nikad skuplje gorivo

Cestovni prijevoznici: Teretni prijevoz mora poskupjeti 25 posto

15.03.2022 u 09:49

Bionic
Reading

Zbog nikad skupljeg goriva prijevoznici su najavili poskupljenje, piše u utorak Jutarnji list, ističući da nas očekuje lančani rast cijena do 25 posto

U uvjetima najavljenog poskupljenja goriva usluge teretnog prijevoza moraju poskupjeti 20 do 25 posto, a svi znamo što to znači za cijene u trgovinama i usluge, poručio je jučer dopredsjednik Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika (UHCP) Vladimir Jurčec.

Sugovornik Jutarnjeg lista, s kojim su razgovarali u očekivanju objave novih cijena goriva, povećanih, u slučaju eurosupera za kunu i 60 lipa, a dizela za kunu i 80 lipa, iznio je procjenu da bi zbog povećanih cijena goriva članice UHCP-a od 30 do 40 posto svog voznog parka jednostavno stavile izvan upotrebe i zatražio da vlada hitno donese porezne izmjene.

'Poslovati s gubitkom, da se odmah razumijemo, nećemo. Bolje da nam vozila stoje u dvorištu nego da gomilamo gubitke. Budući da je najavljeno poskupljenje goriva drastično, takvo mora biti i porezno rasterećenje goriva'. kaže Jurčec.

Znači, smanjenje trošarina mora biti sukladno rastu cijena plus ukidanje dijela koji iz naših poreza ide za konkurenciju, za Hrvatske autoceste, Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice. Nigdje u svijetu nema da se nekome naplaćuje porez koji ide izravnoj konkurenciji', ističe dopredsjednik UHCP-a.

Jurčec skreće pozornost i na najave cestovnih prijevoznika u Češkoj i Slovačkoj da će zbog drastičnog rasta cijena goriva stupiti u štrajk.

'Mislim da je svima jasno što bi poskupljenje prijevoza značilo za inflaciju, a samim tim i za ukupna gospodarska kretanja u zemlji', zaključuje dopredsjednik UHCP-a.

Na udaru novih, viših cijena goriva su i prijevoznici putnika, među kojima naglašeno tvrtke u sistemu javne usluge koju subvencionira država, odnosno lokalna samouprava.

Naime, kako upozorava predsjednik Udruge hrvatskih autobusnih jav nolinijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović, javni linijski prijevoz ionako je opterećen nemarom velikog dijela županija u organizaciji prijevoza učenika i radnika, odlaskom profesionalnih vozača iz Hrvatske i dugogodišnjim oklijevanjem države da uslugu javnog prijevoza regulira u skladu s direktivama Europske unije, piše novinar Jutarnjeg lista Vedran Marjanović.