kg, ovisno o modelu i razini opreme.
Volumen prtljažnika je 352 l (332 l s rezervnim kotačem smanjenih dimenzija), a preklapanjem naslona stražnjeg reda sjedala raste do 1155 l (1135 l s rezervnim kotačem smanjenih dimenzija). Novi Stonic može vući kočenu prikolicu težine 900 kg ili nekočenu od 450 kg.
Ove estetske promjene nadopunjene su uz standardne 15-colne kotače (dimenzija guma 185/65R15) za ulaznu razinu opreme Smart i novim opcijama kotača, uključujući 16-colne (dimenzija guma 195/55R16) za razine opreme Life, Pulse i Style, kao i 17-colne (dimenzija guma 205/55R17) aluminijske kotače ekskluzivno za sportskiji GT-Line paket opreme.
Vanjska paleta boja karoserije ažurirana je s dvije izražajne boje: Adventurerous Green zelena i Yacht Blue plava.
Unutrašnjost
Ulaskom u novi Stonic posve je jasno da je ovo svježenje donijelo puno toga zanimljivog. Kabina je potpuno redizajnirana koja je vizualno usklađena s Kijinom dizajnerskom filozofijom 'Suprotnosti se privlače'. Ključne dizajnerske novosti uključuju revidiranu nadzornu ploču s novim višemodulnim zaslonom osjetljivim na dodir i revidiranu središnju konzolu s novom ručicom mjenjača.
12,3-inčni središnji dodirni zaslon sada je standardan, zajedno s digitalnim mjeračima: 4,2-inčni (std.), 12,3-inčni (opcija). U potonjem slučaju dva 12,3 inčna zaslona visoke rezolucije kao potpuno nova značajka spajaju infotainment i informacije o vozilu, postavljajući novi standard za crossovere B-segmenta.
Multimodalni dodirni zaslon zamjenjuje tradicionalne kontrole klima uređaja elegantnim sučeljem koje vozaču omogućuje jednostavno prebacivanje između postavki klime i izbornika infotainmenta. Kabina također uvodi novi dizajn upravljača s dva i tri kraka (GT-Line), preoblikovani mjenjač i središnju konzolu te ažurirani dizajn armaturne ploče.
Poboljšanja u unutrašnjosti, poput USB-C priključaka za brzo punjenje, bežičnog punjenja pametnih telefona i ambijentalne rasvjete, pružaju profinjenije iskustvo u automobilu.
Povezivost za digitalnu generaciju
Novi Stonic je u novom digitalnom obliku je sada vrlo zanimljiv izbor za gradske vozače koji žele ostati povezani u pokretu. Opremljen Kia Connectom, model nudi usluge u oblaku i dijagnostiku vozila u stvarnom vremenu. Za bezbrižnost u svakom trenutku, vozači mogu daljinski pratiti, upravljati i komunicirati sa svojim vozilom putem Kia aplikacije. Jedna od najnaprednijih značajki u segmentu, Digitalni ključ, omogućuje vozačima otključavanje i pokretanje vozila pomoću podržanog pametnog telefona ili pametnog sata.
Napredna sigurnost s ADAS sustavima pomoći vozaču
Novi Stonic podiže ljestvicu sigurnosti u B-segmentu proširenim paketom naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS). Često rezervirane za veća i vozila višeg segmenta, ove značajke pomažu pozicionirati model kao jednog od vodećih u klasi po pitanju sigurnosti.
Pomoću radarskih senzora u stražnjem odbojniku, sustav za izbjegavanje sudara u mrtvom kutu (BCA) nadzire mrtve kutove kako bi pomogao u sprječavanju sudara tijekom promjena trake. Sustav upozorenja pri sigurnom izlasku iz vozila (SEW) upozorava putnike na sudionike u prometu koji se približavaju straga prije otvaranja vrata.
Uz pomoć prednje kamere i radarskih senzora, sustav pomoći za izbjegavanje sudara sprijeda 1.5 (FCA 1.5) pomaže u ublažavanju ili sprječavanju sudara prepoznavanjem potencijalnih opasnosti na cesti. Osim toga, pametni tempomat temeljen na navigaciji oslanja se na GPS podatke za automatsko podešavanje brzine prije ulaska u zavoj. Pored toga, sustav pomoći pri vožnji autocestom (HDA) pomaže vozaču da održava sigurnu udaljenost od vozila ispred sebe i prilagodi bočno pozicioniranje, dok sustav pomoći pri praćenju vozne trake (LFA) pomaže vozaču da ostane u sredini vozne trake.
Strategija pogonskog sklopa za Europu u tranziciji
Kia Motors, kao moderan globalni proizvođač automobila, prepoznaje različit tempo elektrifikacije diljem Europe i odgovara prilagođenom strategijom pogonskog sklopa na raznolike potrebe mobilnosti kontinenta. Novi Stonic nudi sada dvije pogonske opcije 1.0 T-GDI motora (100 KS i 115 KS MHEV) i nema više u ponudi 1.2 DPI motora snage 79 KS.
