NA VODIK

Bosch na 24 sata Le Mansa: Ligier JS2 RH2 je pionirski koncept H2 za budućnost motorsporta

12.06.2025 u 12:20

Bionic
Reading

Za ukapljivanje vodika, on se hladi na približno -253°C i puni u izolirane spremnike vozila niske temperature pod tlakom do oko 5 bara. U tom obliku vodik ima veću volumetrijsku gustoću nego kod alternativnog plinovitog skladištenja, što znači da spremnici zauzimaju znatno manje prostora u trkaćem automobilu

Svijet motorsporta se mijenja: ekološka svijest raste među aktivnim sportašima i navijačima motorsporta diljem svijeta, dok emisije i zaštita klime postaju sve važnije u inženjerstvu vozila. Bosch Motorsport aktivno potiče ovu transformaciju konceptima koji omogućuju korištenje vodika u motorsportu.

'Naša pionirska rješenja pomažu da pogonski sklopovi u motorsportu budu ekološki prihvatljiviji i dodatno smanjuju ugljični otisak trkaćih događaja', izjavljuje Ingo Mauel, potpredsjednik Bosch Motorsporta. Bosch Motorsportov portfelj vodika obuhvaća razvoj visokoučinkovitih vodikovih motora, kao i sustave za sigurno i učinkovito skladištenje goriva u vozilima.

Inovativni koncept skladištenja i sigurnosti

Upotreba tekućeg vodika trenutno se preferira kao koncept skladištenja u segmentu motorsporta. Za ukapljivanje vodika, on se hladi na približno -253°C i puni u izolirane spremnike vozila niske temperature pod tlakom do oko 5 bara. U tom obliku vodik ima veću volumetrijsku gustoću nego kod alternativnog plinovitog skladištenja, što znači da spremnici zauzimaju znatno manje prostora u trkaćem automobilu.

Skladištenje vodika postavlja visoke zahtjeve na upravljanje gorivom, kao i na koncept sigurnosti. Kako bi se olakšala integracija vodikovih pogona u trkaće automobile, Bosch Motorsport je konstruirao upravljačku jedinicu za pohranu tekućeg vodika L-HSCU zajedno s odgovarajućim sigurnosnim konceptom. Može se koristiti za kontrolu i nadzor cijelog lanca pohrane u vozilu, od punjenja gorivom i skladištenja u spremnicima do prijenosa u gorivnu ćeliju ili motor s unutarnjim izgaranjem.

Senzori opskrbljuju upravljačku jedinicu podacima o parametrima kao što su tlak i temperatura u spremniku i vodovima goriva. Bilo kakve anomalije u vodikovom sustavu pokreću automatsku aktivaciju zaštitnih krugova - na primjer, ventilatori osiguravaju učinkovito razrjeđivanje koncentracije plina u slučaju curenja vodika. Upravljačka jedinica također komunicira sa sustavom za punjenje gorivom unutar i izvan vozila kako bi se osigurao siguran i učinkovit proces punjenja gorivom.

Prva upotreba upravljačke jedinice za pohranu tekućeg vodika L-HSCU je u demonstracijskom vozilu H24EVO s gorivnim ćelijama, stvorenom kao dio programa MissionH24. 'Motorsport izdržljivosti nudi savršeno poligon za testiranje novih tehnologija jer korištene komponente moraju biti izuzetno robusne i izdržljive. Kao službeni partner H24Projecta u programu Mission24H, možemo doprinijeti i našim bogatim iskustvom u motosportu i našim bogatim stručnim znanjem o vodiku razvoju H24EVO i time pokazati da je vodik održiva alternativa za svjetski motorsport', objašnjava Mauel.

Bosch na 24 sata Le Mansa
  • Bosch na 24 sata Le Mansa
  • Bosch na 24 sata Le Mansa
  • Bosch na 24 sata Le Mansa
  • Bosch na 24 sata Le Mansa
  • Bosch na 24 sata Le Mansa
Bosch na 24 sata Le Mansa Izvor: Promo fotografije / Autor: MissionH24

Vodikova tehnologija ugrađena u testno vozilo Bosch Engineering Ligier JS2 RH2 će biti dalje razvijena kako bi se zadovoljili specifični zahtjevi visokoperformansnih sportskih automobila za cestu. Skladištenje vodika pod tlakom uspješno će se etablirati u ovom području, a BEG već radi na prikladnim konceptima za budućnost. Uz provjereni sigurnosni koncept, u ​​razvoju je i koncept emisija za cestovnu primjenu.

Demonstrator će ponovno biti izložen u H2 Villageu i sudjelovat će u ekskluzivnim demo krugovima za trkaće automobile na vodikov pogon, koji bi se trebali održati u četvrtak, 12. lipnja i subotu, 14. lipnja 2025.