KAKVE USLUGE NUDE VOZAČIMA

Ovo su četiri najčešća bizarna poziva HAK-ovoj službi za pomoć na cesti

20.11.2016 u 12:09

Bionic
Reading

Točenje krivoga goriva u vozilo, što vozači obično ne priznaju sve dok s majstorom ne provjere račun, ili nepoznavanje svjetlosnih oznaka na upravljačkoj ploči vlastitog vozila, a što majstori prepoznaju još tijekom razgovora s vozačem i tako uštede bespotreban odlazak na teren, neke su od bizarnih situacija s kojima se susreću mehaničari Hrvatskog autokluba (HAK) u sklopu pomoći na cesti koju članovima pružaju dulje od 50 godina

'Hrvatski autoklub uvijek nastoji pomoći vozačima u nevolji tako da oni nastave svoje putovanje te se ponosimo što naši mehaničari otklanjaju kvarove u oko 80 posto slučajeva, a onim vozačima kojima ne možemo ili ne uspijemo otkloniti kvar – organiziramo prijevoz vozila', kažu u HAK-u, napominjući da su pogrešno gorivo i zaključani ključevi u vozilu ili prtljažniku dio usluga koje jedino oni besplatno pružaju svojim članovima koji deset puta godišnje primaju Reviju HAK-a, a imaju pravo i na besplatne pravne savjete o cestovnom prometu i vozilu, jednokratnu novčanu pomoć u slučaju smrti ili invaliditeta u prometnim nesrećama.U razgovoru s mehaničarima HAK-a dijagnosticirali smo četiri najčešće bizarne situacije s kojima se susretnu izlaskom na teren ili već prilikom telefonskog poziva.

Natočili su pogrešno gorivo u spremnik:

Budući da je cijev dizelske crpke u pravilu šira, odnosno ulaz benzinskog spremnika uži – zapravo bi takva situacija trebala biti gotovo nemoguća, a ipak se događa. Ljudi su očito pod stresom i smeteni pa im se omakne. Kad nas nazovu, šteta je učinjena i nije mala, jer im slijedi skupi servis i zamjena kontaminiranih dijelova. Netko bude bolje sreće pa gorivo ne dođe do sustava za ubrizgavanje i izvuče se samo s troškom pražnjenja rezervoara. Najsmješnije je što mnogi ne žele priznati da im se dogodila ova skupa greška sve dok ne zatražimo račun preko kojeg je vidljivo koje su gorivo natočili u svoje vozilo.

Nepoznavanje oznaka na kontrolnoj ploči vozila:

Neki vozači panično zovu jer ne razumiju signalne oznake na kontrolnoj ploči svog automobila, poput tlaka u gumama, zagrijavanja motora, korištenja maglenki, zračnog jastuka i slično. Preporuka za ovakve vozače jest: temeljito proučite priručnike koje ste dobili s automobilom jer tamo su praktični savjeti što učiniti kad se pojavi određeni simbol na upravljačkoj ploči. Ako ga nemaju sa sobom, HAK ih može telefonski uputiti što im je činiti. Naime, svjetla koja se pale na upravljačkoj ploči vrsta su alarma koji javlja da nešto nije u redu s vozilom, stoga je potrebna brza reakcija kako bi se ne bi ugrozio život vozača (i putnika) te spriječila šteta na automobilu.

Problemi s ključevima zbog kojih dolazi do najbizarnijih situacija:

Više puta su u zaključanim vozilima ostali psi, mala djeca ili bolesni članovi obitelji, često i s uključenim motorom ili na nezgodnim mjestima u trajektnim lukama, na velikim raskrižjima u gradovima, na plaži, rivi, pred provalijom nacionalnog parka Učka ili slično, a naši su im mehaničari pomogli brzo i efikasno te bez troškova. No svakom pozivu pristupamo krajnje ozbiljno i profesionalno jer su vozači koji nas zovu u nevolji i nevažno je hoće li se na kraju ispostaviti da je poziv bio iz banalnog razloga. Iako će se mnogima neke situacije na prvu učiniti smiješnima, našim članovima bi ti događaji postali ozbiljan problem da ne dobiju uslugu. 

