IMAJU ČAK TRI IZVORA FINANCIRANJA

U Varaždinu nema problema s pomoćnicima u nastavi! Evo zašto

05.11.2014 u 14:20

Bionic
Reading

U varaždinskim vrtićima, osnovnim i srednjim školama pomoćnike u nastavi u školskoj godini 2014/2015. ima čak 39 djece s posebnim potrebama. Varaždin je tako jedan od rijetkih gradova u Hrvatskoj koji je uspio udovoljiti potrebama, zahtjevima i procjenama svih školskih, odnosno predškolskih stručnih timova koji su Gradu Varaždinu, u suradnji s roditeljima, prijavljivali potrebe za pomoćnicima u nastavi za svoje polaznike, pohvalili su se iz varaždinskog ureda za odnose s javnošću

Iz Grada Varaždina otkrili su kako oni iz čak tri izvora financiraju pomoćnike u nastavi na području svog grada. Njih petero u dječjim vrtićima i 15 u osnovnim školama financira se iz EU projekta ACTIVE pod nazivom 'Pomoćnici doprinose razvoju održivog obrazovanja'. 'Od 1. listopada iz projekta Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta 'ADORA - Osiguravanje pomoćnika učenicima s teškoćama u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama' financira se još 18 pomoćnika u nastavi – njih 17 u osnovnim školama, a jedna je angažirana u Prvoj privatnoj gimnaziji, iako Grad nije osnivač srednjih škola. Sredstva za financiranje još jednog pomoćnika u nastavi osigurana su i iz mjere 'Mladi za mlade' koju provodi Hrvatski zavod za zapošljavanje', otkrivaju Varaždinci.

Za pomoćnike u nastavi EU projektom osigurano je 265 tisuća eura, a iz projekta ADORA osigurano oko milijun i pol kuna.

Napominju kako je Grad Varaždin s projektom 'Pomoćnik u nastavi' započeo još 2010. financiranjem 18 pomoćnika. Od 2010. do kolovoza 2013., projekt je financiran proračunskim sredstvima Grada Varaždina, 2013. kvalitetu tog programa prepoznali su na europskoj, a 2014. i na državnoj razini.

Pravobraniteljica za osobe s invaliditetom Anka Slonjšak upozorila je da će se situacije kojima svjedočimo ovih dana, kada su neki učenici s teškoćama u razvoju usred obrazovnog razdoblja ostali bez osobnih pomoćnika u nastavi, događati sve dok pitanje različitih oblika podrške inkluzivnom obrazovanju takvih učenika ne bude zakonski uređeno.

Ne ulazeći u razloge takvoga stanja, odnosno pitanja o načinu na koji će se financirati ta vrsta podrške (sredstvima europskih fondova, sredstvima koje je kroz natječaj za udruge za ovu namjenu osiguralo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta ili pak sredstvima regionalnih, lokalnih ili područnih samouprava), smatramo da je odmah potrebno postići dogovor između Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, lokalne samouprave i zavoda za zapošljavanja o načinu na koji će se učenicima taj oblik podrške osigurati do kraja školske godine.

'Nikako se ne smije dogoditi da dijete izostaje s nastave samo zato što nema osiguranog pomoćnika u nastavi', ističe u priopćenju pravobraniteljica za osobe s invaliditetom.

Smatra da pitanje vrste i sadržaja podrške za učenike s teškoćama mora biti predmet zasebnog podzakonskog akta koji uz kriterije za dobivanje pomoćnika u nastavi mora definirati i druge vrste podrške inkluzivnom obrazovanju kako bi se izbjeglo neujednačeno postupanje te nepripremljenost obrazovnog sustava na rad s učenicima s teškoćama u razvoju

Podsjeća kako ne treba zaboraviti da je pomoćnik u nastavi samo jedan od oblika podrške u ostvarivanju prava djece s teškoćama u razvoju na obrazovanje. 'Moramo misliti i na programske podrške, prostorne prilagodbe odgojno-obrazovnih institucija, osiguranje odgovarajućih pomagala i udžbenika, potporne tehnologije, a nadasve na edukaciju nastavnog osoblja i to tijekom studija za nastavna zvanja', navodi pravobraniteljica u priopćenju.

Naglašava kako ne želi da se umnožavanjem broja asistenata nadomješta pasivnost nastavnika i njihovo nedovoljno znanje o radu s djecom s različitim vrstama teškoća u razvoju, jer bi upravo nastavnik svojim pristupom trebao pomoći boljoj inkluziji učenika

Škola bi isto tako trebala imati aktivniju ulogu u osiguravanju podrške nastavniku kroz angažiranje vanjskih stručnjaka za prilagodbe djeci s različitim teškoćama u razvoju koji bi trebali pomoći nastavnicima u kreiranju individualno prilagođenih nastavnih programa kao i korištenje drugih resursa u zajednici. Nerealno je očekivati da će asistent u nastavi zamijeniti sve te druge oblike podrške niti se to smije dogoditi, stoji u priopćenju pravobraniteljice za osobe s invaliditetom.