DVOSTRUKI KRITERIJI

Povratak u školu: Strah može biti opravdanje za učenike i roditelje, ali ne i za nastavnike

22.05.2020 u 09:39

Bionic
Reading

Savjetnik ministrice znanosti i obrazovanja dr. sc. Marko Košiček kazao je kako je u prvom epidemiološkom bloku, koji još uvijek traje, bilo navedeno da ne mogu svi slati svoju djecu u školu, dok će u onom drugom - koji kreće u ponedjeljak - svi moći slati djecu u školu

'U ovom novom bloku svi mogu poslati djecu u školu, škole su ih spremne prihvatiti. Svi mogu doći i sve će biti spremno za učenike', dodao je gostujući na N1.

Za izostanak iz škole postoje subjektivni i objektivni razlozi. Svi će biti uvaženi, kaže Košiček.

'U ovoj specifičnoj situaciji tih objektivnih razloga može biti više - specifikum Grada Zagreba, recimo, škola je razrušena ili ako je nekome nastradao dom u potresu. Postoje i subjektivni razlozi... Jedan od tih subjektivnih razloga je recimo kada se majka ne osjeća sigurnom poslati dijete u vrtić tj. školu. Kada bi ovo bila normalna situacija, taj strah bi bio neopravdan. Uzimajući u obzir koronu i da sve svi bojimo, uvažavamo i te razloge', kazao je Košiček.

'Cilj nam je pokazati da je to ustinu sigurno, da će se ta majka do srijede, recimo, ili početka lipnja osjećati sigurnom poslati dijete u u vrtić, tj. školu', dodao je.

Istaknuo je kako su početkom koronakrize isticali kako je bitno bilo da se nastava nastavi te kako je nastava na daljinu u tom trenutku bila najbolje rješenje ua učenike. Međutim, ako moraju birati između virtualne ili stvarne nastave - izbor uvijek pada na stvarnu nastavu.

Roditelji, dakle, mogu odbiti poslati svoje dijete u školu ako ih je strah. Paralaleno - za niže razrede - traje i Škola na Trećem. Ali subjektivni razlozi ne primjenjuju se na učitelje i nastavnike.

  • +27
Učenici od 1. do 4. razreda osnovne škole vratili se na nastavu Izvor: Cropix / Autor: Tom Dubravec

'Subjektivne smo razloge uvažili za roditelje, ne nastavnike. Objektivni razlozi vrijede za nastavnike, ako je škola uništena ili nema prijevoza do škole. Subjektivni ne vrijede za nastavnike, učitelje', istaknuo je.

Škola na Trećem će se nastaviti do početka lipnja, kako je prvotno i zamišljeno, a sve škole bi trebale završiti do 26. lipnja, ovisno koji su plan nadoknade nastave izabrale. Kurikularna reforma ide dalje, bez obzira na izbore i njihov rezultat.

Košiček također smatra kako uvijek treba biti financijskih sredstava da se nagrade oni radnici koji su se posebno istaknuli, pogotovo tijekom kriza poput ove.