Za 4x2 ili 4x4 pogon brine četverocilindrični benzinski motor sa 6-stupanjskim ručnim (Hyundai Transys) ili 6-stupanjskim automatskim (Aisis) mjenjačem. Potrošnja goriva je u ovisnosti o konfiguraciji između 7,9 i 9,0 l/100 km, a emisije CO2 od 180 i 205 g/km
U listopadu prošle godine smo bili na domaćoj premijeri potpuno novog KGM modela pod nazivom Torres. Tada smo imali priliku isprobati njegovu potpuno električnu izvedbu oznake Torres EVX. No za one koji još uvijek cijene klasični pogonski sklop s unutarnjim izgaranjem prava je poslastica bila predstavljena prošli tjedan, na domaćoj premijeri KGM Torresa s turbo benzinskim motorom 1.5 T-GDi snage 163 KS.
Za one koji nisu upoznati s 'novim' korejskim proizvođačem automobila, podsjetiti ćemo vas da je riječ o transformiranom specijalistu za terenska vozila marki SsangYong. Iako je ovo poznato ime otišlo u povijest nakon što ih je preuzela korejska KG Grupa u rujnu 2022. od pvog dana 2025. godine koristi će se samo ime KGM (od 'KG Mobility'), a plan novog vlasnika je postati šira tvrtka za mobilnost.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Torres je o prvi model korejskog specijalista za terenska vozila pod okriljem novog vlasnika, a riječ je o križancu između robusne praktičnosti i retro dojma. Tako KGM Torres predstavlja povratak pravog SUV-a na svjetsku scenu. Dizajnirano s poštovanjem prema prošlosti i pogledom okrenutim budućnosti, vozilo spaja snove iz djetinjstva o savršenom SUV-u s modernom elegancijom.
Inače, ime Torres je preuzeto po spektakularnom planinskom lancu Torres del Paine u Patagoniji (u južnoj Americi). Filozofija dizajna 'Powered by Toughness' donosi snažne linije karoserije i prepoznatljivu estetiku koja se oslanja na autentično dizajnersko nasljeđe.
Kutni lukovi kotača, šesterokutni stražnji okvir i ravne karakterne linije stvaraju dinamičan izgled koji odražava tradicionalni SUV dizajn. Široki, uglati lukovi kotača i niska, ravna linija koja povezuje prednji i stražnji dio stvaraju snažan, dinamičan izgled koji simbolizira nasljeđe marke.
Tradicionalniji i klasičniji izgled izražen je vanjskim retrovizorima četvrtastog oblika postavljenim na vratima. Dizajn stražnjeg dijela vozila nadopunjuje dizajn prednjeg kraja s robusnošću tradicionalnih SUV vozila, poput šesterokutnog oblika koji podsjeća na poklopac rezervnog kotača.
Treba reći kako Torres u svim verzijama ima LED prednja svjetla, LED stražnje maglenke, LED prednje pokazivače smjera, automatsko paljenje svjetala, LED dnevna svjetla, LED kočiona svjetla te LED prednje maglenke (osim standardno u izvedbi Special).
Što se strukture tiče, konstrukciju karoserije Torresa karakterizira veliki udio čelika visoke čvrstoće, koji iznosi čak 78 posto. Takav sastav i konstrukcija dodatno smanjuje deformacije u slučaju sudara i maksimalno štiti putnike u odnosu na klasične karoserije s manjim udjelom upotrijebljenog čelika visoke čvrstoće.
Kad je riječ o dimenzijama, Torres mjeri 4700 mm u duljinu, 1890 mm u širinu, 1710 mm u visinu (1720 s krovnim nosačima), a njegov međuosovinski razmak iznosi 2680 mm, a visina od pofloge 195 mm. Težina vozila, ovisno o konfiguraciji, se kreće između 1573 i 1693 kg.
S podesivim prtljažnim podom obujam prtljažnika doseže impresivnih 703 litre (839 l bez prtljažnog poda), što omogućuje veliku putnu praktičnost.
Gledamo li samo kotače, Torres ima na raspolaganju 17-, 18- ili 20-colne aluminijske naplatke. Mi smo na domaćoj premijeri isprobali 18-colne kotače s dimenzijama guma 235/55R18. Ostale dimenzije guma u ponudi su 225/60R17 i 245/45R20.