Veliki problem je uvoz rabljenih vozila

''Dječje bolesti' kod vozila su sve prisutnije jer se nema vremena dovoljno dugo testirati proizvod prije puštanja te se u vrijeme garancijskog perioda s korisnikom rješavaju problemi putem servisa, što je uvijek krajnjem korisniku iscrpljujuće. No današnji automobili kvare se manje nego oni nekoć. 'U proteklih deset mjeseci stanje voznog parka RH karakterizira blago povećanje ukupnog broja svih vozila za 3 posto, odnosno 1,72 milijuna tehnički pregledanih. I dalje je prisutan trend unosa/uvoza rabljenih automobila koji bi do kraja godine mogao premašiti brojku od 50 tisuća, što utječe na konstantni višegodišnji trend povećanja prosječne starosti vozila. Naime, prosječna starost svih vrsta vozila pred kraj 2016. dosegla je 14 godina, dok su nam osobni auti prosječno stari 13 godina. Proporcionalno blagom povećanju prosječne starosti vozila, u porastu je i utvrđena tehnička neispravnost vozila koja u prosjeku za sve vrste vozila iznosi 22 posto, dok je udio neispravnih kod osobnih automobila 24 posto, odnosno gotovo svako četvrto vozilo', upozoravaju u HAK-u. Od utvrđenih grešaka na redovnim tehničkim pregledima u proteklom razdoblju ove godine najzastupljeniji su: uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, uređaji za kočenje, sklop osovina, kotača, ovjesa i pneumatika te nedopuštene vrijednosti ispušnih plinova na EKO testu', napominju u HAK-u.

'Imao sam tu u Novom Zagrebu jednog starijeg čovjeka koji je zvao da mu je u Ford Escortu ostao ključ. Došao sam i vidio kako čovjek ciglom pokušava razbiti prozor. Udario četiri, pet puta, ali staklo nije popustilo. Nasmijao sam se, otvorio mu auto i riješio problem', doznajemo od jednog HAK-ova mehaničara.

'Slična situacija dogodila se, dodaje, kada je a Sljemenu došao otvoriti vozilo u kojem su navodno ostali zaključani ključevi. 'Vozilo je zaista bilo zaključano. Međutim, ključevi su bili u džepu istog tog vozača koji nas je zvao i koji sada stoji pokraj mene. Stranka je jednostavno smetnula s uma da je ključ u džepu', ističe.

Iako se dogodilo prije nekoliko godina, u HAK-u pamte i poziv upomoć jedne vozačice iz Makarske, koja je zvala jer je zaključala ključ u autu, međutim, vozilo joj je ostalo upaljeno u 'leru'. 'Sva uzbuđena se javila i panično pitala što će se dogoditi. Rekla je: moj auto gori? Pitali smo: vozilo vam se zapalilo? Stranka: ne, ne, vozilo je u leru i radi! i zaključano je… Umirili smo je kako je najgore što se može dogoditi da ostane bez goriva dok ne stigne naš mehaničar iz Tučepa otvoriti njeno vozilo. Mehaničar je požurio i stigao i prije od standardnih 45 minuta i riješio problem', otkrivaju u HAK-u.

Zaglavili u blatu daleko od prometnice:

Od jednog mehaničara smo doznali i za bizarne situacije kad su članovi tražili pomoć HAK-ove vučne službe. Po izlasku na teren sa skrivenih lokacija iz blata su izvlačili parove u zaglavljenim automobilima.


HAK javnim prezentacijama simulatora prevrtanja i sudara želi svim sadašnjim i budućim vozačima te putnicima u vozilima skrenuti pozornost na korisnost uporabe sigurnosnih pojaseva

Kakve sve usluge HAK pruža svojim članovima?

No da bi mogli izići u susret svojim članovima - ma koliko neobični njihovi zahtjevi bili - unutar sustava tehničke pomoći na cesti HAK-a djeluje 37 udruženih autoklubova diljem Hrvatske, sedamnaest specijaliziranih mehaničara HAK-a u pokretnim radionicama i 90-ak ugovornih suradnika s ukupno tristotinjak vozila, od čega 186 posebnih vučnih vozila i dizalica. U sustavu je ukupno 70 pokretnih radionica i polivalentnih vozila, a više od tisuću radnika upravlja ovim vozilima i obavlja usluge tehničke i touring pomoći u našoj zemlji. Svakodnevno, od 0 do 24 sata. 'U radionicama udruženih autoklubova članovima se za njihova vozila pružaju i usluge testa rada motora, kontrola i podešavanje svjetala te usluge zamjene guma, demontaže i balansiranja kotača na vozilu. Pružanjem tehničke pomoći domaćim i inozemnim vozačima motornih vozila u prometu na javnim cestama, HAK osigurava protočnost prometa i mobilnost sudionika u prometu pružanjem usluga otklona kvara te usluga uklanjanja i prijevoza oštećenih ili vozila u kvaru', napominju u HAK-u.

Osim osnovnih usluga tehničke pomoći na cesti, Hrvatski autoklub organizira i dodatne usluge: organizaciju najma i dostavu zamjenskog vozila, nastavak putovanja, smještaj članova u hotel, sanitetski prijevoz te čuvanje vozila. Budući da surađuje s ukupno 86 stranih autoklubova, HAK svojim članovima organizira i tehničku pomoć na cesti u inozemstvu.