ISTARSKA FLOTA NA ČEKANJU

Ribari bez dizela ostali zbog željeznice

30.09.2011 u 10:47

Bionic
Reading

Ribari Umaga, Poreča i Pule već nekoliko dana iščekuju plavi dizel, no unatoč obećanjima na crpkama ga nema ni danas

'Svaki dan zovemo Inu u Umagu, no i dalje ga nema, pa sumnjamo da nam kane ukinuti plavu naftu', veli umaški ribar i predsjednik udruge Mare croaticum Daniele Kolec

Sezona je lova na srdele pa, kaže pulski ribar i predsjednik udruge Istarski ribar Radovan Simić, trenutno je na zapadnoj obali Istre cijela flota brodova iz Dalmacije, no ni oni ne mogu u ovom dijelu Istre napuniti rezervoare jer iz nekog, ribarima nepoznatog razloga, plavog dizela još uvijek nema na crpkama.

Svi nestrpljivo iščekuju kad će stići, budući da je od običnog dizela jeftiniji gotovo za 50 posto, no Simić veli i kako većina ribara još nije dobila refundaciju razlike koja prelazi dogovorenih pet kuna po litri.

'Osim toga, u Puli smo cijelo ljeto imali samo jednu crpku, budući da je ona u marini Veruda ugašena. Neki se snalaze pa u Šijani krcaju naftu u kanistre i nose na brod, a vidio sam i da su neki već rano ujutro vezivali plivarice jer su mislili da će danas stići plavi dizel pa da večeras mogu isploviti, no izgleda da je to lagana priprema da se prijeđe na običnu naftu', kaže Simić

U Službi za odnose s javnošću Ine kažu kako nije riječ o nestašici već o spletu vanjskih okolnosti, no kada će se opskrba istarskih ribara i poljoprivrednika normalizirati – nisu precizirali.

'Unatoč činjenici što Ina ima dovoljnih količina plavog dizela koje mogu pokriti trenutne potrebe, opskrba tržišta je poremećena uslijed vanjskih okolnosti, a koje su izvan Inine kontrole. Navedene su okolnosti vezane uz početak sezone poljoprivrednih radova koji su utjecali na značajno povećanje potražnje za plavim dizelom, a vremenski su se poklopili s generalnim remontom željezničke infrastrukture.

Vrijeme raspoloživo za promet željeznicom proteklih je mjeseci smanjeno za više od 50 posto zbog remonta željezničke infrastrukture, te je željeznički promet kontinuirano zagušen s nekoliko stotina željezničkih cisterni na području Rijekešto izravno utječe na zastoj u opskrbi.

Ina čini maksimalne napore kako bi normalizirala opskrbu imajući u vidu nekoliko alternativnih mogućnosti, opskrbnih točaka te pravaca kako bi se nadomjestio željeznički promet i smanjenje prometa na koridoru Rijeka – Sisak.

Želimo naglasiti da je ova situacija privremena i bit će riješena u najkraćem mogućem vremenu', poručili su iz Ininog Sektora korporativnih komunikacija.