KONAČNA ODLUKA

WAZ napušta srpsko medijsko tržište

13.02.2012 u 15:22

Bionic
Reading

Njemačka medijska tvrtka WAZ vodi razgovore sa svim zainteresiranim strankama o prodaji svojih vlasničkih udjela u Srbiji, izjavio je za beogradski dnevnik Danas od ponedjeljka ravnatelj za korporativne komunikacije te njemačke tvrtke Paul Binder

'Naša odluka da napustimo srpsko tržište je konačna i u našoj strategiji nema promjena', kazao je Binder te potvrdio kako je doskorašnji glavni ravnatelj WAZ-a Bodo Hombach napustio taj položaj potkraj siječnja.

Danas podsjeća kako WAZ ima vlasnički udjel u tri srbijanska dnevna lista – Politici, Večernjim novostima i novosadskom Dnevniku te da je država Srbija još vlasnik značajnih udjela u sva tri lista.

Kako se navodi, udjel njemačke tvrtke u vlasništvu tvrtke 'Politika - novine i magazini' iznosi 50 posto, a kada je riječ o Večernjim novostima taj podatak nije dostupan javnosti i podložan je sasvim različitim tumačenjima njemačkih i srbijanskih izvora, dok je udjel u novosadskom Dnevniku većinskih 55 posto.

WAZ je, kako se navodi, do prošle godine bio i jedan od ključnih čimbenika u distribuciji i prodaji listova na srbijanskom tržištu, kao vlasnik poduzeća 'Štampa sistem', ali je u svibnju 2011. prodao taj lanac kioska srbijanskom proizvođaču hrane Centroproizvod, pri čemu, ističe se, njemačka tvrtka ostaje jedan od najvećih regionalnih izdavača u Europi, s oko 40 dnevnih listova i više stotina različitih publikacija i oko 15 tisuća zaposlenih.

Početkom ove godine WAZ je prodao tri svoja lista u Makedoniji, a tijekom 2010, kada je Hombach prvi put najavio povlačenje tvrtke iz poslova na Balkanu, prodani su i neki od većih listova koje je ova korporacija posjedovala u Rumunjskoj i Bugarskoj.

Beogradski list dodaje kako je Hombach odavno obznanio i odlazak WAZ-a iz Srbije, ali da se to do sada, bar službeno, još nije dogodilo, a da su upućeni u ova zbivanja skloni takav razvoj događaja pripisati nekim nerazriješenim pitanjima pa i sukobima između njemačkih i srbijanskih partnera, koji su nadilazili medijske okvire.