crna statistika

U Hrvatskoj se godišnje utopi 90 osoba; nakon prometnih nesreća utapanje drugi uzrok smrti kod djece

  • Autor: I.Ba./Hina
  • Zadnja izmjena 20.07.2022 11:23
  • Objavljeno 20.07.2022 u 11:23
Ilustracija

Ilustracija

Izvor: EPA / Autor: ANTHONY ANEX

U Hrvatskoj godišnje od slučajnog utapanja umre oko 90 osoba, a utapanje je, nakon prometnih nesreća, drugi vodeći uzrok smrti kod djece u Hrvatskoj, upozorava Hrvatski Crveni križ, koji će 24. i 25. srpnja po drugi puta obilježiti Svjetski dan prevencije utapanja

Crveni križ ima najveću bazu osposobljenih spasioca u Republici Hrvatskoj. Njihova iskustva pokazuju da do utapanja najčešće dolazi zbog neznanja plivanja, konzumacije alkohola, skoka s visine u vodu neprovjerene dubine, ulaska u vodu dok je osoba vruća, nepoštivanja uputa i znakova na plažama te puštanja djecu u vodu bez nadzora.

"Tužno je što smo ovu ljetnu sezonu započeli s čak četiri žrtve utapanja. Ove je godine slogan da svatko od nas može učiniti barem jednu stvar kako bi spriječio utapanje i to je istina. Svi mi možemo i moramo paziti i na sebe i na druge“, ističe voditeljica Spasilačke službe Hrvatskog Crvenog križa Silvana Radovanović.

Na svjetskoj razini dnevno se utopi 650 osoba, odnosno 26 ljudi svakih sat vremena. Svjetski dan prevencije utapanja obilježit će se u nedjelju, 24. srpnja, od 10 sati na plaži Kolovare u Zadru, gdje će biti organizirane spasilačke radionice za djecu, radionice prve pomoći te pokazna vježba spašavanja utopljenika iz mora.

"Utapanje je javnozdravstveno pitanje koje pogađa sve zemlje i regije, ali malo o tome govorimo i upravo zato se i krenulo sa Svjetskim danom prevencije utapanja. Cilj je informirati i educirati ljude. Utapanje se možemo dogoditi svakome od nas“, napominje Radovanović.

U ponedjeljak, 25.srpnja, prepoznatljivi objekti i građevine u 9 gradova: Zagrebu, Rijeci, Vukovaru, Osijeku, Zadru, Puli, Splitu, Šibeniku i Varaždinu, bit će obojane plavom bojom kako bi se na taj način poslala poruka o važnosti prevencije utapanja, poručili su iz Crvenog križa.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!