Od 2027. godine na prugama bi noću trebali voziti vlakovi berlinskog startupa Nox. Za cijenu manju od avionske karte obećavaju komfor kakav se rijetko viđa. Iako će prometovati do brojnih destinacija, zasad u planu nemaju Hrvatsku
Putovanja vlakom u Europi su bila iznimno popularna sve do pojave niskobudžetnih aviokompanija. No, ljudi su shvatili da za malo novca mogu brže stići do udaljenijih destinacija.
Državne željezničke kompanije se trude vratiti povjerenje putnika raznim akcijama i novim linijama, no na europskim prugama vozi i sve više privatnih vlakova.
Komforna vožnja noću
Njima će se od 2027. godine pridružiti i vlakovi berlinskog startupa Nox, koji najavljuje kako će u sljedećih 10 godina spojiti više od 100 europskih destinacija. Pritom će, kako kažu, jeftinije od avionskih karata nuditi komfor kakav je rijetko viđen u željezničkom prometu, a vozit će - noću.
'Spavanje dok vas vlak vozi preko Europe odlična je ideja. Ali danas ljudi moraju dijeliti svoje kabine sa strancima, kreveti su uski, a često je i skuplje od putovanja zrakoplovom. Želimo to promijeniti i učiniti noćne vlakove ključnim dijelom europskih putovanja', rekao je osnivač Noxa, Thibault Constant.
U planu su dvije vrste dvokrevetnih i jedna vrsta jednokrevetnih kabina s krevetima duljine dva metra te dovoljno mjesta za spremanje prtljage, pa čak i stolovima i stolicama te panoramskim prozorima. Uz kabinu, putnicima će biti na raspolaganju i spremište za bicikle te prodaja hrane. Dio vagona će biti prilagođen osobama s invaliditetom.
Tvrtka je već rezervirala vagone te je u procesu odobrenja unutarnjeg dizajna. Trenutno pripremaju i sljedeću rundu financiranja koja bi se trebala dogoditi najesen.
Popis destinacija bez Hrvatske
Popis destinacija je poprilično impresivan. Najviše će vlakova prometovati iz Berlina i Beča, ali će ići prema Stockholmu, Hamburgu, Parizu, Amsterdamu, Rimu, Budimpešti... No, ne i prema bilo kojem hrvatskom gradu.
'Trenutačno ne planiramo poslovati u Hrvatskoj jer se u početku fokusiramo na rute s velikom potražnjom za zračnim prijevozom. Međutim, otvoreni smo za nove prilike, jer nam naš operativni model omogućuje vrlo brzo otvaranje ili zatvaranje ruta i čvorišta. Dakle, iako to nije planirano u ranim fazama, pokretanje rute do ili iz Hrvatske u budućnosti je svakako moguće', otkrio je Constant za Jutarnji.
No, na njihovim se internetskim stranicama već sad mogu provjeriti cijene i rute kojima bi trebali putovati od 2027. godine. Hrvatima će biti najbliže putovati iz Beča, odakle će vlakovi prometovati prema 27 europskih gradova.