ZG TAXI KAOS

Prisluškuju konkurenciju, varaju klijente...

12.02.2013 u 16:32

Bionic
Reading

Zagrebačko taksi tržište, gotovo dvije godine od razbijanja monopola Radio Taxi Zagreba, poprima kaotičan izgled. Osim taksista spomenutog udruženja, Taxi Cammea i Eko Taxija, doznajemo kako se na tržište probija i novi taksi prijevoznik – Taksi Zagi. Građani su zbunjeni raznolikim izgledom vozila, a borba za krišku taksi torte velika je, od prisluškivanja frekvencije konkurencije do varanja klijenata

Na taksi stajalištima u posljednje vrijeme građani mogu vidjeti sve više vozila s različitim vizualnim identitetom. Ima tu onih s plavim displejima, pa sa žutim, Cammeovih sa žuto-crnim kockicama, pa onih Taxi Caba, Cammeove franšize s istim vizualom, ali drugim imenom, zelenih displeja Eko Taxija, a na taksi tržište stižu i vozila s vjevericom.

Riječ je o novoj tvrtki, Taksi Zagi koja će raditi po principu udruženja Radio Taxi Zagreba. Njihov zaštitni znak bit će lik vjeverice.

Oni s radom kreću prvog ožujka, a za sada okupljaju stotinjak taksista. Riječ je o onima koji su dozvole za taksiranje dobili u posljednjem krugu raspisanom od Grada u jesen prošle godine. Roman Ukmar iz Taksi Zagija pojašnjava kako je riječ uglavnom o bivšim vozačima koji su bili zaposleni u Taxi Cammeu na početku proboja na zagrebačko tržište. Javilo im se i 40-ak vozača, članova Radio Taxi Zagreba koji žele preći u Zagi, a među njima ima i vozača propalog Orxy Taxija.

Otvaraju centralu, dispečerski centar, a cijene će biti identične onima Radio Taxi Zagreb: 9,90 kuna za start i 4,90 kuna po kilometru. Kada cijela priča krene, vjeverica će biti na krovnom displeju te na sva četiri blatobrana. Na vratima će biti naljepnica sa žutim cjenikom.

Kako znati u čiji taksi ulazite?

Ti taksisti već sada prometuju zagrebačkim ulicama, i to sa žutim displejem. Da stvar bude kompliciranija, žuti displej ima i dio taksista Radio Taxi Zagreba, udruženja koji odnedavno ima plavi displej.

Riječ je o članovima udruženja Radio Taxi Zagreb koji su zbog varanja klijenata i naplaćivanja više cijene od one propisane cjenikom, u svojevrsnom taksi limbu.

'Mi smo unazad dva, tri mjeseca promijenili krovne oznake u plave, napravili smo drastičnu razliku u odnosu na konkurenciju. Oni koji imaju žute displeje još nemaju potrebnu dokumentaciju. Imamo jedan dio vozača koji imaju žute displeje, jer su stegovno kažnjavani. Oni su na kušnji, mi pratimo kako će se ponašati i hoće li i dalje varati klijente', objasnio nam je Željko Petković, predsjednik udruženja koje okuplja čak 1.030 taksista.

Dodaje kako su nekoć imali po sedam-osam pritužbi dnevno od građana koji su prijavljivali prenaplatu u njihovim vozilima. Toga više, tvrdi Petković, nema jer su postali rigorozni. Broj prijava se drastično smanjio te ih zabilježe tek nekoliko mjesečno.

No takvi su u manjini, od više od tisuću vozila, tek je 60-ak žutih prijestupnika koji su na ledu. Iz udruženja je u posljednje vrijeme pak isključeno zbog varanja oko 35 članova. 'Pročistili smo redove', hvali se Petković i objašnjava na koji su način taksisti varali.

'Taksimetar je elektronska naprava kojom je moguća manipulacija. To je njima netko radio tko zna s time, nisu oni to mogli sami. Ima tu svašta, šaltanja prva-treća-peta brzina kako bi se prekrio taksimetar, skrivenih prekidača u navlaci oko mjenjača, manipulacije potenciometrima. Onih koji su prčkali, brzo smo se riješili, jer nemamo milosti za takve', uvjerava nas.

Prisluškivanje frekvencije

No neki od članova koji su zbog toga iz udruženja izbačeni, danas taksiraju kao slobodnjaci. Od čitatelja doznajemo kako bi im, kada bi na broj udruženja naručili vozilo, na lokaciju u dogovoreno vrijeme vozilo i stiglo, no kada su se na taksimetru počele vrtjeti brojke znatno veće od onih koje ima Radio Taxi Zagreb, shvatili su kako je riječ o podvali: start 16 kuna, kilometar šest.

Petković ne negira da bilo tko može nabaviti UKV radio i krasti im frekvenciju i otići po klijenta po kojeg je trebalo otići vozilo udruženja. Priznaje da se to događalo donedavno, dok nisu nabavili novi sustav. Sada ih, tvrdi, nitko ne može prisluškivati. No ti slobodnjaci, dodaje, stoje na taksi stajalištima, a napravili su si i naljepnice za vrata gotovo istog vizualnog identiteta kao njihove. Stoga, dobro gledajte, ne samo naljepnice, već i cijene koje su na njima istaknute.