TUNEL KROZ BIOKOVO

Unatoč naplati prvog dana kroz Svetog Iliju prošlo tri tisuće vozila

Tunel Sveti Ilija (7)

Tunel Sveti Ilija (7)

Izvor: Cropix / Autor: Ivo Ravlić

Dvadeset automobila u oba smjera u samo pet minuta - tako Tunel “Sveti Ilija” kroz Biokovo izgleda dva dana nakon otvaranja. Toliko smo auta, naime, mi izbrojili u pet minuta. Službeno, u 24 sata kroz Biokovo je prošlo više od tri tisuće vozila. Ili 125 auta za jedan sat, što znači prosječno dva vozila u minuti

Samo struja u tunelu košta 4 milijuna kuna godišnje

'Tunelarina kroz Svetog Iliju mora se naplaćivati jer će se samo za rad ventilatora, rasvjete i prometne signalizacije morati mjesečno izdvajati najmanje 340 tisuća kuna, odnosno najmanje 4 milijuna kuna godišnje. Kada se tomu doda činjenica da će tunel 24 sata nadzirati ophodari, vatrogasci i operateri, jasno je da to netko mora platiti. Zato je apsurdno zagovarati besplatnu vožnju kroz Biokovo' - ističe dipl. ing. Stanko Smodlaka iz splitskog ogranka Udruge inženjera prometa AMAC FSC. Naplata tunelarine kroz Biokovo, kao što je poznato, izazvala je davno prije završetka radova burne reakcije stanovnika Zabiokovlja, ali i predstavnika lokalnih vlasti i Županije. Prema njihovu mišljenju, cijena prolaska kroz tunel od 8 kuna po kilometru je previsoka, a građani i političari složni su da bi vožnja koz Sv. Iliju trebala biti besplatna.

Moderna cesta koja vodi prema Biokovu bez daha ostavlja sve koji nailaze prema planini. Naime, vozeći novom cestom, putnici se umalo “sudare” s velebnom planinom i odjednom se nađu u njedrima Biokova. Na gradilištu na ulazu u tunel još uvijek je živo. Radnici “Hidroelektre” nastavljaju s radom, piše Slobodna Dalmacija

– Mi smo tu još dva mjeseca, evo imamo napraviti ovaj kameni zid - priča Drago Komšo

Zajedno s ostalima, na gradilištu su gotovo od prvoga dana, a jedan od njih Stjepan Crepulja obilježava i značajnu obljetnicu na Svetom Iliji

- Tu sam punih pet godina, neću se žaliti, raditi se mora, bilo je lijepih dana, bilo je i velike zime i velike vrućine, ali mi građevinci vam na to ne mislimo - priča nam Stjepan. Jutro nakon prosvjeda za ove radnike je uobičajeno:

- A čujte, ljudi imaju pravo prosvjedovati, jer besparica je, ali koliko mi vidimo, dosta je automobila. Nas to ne bi trebalo zanimati, ali drago nam je što su se prosvjedi smirili – kaže Drago Komšo.

Na naplatnim kućicama gužva, a s jedne trake na drugu trče radnici Hrvatskih autocesta jer tek je drugi radni dan. U koloni je i Ante iz Posušja.

– Nije mi skupo 20 kuna, ovako smo skratili put, idemo malo na kupanje, vratimo se i svi zadovoljni! – kaže Ante.

Novi tunel su i nove obaveze za brojne radnike, među njima je i Damir Dundić iz Hrvatskih autocesta

– Došao sam na ispomoć upravo tu na Svetog Iliju, ljudima treba pomoći da se snađu oko naplate, znatiželjni su, ali kako vidim zadovoljni što imaju priliku znatno brže doći na more - kaže Dundić.

Iz rodnog Imotskoga put Baške Vode krenuo je i Marijan. Stiže do naplatne kućice, plaća gotovinom i želi reći koju:

- Naš vam je gradonačelnik Ante Đuzel prvi u redu za prosvjede, a u nas naplaćuje uru za parking pet kuna. Što da vam više kažem? Nemaju ti prosvjedi smisla - dodaje sugovornik Slobodne Dalmacije.

Prosvjednici misle suprotno. Žalit će se, kako su najavili, na preskupu tunelarinu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!