vodikov pogon

Toyota najavila 'GR H2 Racing Concept': Bolid s motorom na vodik za 24 sata Le Mansa u budućnosti

21.06.2023 u 12:34

Bionic
Reading

Cilj Akija Toyode je postići ugljičnu neutralnost u motorsportu bez žrtvovanja u pogledu performansi ili uzbuđenja. Toyota Gazoo Racing priprema GR H2 trkaći automobil za novu Le Mans H2 klasu u budućnosti. Zvuk, okretni moment, dinamika- sve je tu!

Na tiskovnoj konferenciji Automobile Club de l'Ouest (ACO) na Circuit de la Sarthe u zapadnoj Francuskoj 9. lipnja, predsjednik Toyota Motor Corporation Akio Toyoda je po prvi put otkrio prototip vozila s vodikovim motorom 'GR H2 Racing Concept'.

Razvijen za buduća natjecanja, otkrivanje prototipa potaknuto je nedavnom objavom ACO-a, organizatora 24 sata Le Mansa, da će omogućiti vozilima s vodikovim motorom da se natječu—uz električna vozila na gorivne ćelije—u H2 kategoriji (hydrogen ili vodik).

Toyota Gazoo Racing 'GR H2 Racing Concept' Izvor: Promo fotografije / Autor: TOYOTA GAZOO Racing

Toyota se natječe koristeći Corollu s motorom na vodik u Super Taikyu seriji od 3. utrke sezone 2021. i utrkivala se s istim automobilom u Idemitsu 1500 Super Endurance 2022 na tajlandskoj stazi Chang International Circuit u prosincu 2022. Na taj način je bruseći svoje tehnologije u surovom motorsport okruženju i, s partnerima istomišljenicim u i izvan automobilske industrije, ubrzavajući svoje napore za proizvodnju, transport i korištenje vodika prema ostvarenju ugljično neutralnog društva. Toyota namjerava dalje unaprijediti takve napore za stvaranje sve boljih automobila razvijanih u motorsportu i ostvarenje ugljično neutralnog društva i raduje se prihvaćanju izazova nove generacije utrka Le Mans 24.

'GR H2 Racing Concept' je bio izložen u ACO-ovom 'H2 Village' na mjestu održavanja Le Mansa tijekom utrke u periodu 9.-11. lipnja. O samoj ovogodišnjoj utrci 24 sata Le Mansa smo pisali odmah nakon utrke.

Akio Toyoda, predsjednik Toyote, je izjavio: 'Čestitam ACO-u i svima uključenima na 100. obljetnici Le Mansa. Le Mans je mjesto gdje se ne natječemo samo u jednoj od najslavnijih svjetskih utrka, već i mjesto gdje možemo pomaknuti granice tehnologije - mjesto gdje možemo ostvariti budućnost. Zahvalni smo ACO-u i Le Mansu što su nam pružili ovu jedinstvenu priliku da podijelimo svoje napore sa svijetom.'

'Moj cilj je postići ugljičnu neutralnost u motorsportu bez žrtvovanja bilo čega u pogledu performansi ili uzbuđenja. Radujemo se našem novom GR H2 trkaćem automobilu s obzirom na novu Le Mans H2 klasu u budućnosti. Zvuk, okretni moment, dinamika, sve je tu. Ne samo da ponovno zamišljamo trkaći automobil, već to radimo s nultom emisijom. Za sljedećih 100 godina crno-bijelih ciljnih zastava!'

Pierre Fillon, predsjednik ACO-a, je tada izjavio: 'Ovaj 9. lipnja 2023. bit će prekretnica u povijesti utrke 24 sata Le Mansa i FIA-inog Svjetskog prvenstva u izdržljivosti: proizvođač, i to proizvođač, broj 1 u svijetu, upravo je predstavio svoj projekt Hydrogen Endurance. Prije 100 godina, ACO je stvorio 24 sata Le Mansa, pravi tehnološki laboratorij za automobil u punom razvoju.'

  • +4
Toyota Gazoo Racing 'GR H2 Racing Concept' Izvor: Promo fotografije / Autor: Noriaki Mitsuhashi/N-RAK PHOTO AGENCY

'Danas mobilnost prolazi kroz revoluciju, onu energetske tranzicije i 24 sata Le Mansa sudjeluju u potrazi za održivim tehnologijama. Od 2018. ACO s MissionH24 i GreenGT promovira vodik, siguran i učinkovit prijenosnik energije. Ovaj dan je novi ključni korak za stvaranje kategorije vodika za 24 sata Le Mansa.'

'Još jednom, Endurance pokazuje svoju predanost održivoj mobilnosti, u skladu s igračima u automobilskoj industriji. Želio bih pozdraviti ovaj Toyotin izazov, viziju ovih muškaraca i žena. Toyoda San, današnjim službenim predstavljanjem ovog Hydrogen projekta, ostavili ste svoj trag u povijesti utrke 24 sata Le Mansa.'

Toyota Gazoo Racing je zasad objavila samo sljedeće pojedinosti GR H2 Racing Concept-a: pogonski sklop će biti na vodik uz hibridni sistem ('Hybrid engine + Hybrid system'), a dimenzije bolida su 5100 mm duljine i širina 2050 mm.