nepravomoćna presuda

Tužbom na satiru: News Bar mora Bujancu platiti 12.000 kuna odštete

  • Autor: I. I.
  • Zadnja izmjena 28.12.2018 15:55
  • Objavljeno 28.12.2018 u 15:55
Velimir Bujanec

Velimir Bujanec

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Z1

Sud je presudio u korist voditelja Bujice Velimira Bujanca ocjenivši sadržaj koji je News Bar Empire, izdavač satiričnog i humurističnog sadržaja, objavio o Bujancu neistinim i uvredljivim. Ako presuda postane pravomoćna News Bar će morati platiti 12 tisuća kuna odštete

Velimir Bujanec tužio je News Bar kako je na svom portalu objavio sadržaj koji ne sadrži istinite informacije te je k tome i uvredljiv. Sutkinja Snježana Šagud također je ocijenila sadržaj uvredljivim jer smatra kako je News Bar svejesno i bezobzirno uvrijedio i klevetao Velimira Bujanca, prenosi Telegram.

'O novinaru treba imati svijest kao osobno i profesionalno odgovornoj osobi. Ta odgovornost se ogleda u savjesnom, objektivnom, točnom, istinitom i potpunom informiraju javnosti o temama, događajima, pojavama i sličnome. Osoba novinara pretpostavlja i poštenje, ugled i čast, te se novinar prilikom obavljanja novinarske djelatnosti mora rukovoditi najvišim moralnim i etičkim načelnima', stoji u presudi suda.

Tadašnji glavni urednik News Bara Vlado Lucić u svom obrazloženju objasnio je kako je riječ o kritičnoj satiri, ali sud to nije prihvatio. Također News Bar je objavio i demantij Velimira Bujanca što je bio jedinstven slučaj demantiranja potpuno lažne objave.

'Komentirali smo ovim tekstom tri različite vijesti: uhićenje jednog velikog dilera, presudu protiv gospodina Bujanca zbog plaćanja kokainom prostitutke, te njegov angažman tijekom braniteljskih prosvjeda. Taj članak je bio jedna velika fora', objašnjavao je Lucić.

Prema mišljenju sutkinje satira predstavlja ismijavanje konkretnih, postojećih anomalija u društvu, dakle ismijavanje stvarnih činjenica i događaja, a ne izmišljenih. To što News Bar u svojim uvjetima korištenja ističe kako su sve objavljene vijesti izmišljene, nije prema njezinom mišljenju dovoljno, jer to ne znaju svi njegovi korisnici.

Podsjetimo, u svibnju 2015. godine na portalu News Bar objavljen je tekst pod naslovom 'Hitna pomoć oživljavala Bujanca nakon vijesti o zapljeni kokaina vrijednog 44 milijuna eura', a dalje slijedi: 'Vijest o toj rekordnoj zapljeni bila je previše za barda hrvatskog televizijskog novinarstva Velimira Bujanca koji se nasred šatora u Savskoj počeo gušiti i pao u nesvijest. Srećom, ekipa Hitne pomoći koje dežura kod šatora smjesta ga je odvezla i u kombiju počela s reanimacijom'.

U tekstu je opisano i njegovo spašavanje te se aludiralo kako je bio drogiran jer je bio uvjetno osuđen zbog zlouporabe droge, što je i sam potvrdio u iskazu. Nadalje, napisano je kako je Velimir Bujanec rekao da je diler koji je uhićen na jahti s kokainom vrijednim 44 milijuna eura 'pošteni Srbin', kakve on i pozdravlja na kraju svake svoje emisije te ga je zasmetalo što je uz ovaj sporan tekst objavljena fotografija njega s umirovljenim generalom Željkom Sačićem, koji je, 'ni kriv ni dužan uvučen u ovakav tekst'.

Za tekst je, rekao je na sudu, saznao tako što je isti bio ubačen u poštanski sandučić njegovih roditelja, što je uzrujalo njega i njegovu obitelj koja je doživjela uvrede i prijetnje.

'Moji pratitelji, a imam ih preko 60 tisuća, tražili su da opravdam te svoje postupke, jer nije svima bilo jasno da je u pitanju satira. Ni ja taj tekst nisam doživio kao humor već isključivo kao cipelarenje. Znam da News Bar u svojim Općim uvjetima navodi da su objave na portalu izmišljene, no ovo nije bilo nikakvo humoristično-satirično djelo, već uvreda. Taj tekst vidjelo je više od 12 tisuća ljudi i nisam siguran da su svi pročitali uvjete korištenja News Bara', rekao je na sudu Bujanec.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!