ZAŠTITI ME NJEŽNO

Stiže savršena antipiratska zaštita?

30.08.2010 u 10:00

Bionic
Reading

Svaka antipiratska zaštita videoigara dosad je probijena, a neke su zbog problema koje uzrokuju vlasnicima legalno kupljenih igara izazvale više štete nego koristi

Otkada su se pojavile videoigre, proizvođači rade i na mjerama zaštite želeći osigurati da igrači ne skidaju njihove proizvode s raznih internetskih stranica, već kupuju u dućanima. Dosad su videoigre bile zaštićivane na svakojake načine, od nužnosti unosa određene fraze s te i te stranice priručnika, do nesretnog StarForcea koji je na korisnička računala instalirao softver što je izazivao probleme s optičkim čitačem, a bilo ga je nemoguće ukloniti.

Settlers III

Sjećamo se i originalnih rješenja, poput providne zaštite kakvu su imali Settlersi III. Piratska verzija spomenutog naslova je, naime, radila sasvim normalno, osim što su umjesto željeza potrebnog za oružje stanovnici proizvodili - svinje. Ipak, najviše nezadovoljstva i pravi bunt izazvao je svježi Ubisoftov DRM koji zahtijeva od igrača stalnu vezu s centralnim serverom. To je u osnovi prilično dobro zamišljena zaštita s jednom manom - bez internetske veze nema ni igranja. U Ubisoftu su tvrdili da je to manji problem jer se 'većina igrača ionako svakodnevno služi internetom', no što je s onima iz ruralnih krajeva koji imaju sporiju vezu ili je uopće nemaju? Na njih očito nitko ne misli.

A u Ubisoftu nisu mislili ni na infrastrukturu servera, s obzirom da su oni izlaskom Assassin's Creeda 2 zbog navale legitimnih kupaca padali kao kruške i bili više izvan funkcije nego što su radili. To je, dakako, dovelo do frustracija igrača koji su izdvojili 50 ili 60 eura za igru koja im u konačnici nije radila, a da stvar bude gora, za svega nekoliko tjedana internet je bio preplavljen piratskom verzijom koja je - radila. Kad shvate na koji način zaštita funkcionira, piratima treba svega dan ili dva da objave razbijenu verziju novih naslova, zbog čega su u Ubisoftu promijenili ploču - njihova nova strategija RUSE, koja izlazi u rujnu, koristit će zaštitu Steama, no samo verzija kupljena preko spomenutog servisa, dok će pakirano izdanje i dalje koristiti njihov DRM.

Steamova zaštita, naime, traži jednokratnu provjeru prilikom instalacije, nakon čega igrač može zaigrati igru i bez internetske veze, što, naravno, ne vrijedi za multiplayer koji bez nje ne radi. Očito smo još daleko od savršenog rješenja koje bi odgovaralo i izdavačima/proizvođačima videoigara i igračima, a šuška se da nam prvi spomenuti pripremaju novo iznenađenje koje je vrlo slično Ubisoftovom. Naime, igre u globalu ne bi bile zaštićene, no pojedini dijelovi morali bi biti downloadani sa službenih servera tijekom igranja i bez njih ne bi bilo napretka. Koliko će piratima trebati da probiju takvu zaštitu, možemo samo nagađati, no lako je moguće da zbog toga serveri proizvođača videoigara postanu česte mete hakerskih napada u potrazi za dijelovima koji nedostaju. Drugim riječima, novom zaštitom mogli bi si sami opaliti šamar, baš kao što je to Ubisoft napravio sa svojim DRM-om.