Oba pogonska sklopa dostupna su sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem ili sedmerostupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Isto tako, pogon je u obje verzije na prednja dva kotača. Nadalje, oba motora zadovoljavaju normu Euro 6e-bis, a spremnik benzinskog goriva za obje verzije motora je 45 litara.
Ovaj pristup dvostrukog pogona pojačava ulogu modela kao prijelaznog vozila koje podržava niz strategija mobilnosti na europskim tržištima.
Prva opcija je 1.0 T-GDI benzinski motor dizajniran da pokrije širok raspon potreba kupaca. Snagom od 100 KS (73,6 kW) i 172 Nm najvećeg okretnog momenta, ovaj trocilindrični jednolitreni (998 cm³) turbo motor 1.0 T-GDI (LP) pruža solidno rješenje za motor s unutarnjim izgaranjem.
Što se performansi tiče, ovaj ulazni motor omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h za 11,0 sekundi sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i 12,1 s sa 7-brzinskim 7-DCT mjenjačem. Krajnja brzina za obje verzije mjenjača je 179 km/h.
Kad je riječ o emisijama CO2 i potrošnje goriva, ovaj motor u 6 MT verziji u kombiniranim uvjetima emitira 126-133 g/km CO2 i 7,3-7,6 l/100 km. U verziji sa 7-DCT mjenjačem brojke su sljedeće: 125-131 g/km CO2 i 7,5-7,7 l/100 km goriva.
Alternativno, možete se odlučiti za blagu hibridnu (MHEV) verziju trocilindričnog 1.0 T-GDI MHEV (HP) (998 cm³) turbo motora od 115 KS (84,6 kW) i 200 Nm. Tu je i dodatni sinkroni elektromotor snage 12,2 kW (16,5 KS). Proizvođač navodi i najveću 30-minutnu snagu elektromotora od 7,9 kW (10,7 KS). Baterija je litij polimerna (Li-PB) radnog napona 48V.
Što se performansi tiče, ovaj snažniji motor omogućuje ubrzanje od 0-100 km/h za 10,7 sekundi sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem i 10,8 s sa 7-brzinskim 7-DCT mjenjačem. Krajnja brzina za obje verzije mjenjača je 182 km/h.
Kad je riječ o emisijama CO2 i potrošnje goriva, ovaj motor u 6 MT verziji u kombiniranim uvjetima emitira 121-129 g/km CO2 i 6,8-7,3 l/100 km. U verziji sa 7-DCT mjenjačem brojke su sljedeće: 120-127 g/km CO2 i 6,8-7,0 l/100 km goriva.
Govorimo li o ovjesu, riječ je o prednjem MacPherson ovjesu, a straga je kompozitna osovina s oprugama. Kočnice su s diskovima, sprijeda i straga.
Mi smo na domaćoj premijeri provozali snažniju verziju motora, jer ćemo uskoro na svoj test dobiti ulaznu verziju novog Stonica s benzinskim motorom snage 100 KS i vjerojatno sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Stoga smo iskoristili jedinstvenu priliku na domaćem predstavljanju i isprobali unaprijeđenu GT-Line verziju oznake Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV 115 KS GT-Line u s prepoznatljivom dvobojnom unutrašnjošću i novim vizualnim potpisom svjetala za maglu te snažnijim MHEV motorom snage 115 KS.
Zbog dodatne snage i većih kotača GT-Line verzija u vožnji pokazuje priličnu agilnost i osjeti se blaga hibridna tehnologija. Automatski 7-DCT mjenjač s dvije spojke je vrlo korektan i pravovremen u odabiru odgovarajućeg prijenosnog stupnja, iako se osjeti da je riječ o trocilindričnom motoru. No, ovo ne smeta, već jednostavno odgovara očekivanjima od ovog tipa motora.
U unutrašnjosti su navlake za sjedala u kombinaciji tkanine i imitacije kože, crne i bijele. Trokraki volan crno/bijeli i dvostruki panormamski 12,3-inčni zasloni su vrlo dojmljivi.
Cijene u Hrvatskoj
Novi Kia Stonic kod nas kreće s 1.0 T-GDI 100 KS motorom od modela LX Smart M/T od 21.049 eura, LX Life M/T od 22.049 eura, LX Life DCT od 23.449 eura, EX Pulse M/T od 23.699 eura, EX Pulse DCT od 25.099 eura, EX Style M/T od 24.999 eura, EX Style DCT od 25.799 eura.
Verzija Stonica s motorom 1.0 T-GDI MHEV 115 KS kreće s EX Style DCT od 27.999 eura, EX Style DCT od 25.799 eura, a GT-Line DCT od 31.999 eura (PDV i PPMV uključeni).
Naravno, tu je i Bonus Joker Gotovina dobivaju popust u iznosu od 1200 eura pri plaćanju gotovinom.
Kia nudi opće jamstvo za cijelo vozilo u trajanju od 7 godina ili do 150.000 prijeđenih kilometara (bez ograničenja kilometara u prve tri godine).