Dvije osobe poginule su u četvrtak u teškoj prometnoj nesreći na staroj Zagorskoj magistrali kod Zaprešića, u sudaru osobnog automobila i kamiona. Tragedija je još jedna u nizu koje su obilježile početak ljeta na hrvatskim cestama – samo prošlog tjedna u Splitu vozač Tesle, zbog prevelike brzine, izgubio je nadzor nad vozilom i usmrtio pješakinju na nogostupu. S porastom prometa tijekom ljetnih mjeseci, pitanje sigurnosti na cestama postaje sve hitnije, a o tome se raspravljalo i HRT-ovoj emisiji Otvoreno
Govoreći o nesreći na staroj Zagorskoj magistrali, Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstva policije, rekao je da je vozačica na ravnom cestovnom potezu skrenula na suprotni smjer i naletila na teretno vozilo. U ovom trenuku - iz neutvrđenih razloga.
Upozorio je na važnost vezanja.
'50 posto smrtno stradalih osoba u osobnim automobilima nije bilo vezano. Nažalost, i ovdje je bio taj slučaj, ni vozačica ni dijete nisu bili vezani', rekao je Mataija u Otvorenom.
Krunoslav Ormuž, stalni sudski vještaj za strojarstvo i promet, rekao je da vozači očito baš ne poštuju punu crtu na toj cesti te da vrlo često dođe do incidentnih situacija upravo zbog nepravilnog pretjecanja.
'Mislim da treba poraditi na savjesti ljudi i da budu svjesni opasnosti koje se događaju, posebice u jutarnjim satima kada je promet intenzivan', dodao je.
Automobilist Juraj Šebalj rekao je da su na tom dijelu ceste dugi zavoji, pa ljudi jednostavno izgube osjećaj.
'Ono je izuzetno opasna dionica. Takva je geografski', dodao je.
Mataija je rekao da dva kilometra prije mjesta nesreće postoji kamera, za koje je rekao da su se pokazale jako učinkovitima.
Govoreći o prošlotjednoj nesreći s Teslom u Splitu, Šebalj je rekao da je auto koji ide do 100 km/h za dvije sekunde 'nevozljiv'.
'Svaki auto na cesti koji ide ispod šest sekundi do 100 je nevozljiv. Homo sapiens ne može baratati njime', rekao je.
Problem infrastrukture
Šebalj je među ostalim rekao da u Hrvatskoj imamo veliki problem infrastrukture koja nije standardizirana i ujednačena.
'Kad stranci kod dođu ovdje, onda vele: "Zašto je to kod vas ovako? Prilično nelogično", rekao je.
'I onda se događa nešto drugo, taj neidentičan standard u jednom ili drugom gradu, čovjek kaže: "A, to ne treba više dalje poštovati". I onda vozači prestaju poštovati prometne propise, pravila, znakove i sve ostalo, dodao je Šebalj.
Naveo je primjer cesta na zagrebačkom Sljemenu, gdje postoje tri znaka za oštar zavoj, a nijedan znak za serpentinu, a kao problem je među ostalim istaknuo previše drveća uz ceste.
Ormuž je rekao da se vozači u Hrvatskoj smatraju virtuozima za volanom i vrlo često preskaču svoje mogućnosti.
'Ti automobili debelo nadilaze mogućnosti upravljanja prosječnog čovjeka, a promet je podešen ustvari za prosječnog čovjeka', dodao je.
Mataija je rekao kako je uvriježeno mišljenje da su mladi vozači najčešći krivci, ali da griješe vozači svih generacija. Poručio je da je za dobru vožnju potrebno iskustvo i da je iluzorno očekivati da budete siguran vozač nakon izlaska iz autoškole. Šebalj je među ostalim naglasio da se uvijek veže, a rekao je i da je jako važno da se putnik iza vozača također veže.
Ormuž je rekao i kako misli da bi autoceste trebale biti jeftinije, kako bi se dobar dio prometa s državnih, županijskih i lokalnih cesta prebacio na njih, koje su sigurnije. Također misli da bi trebalo poraditi na horizontalnoj signalizaciji državnih i županijskih cesta kako bi bila vidljivija po kiši i mraku. Šebalj je rekao da je nekim članovima obitelji zabranio da se voze po zagorskoj magistrali.
'Problem je taj što su dvosmjerne ceste izuzetno opasne jer su ljudi na telefonima', rekao je.
'Mene je takvih cesti strah', dodao je.