Što se boja tiče, Torres je dostupan u sedam suvremenih boja i pet dvobojnih kombinacija karoserije (dvobojna karoserija ima crni krov, crni C-stup, elegantne krovne nosače i krovni spojler). Interijer nudi izbor od pet boja interijera (crna, siva, smeđa, kaki, kombinacija tkanina/koža).
Unutrašnjost
Interijer Torresa prožet je prostranošću i funkcionalnošću. Sjedala podesiva u osam smjerova omogućuju savršeno podešavanje udobnosti. Ventilirana i grijana sjedala dodatno naglašavaju pozornost posvećenu detaljima.
Kako bi se pojednostavilo upravljanje vozilom smanjivanjem broja fizičkih gumba i kontrola, Torres ima ergonomski dizajniranu kontrolnu ploču s futurističkim digitalnim sučeljem od 12,3 inča.
12,3- inčni AVN (audio, video i navigacijski) zaslon omogućuje jednostavnu kontrolu povezanosti automobila, navigacije, videa, klima uređaja, ventilacije sjedala i kontrola grijanja, kao i zabavnih značajki poput potpomognutog razgovora s putnicima na stražnjim sjedalima i 'sleeper mode' za opušteni i neprekinuti san za putnike na stražnjim sjedalima.
Vozački zaslon od 12,3 inča s brojnim podatcima također vozaču daje sveobuhvatan raspon korisnih informacija kao što su uvjeti vožnje, status vozila i nekoliko načina vožnje za sigurnost u svakom trenutku. Sustav odabira načina vožnje prilagođava iskustvo vožnje, dok bežično punjenje i integrirane značajke povezivanja osiguravaju bezbrižno povezivanje u pokretu.
Prednja sjedala s električnim podešavanjem u 8 smjerova za potpuno podešavanje položaja i udobnost, te ventilirana prednja sjedala i grijana sjedala na svim sjedalima osiguravaju ugodno i udobno okruženje tijekom cijele godine. Za još veću udobnost, sjedala u drugom redu mogu se nagnuti do 32,5 stupnjeva, što omogućuje opušteno putovanje čak i na najdužim putovanjima.
Kako bi se održala idealna temperatura u unutrašnjosti i uklonila vlaga i ustajali zrak iz kabine, uz dvozonski potpuno automatski klima uređaj uključen je sustav 'naknadnog puhanja'. Odabirom načina rada Cabin Comfort (Conditioning mode), sustav radi nakon isključivanja pogonske jedinice kako bi osigurao ugodno okruženje u kabini dok je vozilo parkirano.
Kako bi stvorio pravu razinu osvjetljenja kabine noću, vozač može odabrati personaliziranu razinu svjetline zajedno s bilo kojom od 32 različite boje. Postavljena na vrata, središnju konzolu i ploču s instrumentima, luksuzna i mekana ambijentalna rasvjeta pomaže vam da postignete pravu razinu atmosfere za opuštenu vožnju.
Pametna stražnja vrata na Torres automatski se otvaraju kada stojite iza automobila dulje od tri sekunde, dok se gumb za otvaranje sada prvi put nalazi unutar prtljažnog prostora tako da možete praktično otvoriti stražnja vrata dok kampirate u automobilu.
Druge korisne i praktične značajke dodane vozilu su bežični mobilni punjač, 3D 360° sustav nadzora 'okolo' i automatsko zatvaranje koje automatski zaključava vrata kada se udaljite od vozila dok nosite pametni ključ.
Sustavi asistencije te autonomna vožnja
Torres postavlja nove standarde s naprednim sustavima pomoći, uključujući radarski tempomat, upozorenja na mrtvi kut i sustav za održavanje sigurne udaljenosti. S razinom autonomne vožnje od 2,5 omogućuje sigurnu i udobnu vožnju, pri čemu vozilo samostalno obavlja određene zadatke.
Radarski tempomat (Intelligent Adaptive Cruise Control (IACC): Kada vozite autocestama i drugim cestama, radarski tempomat održava razmak između vašeg vozila i vozila ispred (kontrolom ubrzanja/usporenja/zaustavljanja/pokretanja) prema brzini koju je postavio vozač, dok pomaže zadržati vozilo u voznoj traci uz pomoć niza najsuvremenijih sustava za pomoć u vožnji. Osim toga, autonomni sustav pomoći u vožnji čini vožnju opuštajućom korištenjem navigacijskih podataka za održavanje sigurne brzine tijekom vožnje na autocestama.
