BREXIT I AUTOINDUSTRIJA

Europski proizvođači automobila ujedinjeni protiv 'no-deal' Brexita: Moguće posljedice katastrofalne!

MINI - tvornica u Oxfordu, Engleska, pripada BMW grupi

MINI - tvornica u Oxfordu, Engleska, pripada BMW grupi

Izvor: Promo fotografije / Autor: MINI

Izlazak Velike Britanije iz EU-a bez sporazuma izazvao bi seizmički pomak u uvjetima trgovanja, a milijarde eura carina prijete utjecati na izbor potrošača i pristupačnost na obje strane kanala, poručuju europski proizvođači u zajedničkoj izjavi

Nevoljama oko skorašnjeg izlaska Velike Britanije iz Europske unije, čini se, nema kraja, a katastrofalne posljedice mogla bi imati i autoindustrija. Udruženi proizvođači automobila upozoravaju na gubitke u milijardama eura u slučaju Brexita bez dogovora jer bi ih zaustavljanje proizvodnje samo u Velikoj Britaniji moglo stajati 50.000 funti po minuti, odnosno dnevno čak 72 milijuna funti.

Tvornica Vauxhall PSA grupe - Luton, Engleska

Tvornica Vauxhall PSA grupe - Luton, Engleska

Izvor: Promo fotografije / Autor: PSA Group

Velika Britanija trebala bi napustiti EU 31. listopada, ali tvrtke su sve zabrinutije zbog očitog nedostatka napretka premijera Borisa Johnsona kad je riječ o novom sporazumu o povlačenju koji će zamijeniti prijedloge njegove prethodnice Therese May, a koje je britanski parlament tri puta odbio. Zajedničku izjavu o tome potpisuju Europsko udruženje proizvođača automobila (European Automobile Manufacturers Association ili ACEA), Odbor francuskih proizvođača automobila (Comité des Constructeurs Français d'Automobiles ili CCFA, koji uključuje PSA grupu, Renault grupu i Renault Trucks), Njemačko udruženje automobilske industrije (Verband der Automobilindustrie ili VDA sa 60 članica) i britansko Društvo proizvođača i trgovaca automobila (Society of Motor Manufacturers and Traders ili SMMT).

Bentley - tvornica u Creweu u Engleskoj, proizvodna traka modela Mulsanne

Bentley - tvornica u Creweu u Engleskoj, proizvodna traka modela Mulsanne

Izvor: Promo fotografije / Autor: Bentley

Riječ je o ukupno 23 potpisnika brojnih industrijskih tijela iz zemalja Europske unije, koji su izrazili zabrinutost zbog otežanih uvjeta trgovine, carinskih kašnjenja koja bi štetila industrijskom modelu just-in-time i mogućnosti dodatnih pet milijardi carina na izvoz Velike Britanije u EU. Automobilska industrija u EU u ovome trenutku zapošljava 13,8 milijuna ljudi, uključujući Veliku Britaniju, ili 6,1 posto radne snage.

'Izlazak Velike Britanije iz EU-a bez sporazuma izazvao bi seizmički pomak u uvjetima trgovanja, a milijarde eura carina prijete utjecati na izbor potrošača i pristupačnost na obje strane Kanala', napisali su u izjavi. Bez dogovora, Velika Britanija će preko noći napustiti jedinstveno tržište EU-a i carinsku uniju veličine 500 milijuna stanovnika, vraćajući se na pravila Svjetske trgovinske organizacije (WTO), što bi moglo značiti mnoge uvozne i izvozne tarife.

Rolls-Royce Motor Cars - tvornica u Chichesteru, Engleska (BMW grupa)

Rolls-Royce Motor Cars - tvornica u Chichesteru, Engleska (BMW grupa)

Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW Group

Bernhard Mattes, predsjednik VDA-e, rekao je da je 'Ujedinjeno Kraljevstvo potpuno integrirani igrač u vrijednosnom lancu njemačke automobilske industrije. Više od 100 proizvodnih pogona, kao i istraživanje i razvoj smješteni u Velikoj Britaniji, dokazuju našu opredijeljenost za tržište Velike Britanije kao tržišta broj jedan u EU. Prema mišljenju njemačke automobilske industrije, mora se učiniti sve da se održi slobodno kretanje robe, usluga, sloboda kapitala i sloboda kretanja radnika između Velike Britanije i EU-a.'

Izvršni direktor SMMT-a Mike Hawes ponovio je upozorenje da će izlazak bez dogovora imati 'trenutačan i poguban utjecaj na industriju, podrivajući konkurentnost i uzrokujući nepovratnu i ozbiljnu štetu'. Istaknuo je kako 'pregovarači Velike Britanije i EU-a moraju raditi na dogovoru ili riskiraju uništavanje ovog vitalnog stupa naših ekonomija'.

Nissanova tvornica u Sunderlandu, Engleska

Nissanova tvornica u Sunderlandu, Engleska

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Izlaskom iz EU-a bez dogovora ne bi bili pogođeni samo europski proizvođači automobila, nego i japanski. Japanski veleposlanik u Londonu Koji Tsuruoka rekao je da će japanske kompanije i investitori biti prisiljeni ponovno procijeniti svoja četiri desetljeća duga ulaganja za Veliku Britaniju ako dođe do neurednog izlaska iz EU-a.

Bivša britanska premijerka Margaret Thatcher ohrabrivala je svojedobno Nissan, Toyotu i Hondu da koriste Veliku Britaniju kao lansirnu stanicu za Europu. Od nešto više od 1,5 milijuna automobila proizvedenih u Britaniji prošle godine, ova tri japanska proizvođača automobila proizvela su oko polovicu.

Nissan je prošle godine proizveo 495.645 vozila u svojoj tvornici u Sunderlandu, najvećoj britanskoj tvornici automobila. Među njima su bili i modeli Qashqai, Juke i Leaf.

Nissanova tvornica u Sunderlandu - silazak s trake milijuntog modela Juke

Nissanova tvornica u Sunderlandu - silazak s trake milijuntog modela Juke

Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Japan je jedan od najvećih izvora izravnih stranih ulaganja u Velikoj Britaniji, a britanske kompanije već dugo vide kao dobre za biznis, odnosno liberalna vrata za ostatak EU-a. 'Ako se ti uvjeti drastično promijene i onemoguće tvrtkama da se prilagode, morat će vrlo pažljivo razmotriti kako nastaviti s poslovanjem u Velikoj Britaniji', rekao je Tsuruoka.

Gotovo 1000 japanskih tvrtki sa sjedištem u Britaniji zapošljava više od 150.000 ljudi.

  • +7
  • +4

Brexit i autoindustrija

Izvor: Promo fotografije / Autor: Bentley

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!