Retro modernizam

Bergmeister ADR 630 Shooting Grand je plug-in hibridna zvijer od 1198 KS

Bergmeister ADR 630 Shooting Grand baziran je na automobilu iz 1930-tih godina

Bergmeister ADR 630 Shooting Grand baziran je na automobilu iz 1930-tih godina

Izvor: Promo fotografije / Autor: Austro-Daimler

Za sportske performanse i profinjenost brine se 3,0-litreni benzinski redni šesterocilindrični motor iz Mercedes-AMG GT-a koji je spojen s tri elektromotora od kojih svaki proizvodi 275 KS

U današnjem modernom svijetu automobila više ništa nije nemoguće, a dokaz tome je i automobil Bergmeister ADR 630 Shooting Grand tvrtke Austro-Daimler. Upečatljivi Bergmeister ADR 630 Shooting Grand, inspiriran je sportskim automobilom Bergmeister iz 1931. godine, ima elektrificirani pogonski sklop ukupne snage od 1198 KS (881 kW), najveći okretni moment 1600 Nm i domet od 1000 kilometara. Ako ste se pitali da li ove brojke nešto simboliziraju, onda vam moramo otkriti da njihov zbroj od 3798 ujedno označava i visinu u metrima najvišeg planinskog vrha u Austriji, Grossglocknera.

Bergmeister ADR 630 Shooting Grand - prednja hauba mu se otvara na način kako je to bilo kod nekadašnjih sportskih automobila, uz gull wing vrata

Bergmeister ADR 630 Shooting Grand - prednja hauba mu se otvara na način kako je to bilo kod nekadašnjih sportskih automobila, uz gull wing vrata

Izvor: Promo fotografije / Autor: Austro-Daimler

Austro-Daimler

Ako niste nikad čuli za ovu tvrtku onda treba samo reći da nije riječ o nekom novom proizvođaču automobila, već o tvrtci koja je osnovana  jako davne 1899. godine. Ta austrijska tvrtka postala je jedan od najvažnijih proizvođača automobila još u Austro-Ugarskoj Monarhiji. Punim nazivom Österreichische Daimler-Motoren-Commanditgesellschaft Bierenz Fischer u. Co osnovana je 11. kolovoza 1899. u Wiener Neustadtu, pokraj Beča, ta tvrtka je još  davne 1910. godine proizvela u to vrijeme najbrži automobil na svijetu, model Prinz Heinrich koji je mogao pojuriti do čak 137 km/h. Tvrtka je prestala s radom 1934. godine, ubrzo nakon spajanja sa tada aktivnim suvremenicima, austrijskim tvrtkama Steyr i Puch.

Iako se većina projektnog tima nije sastala sve do 2018. godine, priča o projektu Austro Daimler započela je 2002. godine, kada je inženjer Roland Stagl nacrtao prvi dizajn modernog Gran Turisma, čiji je dizajn inspiriran ikoničnim dizajnom vozila dvadesetih i tridesetih godina dvadesetog stoljeća. Bio je nadahnut posebno vozilima Austro Daimlera. Treba reći da ni Roland Stagl ni projekt Austro Daimler nemaju ništa zajedničkog s njemačkim proizvođačem Daimler AG-om ili tvrtkama koje pripadaju koncernu Daimler AG.

Austro-Daimler ADR 6 „Bergmeister“ (1931.-1934.)

Austro-Daimler ADR 6 „Bergmeister“ (1931.-1934.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Austro-Daimler

Novi Bergmeister je baziran na principu plug-in hibrida, baterija za električni pogon snage 600 kW novog Bergmeistera može se napuniti snagom punjenja do 150 kW. Mozak pogona je SERIPA hibridni pogonski sklop koji je posebno razvijen upravo za ovaj model. S dužinom od 4544 mm, širinom od 2087 mm i međuosovinskim razmakom od 2636,95 mm, novi Bergmeister ne nudi samo impresivan izgled, nego i izvanredne značajke držanja ceste i voznih osobina.

  • +11
  • +8

Bergmeister ADR 630 Shooting Grand

Izvor: Promo fotografije / Autor: Austro-Daimler

S inteligentnom laganom konstrukcijom i sofisticiranim, potpuno novim tehnologijama, bilo je moguće postići težinu praznog vozila od 1650 kg i zapanjujuće performanse uz neviđenu učinkovitost uz uravnoteženu raspodjelu osovinskog opterećenja. Za sportske performanse i profinjenost na šasiji Aluminium Space Frame brine se 3,0-litreni benzinski redni šesterocilindrični motor, koji je preuzet iz sportskog automobila Mercedes-AMG GT i tri elektromotora od kojih svaki proizvodi 275 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 2,5 sekunde, a krajnja brzina 330 km/h.

Projekt Austro-Daimler

Izvor: Promo fotografije / Autor: Austro-Daimler

Varijabilnost SERIPA hibridnog sustava prilagođena je dinamici vožnje novog Bergmeistera, jer je dostupno više od 30 različitih načina vožnje, od kojih elektronika za upravljanje pogonskim sustavom može odabrati idealan način rada za trenutnu situaciju vožnje, uzimajući u obzir uvjete vožnje. Naravno, vozač ima kontrolu nad upravljanjem pogonom u svakom trenutku i može također odabrati odgovarajući način vožnje na zahtjev.

Bergmeister ADR 630 Shooting Grand

Bergmeister ADR 630 Shooting Grand

Izvor: Promo fotografije / Autor: Austro-Daimler

Bergmeister ADR 630 Shooting Grand ima veći domet samo na električnu energiju nego mnogi specijalno izgrađeni kompaktni električni automobili, kao što su Honda E i Mini Electric, što je posebno značajno kada se uzme u obzir njegova veličina. S čisto električnim pogonom domet je do 250 km, a ukupni domet (prema WLTP ciklusu) do 1000 km.

Ovako izgleda unutrašnjost njegove kabine

Ovako izgleda unutrašnjost njegove kabine

Izvor: Promo fotografije / Autor: Austro-Daimler

Što se tiče dizajna tu su i neke značajke koje uključuju prednji poklopac koji je ovješen sprijeda, vrata gull wing, uzlaznu stražnju krovnu liniju, stražnje svjetlo preko cijele širine i krov s dvostrukim ispupčenjima, iako je njegova silueta slična onoj GT-a s kojim dijeli neke dijelove pogonskog sklopa. Minimalistički, ali elegantan interijer inspiriran je Art Deco pokretom iz 1930-ih i sadrži velike količine drva i kože.

Do sada je izgrađen samo jedan primjerak Bergmeister ADR 630 Shooting Granda, a očekuje se da će proizvodnja početi tek nakon što se automobil pokaže javnosti na Salon Privé motor showu u Blenheim Palaceu u Velikoj Britaniji, u rujnu ove godine. Isto tako, cijena još nije obznanjena.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!