PROMETNO RASTEREĆENJE

Split konačno dobiva novi spoj na autocestu: Gradi se most preko Kaštelanskog zaljeva dug kilometar i pol, doznali smo detalje

23.09.2022 u 08:58

Bionic
Reading

Hrvatske ceste do konca ove godine raspisat će natječaj za tehničko i oblikovno rješenje novog mosta preko Kaštelanskog zaljeva, koji će spajati Split i Kaštela te ujedno predstavljati najbržu vezu drugog najvećeg grada u državi s autocestom, potvrdili su iz ove državne tvrtke za tportal

Sam natječaj trebao bi biti proveden iduće godine, kada će biti poznat izgled budućeg mosta duljine oko tisuću i pol metara.

Ovaj objekt dio je šireg projekta nazvanog 'Novi ulaz u Split', a on obuhvaća gradnju nove prometnice od čvora Vučevica na autocesti, kroz tunel Kozjak i preko dvotračne ceste do Kaštela, pa preko spomenutog mosta do Splita i na koncu do njegove trajektne luke. Vrijedan je više milijardi kuna i još prije četiri godine uvršten je na listu strateških projekata Republike Hrvatske.

Objavljeno je da će dio od Vučevice do Kaštela financirati Hrvatske ceste iz vlastitih sredstava, uključujući probijanje tunela kroz Kozjak, a za taj dio investicije već je pokrenuta javna nabava za izvođenje radova. Dokumentacija samog mosta pripremit će se za financiranje iz europskih fondova.

Dovršetak kompletnog projekta ne očekuje se prije 2027. godine.

Splitske gužve u prometu Izvor: Cropix / Autor: Tom Dubravec / CROPIX

Osim prometnog spajanja zagušene splitske aglomeracije, 'Novi ulaz u Split' trebao bi donijeti dvadesetak kilometara kraće putovanje između ovog grada i Zagreba, a Kaštelima napokon omogućiti direktnu vezu s autocestom. Pored toga, donijet će novi cestovni pristup samom Splitu, gradu smještenom na poluotoku, koji već desetljećima ovisi o dvije prometnice na njegovom istočnom dijelu.

U Hrvatskim cestama, osim potvrde raspisivanja projektnog natječaja za novi most, nisu željeli odavati nikakve dodatne informacije na ovu temu.

Ova tvrtka na širem splitskom području trenutno provodi više projekata vrijednih nekoliko milijardi kuna, no unatoč najavama u većini njih fizički radovi još uvijek nisu započeli. Upravo na ovom području nalaze se dvije prometno najopterećenije točke u Hrvatskoj, križanja Solin i Stobreč, kojima na dnevnoj bazi prometuje oko 60 tisuća vozila, dok je trajektnoj luci s pet milijuna putnika godišnje u ljetnim mjesecima gotovo nemoguće pristupiti.

  • +19
Gužva u trajektnoj luci u Splitu Izvor: Cropix / Autor: Vladimir Dugandzic

Na brzoj cesti Split-Omiš radovi se trenutno odvijaju tek oko Omiša te se gradi most koji spaja dva već izgrađena tunela. Na zapadnom dijelu, u predgrađu Splita, prije više od godinu dana tvrtka Strabag odabrana je za izvođača prve faze na potezu Mravince-TTTS, vrijedne 54 milijuna kuna, no još uvijek se čeka izdavanje konačnih građevinskih dozvola. Za drugu fazu, duljine 2,5 kilometara i vrijedne oko 282 milijuna kuna, u tijeku je postupak javne nabave.

Petnaestak preostalih kilometara brze ceste između Splita i Omiša procjenjuje se na 200 do 300 milijuna eura i označeno je kao prvi nacionalni prioritet Hrvatskih cesta nakon izgradnje Pelješkog mosta, za koji je vrlo izvjesno da će biti financiran iz europskih fondova. No projekt još uvijek nije ni u fazi kandidiranja, a kamoli odobrenja sredstava i početka gradnje.

Raskrižje Širina trebalo bi se rekonstruirati u projektu vrijednom 140 milijuna kuna, a ondje je još u siječnju ove godine tvrtka DIV Tomislava Debeljaka uvedena u posao kao izvođač. Početku radova ispriječili su se arheološki radovi, za koje u Hrvatskim cestama tvrde da će potrajati još četiri mjeseca, no čini se da sve strane kalkuliraju i čekaju rasplet događaja oko Debeljakovih tvrtki, uključujući splitski škver koji visi između predstečaja i stečaja.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Joško Ponoš / CROPIX

Na splitskom području Hrvatske ceste planiraju još nekoliko projekata, poput izgradnje Zagorskog puta i njegovog spajanja sa Solinom, te temeljite rekonstrukcije Poljičke ceste kao jedne od glavnih gradskih arterija - no i te dvije investicije trenutno su tek u fazi projektiranja. Očekuje se i gradnja novog izlaza iz trajektne luke, a za taj projekt čeka se konačan stav splitske gradske vlasti i eventualne izmjene GUP-a u idućih nekoliko mjeseci.

Iz Hrvatskih cesta za tportal su potvrdili da tijekom listopada počinju radovi na barem dva manja zahvata: izgradnji Solinske rampe, koja će trajati devet mjeseci, te manjoj rekonstrukciji križanja u Stobreču, što će potrajati idućih osam mjeseci.