Talijani tvrde da su spora i luksuzna putovanja traženija sada nego u vrijeme Orient Expressa. A upravo jedan od nasljednika tog legendarnog vlaka pruža dojam kako bi trebalo doživjeti talijansku frazu - la dolce vita
Osim putničkih, brzih i teretnih, Europom prometuju i luksuzni vlakovi. Tako je protekloga travnja u promet pušten vlak "La Dolce Vita".
Riječ je o vlaku sastavljenom od obnovljenih vagona koji su krstarili talijanskim prugama u šezdesetima. Osmišljen je da pruži najbolju viziju talijanskog "slatkog života", uz zadovoljavanje sve veće potražnje za sporim luksuznim putovanjima.
Naslijeđe Orient Expressa
Inspiracija je bio, naravno, Orient Express, željeznička linija koja je od 1883. pa sve do 2009. godine različitim rutama kroz Europu povezivala Pariz i Istanbul, odnosno zapad i istok Starog kontinenta.
No, originalni Orient Expres ugasila je brza konkurencija, no njegovi "nasljednici", poput Venice Simplona ili La Dolce Vite, imaju što ponuditi.
"Godine 1883. Orient Express je postao prvi način za sporo putovanje, u luksuzu. Danas je sporo putovanje još popularnije nego što je bilo tada", rekao je Stefano Sgambellone, upravitelj vlaka Dolce Vita, za Guardian čiji je reporter odlučio provjeriti što sve nudi ovaj vlak.
Doživljaji izvan vagona
Cijelo putovanje nije zamišljeno samo kao "truckanje" na tračnicama, već nastoji pružiti doživljaje i izvan vagona. Tako su u programu navedeni izleti, satovi kuhanja tradicionalnih jela, istraživanje srednjovjekovnih gradova, pa čak i objedovanje u tradicionalnoj, privatnoj venecijanskoj kući.
"Ljudi biraju Dolce Vitu ne samo zbog samog vlaka, koji je prekrasan, nego i zato što je to najbolji način da se otkrije Italija“, rekao je Sgambellone.
Putovanje od Palerma do Rima uključivalo je vožnju uz obalu Sicilije i Kalabrije, razgledavanje antičkog kazališta u Taormini, ručak kojeg je organizirao Heinz Beck, vlasnik rimskog restorana La Pergola, koji ima tri Michelinove zvjezdice, pa i vožnju trajektom, jer Sicilija je ipak otok.
Među putnicima bile su obitelji iz Indije, Škotske i Francuske, zatim američki autor, talijanski veleposlanik, ali i dizajneri iz milanskog Dimorestudija, koji su projektirali kabine u stilu talijanskog dizajna šezdesetih...
Luksuz košta
Inicijativa La Dolce Vita, koja planira flotu od šest vlakova, rezultat je suradnje između francuskog brenda Orient Express, talijanske tvrtke za luksuzno ugostiteljstvo Arsenale i ogranka za baštinu talijanskih državnih željeznica, Ferrovie dello Stato Italiane.
Itinerari traju od jedne do tri noći. Cijena po osobi je najmanje 3060 eura za jednodnevno, odnosno dvodnevno putovanje u Toskanu. Dvodnevna, odnosno trodnevna putovanja u druge dijelove Italije koštaju puno više. Tako trodnevno putovanje od Sicilije do Rima košta 11.280 eura po osobi. U suprotnom smjeru je početna cijena 9440 eura.