digitalizacija javne uprave

Više od milijun hrvatskih građana koristi sustav e-Građani; u karanteni čak 150 tisuća novih korisnika

  • Autor: V. P. P./Hina
  • Zadnja izmjena 15.05.2020 18:37
  • Objavljeno 15.05.2020 u 18:37
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Dino Stanin/PIXSELL

Ministarstvo uprave RH intenzivno nastavlja s digitalizacijom javne uprave u Hrvatskoj, sustav e-Građani zabilježio je više od milijun korisnika, a broj korisnika svakodnevno raste, priopćeno je u petak iz Ministarstva

Građanima su trenutačno na raspolaganju 72 e-usluge, a u skoro vrijeme se očekuje dodavanje novih usluga koje su u završnim fazama razvoja.

Neke od njih su e-Poslovanje, e-Pristojbe, e-Prijava vjenčanja, nadogradnja sustava e-Novorođenče i mnoge druge. Građani, sukladno epidemiološkim mjerama, aktivnije koriste e-usluge te je zabilježeno povećanje za više od 150 tisuća novih korisnika u sustavu e-Građani.

Ministar uprave Ivan Malenica rekao je da građani u sve većem broju koriste dostupne e-usluge u sustavu e-Građani.

"Nastavit ćemo digitalizaciju svih procesa javne uprave, daljnji razvoj e-usluga te povezivanje svih tijela državne uprave kako bi građani i poduzetnici dobili brzu i kvalitetnu uslugu“, najavio je.

Milijunti korisnik će biti kontaktiran te će mu se uručiti simboličan poklon paket, rekao je Malenica.

Jedna od ključnih usluga u sustavu e-Građani je e-Novorođenče, koja će za nekoliko tjedana biti nadograđena novom aplikacijom kojom će roditelji moći predati zahtjev za novčanu naknadu za rođenje djeteta od jedinica lokalne samouprave. Građani mogu podnijeti i zahtjev za izdavanje vozačke dozvole i putovnice, imati uvid u Matične knjige, u izabranog liječnika, laboratorijske nalaze, terapije i drugo.

Nadalje, građani mogu provjeriti i ocjene svog djeteta u školi unutar usluge e-Dnevnik, kao i dugi niz usluga koje su dostupne na web stranici https://pretinac.gov.hr/. U idućem razdoblju građani mogu očekivati nekoliko novih e-usluga koje će uvelike olakšati svakodnevni život i komunikaciju s tijelima javne vlasti, kao i ostvarivanje njihovih prava. e/m Potpis i e/m Pečat pružit će građanima i javnim tijelima elektroničko ili mobilno potpisivanje i pečatiranje dokumenata. e-Prijava vjenčanja omogućit će mladencima da od kuće odaberu mjesto i vrijeme sklapanja braka te da rezerviraju termin i prostoriju. U prvoj fazi brakove će putem usluge e-Prijava vjenčanja moći prijaviti samo hrvatski državljani, i to za sklapanje građanskog braka u službenim prostorijama matičnih ureda.

Putem e-Pristojbi građani će moći elektroničko platiti upravne pristojbe i naknade u Županijama i matičnim uredima, a uskoro će usluga biti omogućena i za plaćanja kroz sustav e-Građani. Konkretno, građani više neće morati ići na kiosk ili u poštu po biljege/taksene marke ili ispisivati uplatnice, već će POS uređajem/internet bankarstvom platiti pristojbe. Jedna od složenih e-usluga koja se razvija su i e-Upisi, čiji pilot projekt za upise u vrtiće očekujemo na jesen.

S obzirom na važnost i značajan potencijal u broju korisnika elektroničkih usluga u sustavu obrazovanja, identificirana je potreba informatizacije i povezivanje procesa od upisa u ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja do prijava na visoka učilišta, odnosno informatizacije sustava obrazovanja odraslih, ističe se u priopćenju. Glavni cilj je građanima Hrvatske (roditeljima, učenicima, studentima) omogućiti jednostavan i brz upis u željenu ustanovu bez nepotrebnih administrativnih poslova koji se mogu izbjeći korištenjem već postojećih podataka iz sustava, naveli su iz Ministarstva uprave.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!