Torres ima niz sustava pomoći i dodataka koji osiguravaju sigurnu vožnju u svim uvjetima: AEB (Autonomous Emergency Braking); BSW (Blind Spot-detection Warning) i BSA (Blind Spot-Collision Assist); RCTA (Rear Cross Traffic Collision Assist) i CTW (Rear Cross Traffic Warning); SEW (Safety Exit Warning); LKA (Lane Keeping Assist) i LDW (Lane Departure Warning); FVSA (Front Vehicle Start Alert); HBA (High Beam Assist); DAA (Driver Attention Alert); LCW (Lane Change-Collision Warning); SDA (Safety Distance Alert); Pomoć pri održavanju vozila na sredini vozne trake (CLKA).
Po pitanju pasivne sigurnosti, uz prethodno spomenutu ojačanu konstrukciju karoserije, Torres ima 8 sigurnosnih zračnih jastuka, uključujući prednji središnji.
Pogonski sklop: turbo benzinac 1.5 T-GDi 163 KS
Torres nudi izvrsne performanse s 1,5-litrenim turbo benzinskim motorom i 6-stupanjskim ručnim (Hyundai Transys) ili 6-stupanjskim automatskim (Aisis) mjenjačem. Četverocilindrični turbo benzinac obujma 1497 cm³ snage je 163 KS (120 kW) između 5000 i 5500 okr./min. (Euro 6d), a najveći okretni moment od 280 Nm pruža u intervalu između 1500-4000 okr./min.
Provjereni Aisin 6-stupanjski automatski mjenjač, ugrađen u neke od najboljih svjetskih automobila, osigurava glatko i tiho mijenjanje brzina i maksimalnu učinkovitost goriva. 6-stupanjski ručni mjenjač osigurava zabavnu vožnju uz maksimalnu uključenost vozača. Optimizirani omjeri prijenosa osiguravaju uglađeno i precizno mijenjanje brzina, nižu potrošnju goriva i tišu vožnju. Ručice mjenjača na upravljaču tipične su za sportske automobile visokih performansi i povećavaju udobnost tijekom dinamičnije vožnje sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Vozač može odabrati jedan od tri načina vožnje (Normal, Sport i Winter) s automatskim mjenjačem za sigurnu vožnju i personaliziranije iskustvo vožnje. Ovisno o odabranom načinu rada, prikazuje se normalni, sportski ili zimski način rada, koji se mogu mijenjati tijekom vožnje.
S ručnim mjenjačem vozač može odabrati jedan od dva načina upravljanja (Normal i Sport) i tako prilagoditi svoj stil vožnje. Nakon odabira pojavljuje se normalni ili sportski način rada koji možete mijenjati tijekom vožnje.
Ovisno o konfiguraciji, benzinski Torres im krajnju brzinu od 194 km/h za modele s pogonom na dva kotača ili 191 km/h za model 4WD sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem. Nadalje, potrošnja goriva u mješovitim uvjetima vožnje se kreće (u ovisnosti o modelu) u rasponu između 7,9 i 9,0 l/100 km, a emisije CO2 u rasponu od 180 i 205 g/km (sve WLTP).
Terenska sposobnost
Torres je terenac s velikom sposobnošću da svlada najteže terenske izazove. Ovaj terenac omogućuje sigurnu i pouzdanu vožnju na različitim off-road podlogama, zbog optimalne raspodjele pogonske sile između prednjih i stražnjih kotača. Riječ je o njegovom sustavu pogona na sve kotače (AWD), koji je razvio KGM s dokazanim iskustvom u području dizajna i proizvodnje pogona na sva četiri kotača.
Maksimalni kut uspona je 53,23 posto (28,03°), a savladavanje vodene prepreke do dubine od 300 mm (do brzine od 30 km/h) omogućeno je zahvaljujući visokoučinkovitoj hidroizolaciji šasije.
Što se cijena tiče, Torres s benzinskim motorom kreće od modela Special 4x2 M/T od 26.599 eura. Slijede modeli Special Plus 4x2 M/T od 27.999 eura, Special 4x2 A/T od 30.899 eura, Special Plus 4x4 A/T od 33.399 eura te Special Ultra 4x4 A/T od 34.999 eura. Napominejmo, ove cijene podrazumijevaju popust za gotovoinu/kredit u iznosu od 2000 eura.
Osim Torresa i električnog Torresa EVX, KGM-ova ponuda modela kod nas uključuje i SUV Tivoli, SUV Korando, pick-up Musso Grand te najprestižniji KGM-ov model Rexton.