Vjerna reprodukcija glavne faze svakodnevnog rada odjela uključuje probne vožnje i analizu dodijeljenih automobila; konzultacije dokumenata u povijesnom arhivu; provjera automobila radi certifikacije autentičnosti; i radioničke aktivnosti vezane uz potencijalnu restauraciju
Osnovan 2015. godine, Polo Storico je odjel tvrtke Automobili Lamborghini posvećen očuvanju, restauraciji i certificiranju povijesnih vozila, nadgledajući baštinu i tradiciju tvrtke. Kako bi proslavio svoju desetu godišnjicu, Polo Storico je ugostio skupinu gostiju iz cijelog svijeta na jedinstvenom imerzivnom iskustvu, pozivajući ih da se užive u cipele tehničara odjela kako bi iz prve ruke dobili uvid u njihove aktivnosti.
Sudionici su radili na povijesnim modelima Lamborghinija zajedno s tehničarima Polo Storica, oslanjajući se i na podršku Comitato dei Saggi (Stručnog odbora): bivših zaposlenika koji surađuju kao konzultanti u povijesnoj i tehničkoj rekonstrukciji automobila.
Provedene aktivnosti vjerno su reproducirale glavne faze svakodnevnog rada odjela, uključujući probne vožnje i analizu dodijeljenih automobila; konzultacije dokumenata u povijesnom arhivu; provjeru automobila radi certifikacije autentičnosti; i radioničke aktivnosti vezane uz potencijalnu restauraciju.
Legendarni Lamborghini modeli spremni za restauraciju
Partneri inicijative bili su Pirelli, koji surađuje s Automobili Lamborghini od njegovog osnutka prije više od šezdeset godina. Za ovu inicijativu, Pirelli i njegova Zaklada podijelili su svoju stručnost i primjere rada provedenog u suradnji s Polom Storicom u rekonstrukciji originalnih guma za povijesne Lamborghini automobile koji se sada nude kupcima diljem svijeta.
'Prije deset godina, na inauguraciji Pola Storica, jednostavno smo otvorili vrata novog odjela za posjet', prisjetio se s osmijehom Alessandro Farmeschi, direktor postprodaje tvrtke Automobili Lamborghini. '2025. godine, kako bismo doista prenijeli stručnost i bogatstvo znanja stečenog tijekom desetljeća aktivnosti, nije bilo boljeg načina nego da naše goste angažiramo.
Od probnih vožnji, korištenjem specifičnih kontrolnih lista, do praktičnih operacija u radionici na Miuri i na rasplinjačima Countacha, to je definitivno bio izazovan posao, ali prije svega istinsko iskustvo, koje odražava posao koji svakodnevno obavljamo. To nam je omogućilo da krenemo na potpuno putovanje kroz procese restauracije, certificiranja i arhivskih konzultacija, a sudionici su mogli iz prve ruke razumjeti kako Polo Storico čuva Lamborghinijevu prošlost kako bi jamčio njegovu budućnost.'
Svakoj radnoj skupini, sastavljenoj od dvije osobe, dodijeljen je određeni povijesni Lamborghini. Među uključenim vozilima bili su 400 GT 2+2 iz 1967., Countach 25th Anniversary iz 1990., Diablo SE 6.0 iz 2001. i LM 002 iz ranih 90-ih. Prva faza aktivnosti odvijala se na cesti, između talijanskih pokrajina Emilia-Romagne i Toskane, gdje je svako vozilo identificirano, provjereno i testirano.
Tehničke specifikacije i povijest modela
Sudionici su ispunili obrazac za prihvaćanje na temelju onog koji je Polo Storico koristio za svako vozilo koje je dolazilo u radionicu na restauraciju. Nakon što je analiza terena završena, skupine su se preselile u povijesni Lamborghini arhiv, gdje su pažljivo pregledale tehničke specifikacije i povijest modela koji im je dodijeljen.
Konzultirajući originalne dokumente, provjerili su podudarnost između identifikacijskih podataka - poput broja šasije i motora - i estetskih i funkcionalnih elemenata, poput vanjskih boja te materijala i konfiguracija interijera. Ove informacije omogućile su im simulaciju cijelog procesa certificiranja autentičnosti, slijedeći dio istih postupaka koje su primjenjivali tehničari Polo Storica.
Iskustvo se zatim nastavilo u radionici, gdje su sudionici radili na Lamborghiniju Miura SV iz 1973. iz zbirke Muzeja Automobili Lamborghini. Jedan od najznačajnijih testova bio je skidanje i ponovno montiranje prednjeg lijevog kotača, koristeći standardni postupak zatezanja središnjom sigurnosnom maticom.
Nakon korištenja čekića od lijevanog željeza, poput povijesne metode, sudionici su provjerili je li ispravno zategnut pomoću modernog moment ključa, uspoređujući ručno dobiveni rezultat s vrijednošću navedenom u tehničkim parametrima. Uz ovu praktičnu aktivnost, gosti su se okušali i u jednom od najtehnički najzahtjevnijih postupaka: ispitivanju i ponovnom sastavljanju Weberovog dvocilindričnog rasplinjača korištenog u Lamborghiniju Countach, koji je bio složena i ikonična komponenta te simbol strojarstva u to doba.
Pirelli od 1963. partner Lamborghinija
Na kraju, sudionici su imali priliku saznati više o povijesnoj suradnji između Lamborghinija i Pirellija koja je započela 1963. godine, kada je Ferruccio Lamborghini zamolio proizvođača guma da isporuči gume za prvi automobil koji je proizvela novoosnovana automobilska tvrtka: 350 GTV. Od tada, dvije tvrtke nastavljaju zajednički pothvat koji uključuje razvoj vrhunskih tehnoloških rješenja, u ime sportskog duha i performansi.
Za sve najznačajnije modele Kuće Sant'Agata Bolognese - od Miure do raznih verzija Countacha, od LM002 do Diabla, pa sve do najnovijih Urusa SSUV - Pirelli je razvio ad hoc gume obitelji Cinturato, P Zero i Scorpion.
Ovu vezu Polo Storico čuva i poboljšava zahvaljujući i Pirelli Collezione: nizu guma za klasične automobile koji ima za cilj zaštititi automobilsku baštinu proizvodnjom guma koje poštuju originale u smislu izgleda i dinamike vožnje, ali koristeći moderne tehnologije i proizvodne procese koji osiguravaju veću učinkovitost i sigurnost.
Primjer je Cinturato CN12 ponovno kreiran 2021. za rekonstrukciju prototipa Lamborghinija Countacha LP 500 iz 1971., kao i povratak Scorpiona BK u asortiman 2023. za Lamborghini LM002 iz 1986. Za reprodukciju ovih guma bitno je koristiti slike i materijale iz Fondazione Pirelli, koja u svojoj povijesnoj arhivi čuva dokumentaciju o dizajnu, razvoju i industrijalizaciji svih Pirelli guma tijekom godina.