PUTNICI STIGLI U HRVATSKU

Otkrivamo pozadinu teške autobusne nesreće u Italiji

02.05.2014 u 19:56

Bionic
Reading

Tvrtka Darko Tours koja je prevozila hrvatske turiste na kobnom putovanju u Rim, pri čemu je u prevrtanju autobusa poginuo 27-godišnji Matija Grbavac, otprije je poznata u prijevozničkim krugovima zbog navodnih nepravilnosti u poslovanju. Prema našim informacijama, vlasnik tvrtke na put šalje premorene vozače, ponekad samo jednog iako bi trebala ići dva… To je potvrdio i Sindikat hrvatskih vozača. Informacije nekih medija da je vozač optužen za ubojstvo iz nehaja, jer talijanska policija pretpostavlja da je zaspao u vožnji demantirala je hrvatska konzulica u Milanu Iva Pavić

'Iako je na tom putu postojao drugi vozač u autobusu, u 99 posto slučajeva se forsira da ide samo jedan i na takav način rade nelojalnu konkurenciju jer su im ponude najjeftinije s obzirom da plaćaju samo jednog vozača', tvrdi nam naš izvor.

Dodaje da su vozači Darko Toursa u inozemstvu izazvali šest prometnih nesreća, o čemu hrvatska javnost ne zna ništa. Vlasnik tvrtke Darko Štih sve to demantira i tvrdi kako je riječ o ljubomornoj konkurenciji jer je njegova tvrtka među vodećim prijevoznicima u Hrvatskoj te imaju najmodernije autobuse. 'To nije istina. I na tom putu u Rim su bila dva vozača. Mi imamo svu dokumentaciju i uvijek idu dva vozača kada je to potrebno. Žao nam je što se to dogodilo', kaže kratko Štih za tportal ne želeći ulaziti u detalje jer je vozač koji je bio za volanom autobusa u kobnom trenutku pod istragom.

Koliko smiju voziti?

Na turističkim turama jedan vozač smije neprekidno voziti četiri sata i 30 minuta, nakon čega mora napraviti pauzu od 45 minuta. ukupno dnevno može voziti 9 sati ili dva puta tjedno po 10 sati. Podsjetimo, autobus Darko Toursa koji je angažirala putnička agencije Alga Travel iz Zagreba, a u kojemu je bilo 76 osoba, bio je na putu iz Zagreba prema Rimu kada je sletio s ceste i prevrnuo u noći na četvrtak oko 3.15 sati na 30 kilometara od Bologne prema Ferrari. To je otprilike 500 kilometara od Zagreba i upravo je na tom području trebalo doći do zamjene vozača. Od Darka Štiha doznajemo kako je za volanom u vrijeme nesreće bio vozač koji je i krenuo iz Zagreba.


Ipak, informacije kojima raspolaže Sindikat hrvatskih vozača ne idu mu u prilog. 'Prema našim informacijama, taj poslodavac nerijetko zapošljava umirovljenike, bilo je i situacija gdje bi angažirao vozače ZET-a i vozače drugih poslodavaca koji bi u slobodno vrijeme, kada bi trebali odmarati, vozili za njega', kaže predsjednik Sindikata Miljenko Gočin za tportal.

Zbog toga su se, kaže, zaposlenici Darko Toursa učlanili u Sindikat prije tri godine. Gočin ima dokaze da je jedan od vozača u toj tvrtki godišnje osam mjeseci na godišnjem, a četiri mjeseca radi. 'Iza toga se Štih skriva. On na put pošalje dva vozača, no pitanje je jesu li neposredno prije vozili. Ovako ispada da odmoreni vozači idu na put', tvrdi. Sva je saznanja, ali i dokaze podijelio s Inspekcijom cestovnog prometa i Državnim inspektoratom u prijavama.


Kaže kako su u nekoliko navrata nepravilnosti doista utvrđene, no kako se način poslovanja Darko Toursa unatoč tome nije promijenio. Zbog slučaja sa vozačem ZET-a koji je u slobodno vrijeme radio za Darko Tours čak su, kaže Gočin, podnijeli i kaznenu prijavu protiv djelatnika Državnog inspektorata koji navodno to nije mogao otkriti. 'Kako je to moguće, kada smo mi, koji smo bez ovlasti, uspjeli to dokazati', pita se, sumnjajući na pogodovanje tvrtki Darko Tours.

Dodaje da je puno napora uloženo u to da vozači ne bi bili izloženi takvim situacijama. Kaže kako je prava sreća što se još nije dogodila nesreća znatno većih razmjera. Većina vozača, naime, nakon što cijelog dana vozi na redovitim linijama koje završavaju oko 17, 18 sati, čiste autobuse i već u 21 sat preuzimaju grupu turista i kreću na put. Često je riječ o hodočašću u Međugorje. Gočin kaže kako prijevoznici u šali znaju reći da u Međugorju doista nešto nadnaravno postoji kada se na tim relacijama nije dogodila velika, katastrofalna nesreća.

Putnici se vratili u Rijeku: 'Vozač je vjerojatno zaspao'

Putnici iz autobusa koji je sletio s ceste u Italiji u noći na četvrtak, danas oko 14.30 sati stigli su u Rijeku. Dio njih odmah je nastavio put za Zagreb.

Iako većina nije bila raspoložena za razgovor, dio njih svoje je impresije podijelio s novinarima Jutarnjeg lista. Brat i sestra Antonio i Andreja Fabijanić na put u Rim krenuli su s prijateljicom.

'Nismo sigurni što se točno dogodilo, vjerojatno je vozač zaspao. Sve skupa bilo je dosta gadno. U autobusu je bilo preko 70 ljudi. Mi smo bili na katu. Dečko koji je poginuo sjedio je dva sjedala ispred nas. Nismo vidjeli što je s njim bilo. Pretpostavljam da je izletio prilikom prevrtanja', rekao nam je Antonio.

Vesna Delak Merle, majka Riječanke Ane Merle koja je također bila u autobusu, užasno je revoltirana zbog ovog nesretnog događaja.

'Ovim putem želim najaviti da ću pokrenuti akciju da Darko Štih osnuje stipendijski fond u počast Matijasa Grbavca kojim će stipendirati studente', rekla je Vesna Delak Merle.

Više pročitajte OVDJE.

Iako su neki mediji objavili da je protiv vozača podignuta optužnica, to je demantirala hrvatska konzulica u Milanu Iva Pavić. Protiv vozača, piše Večernji list, otvorena je samo istraga. Istragu će voditi sutkinja Titta Ferranti koja je izdala nalog o zapljeni autobusa kako bi se nad njime izvršila pretraga od toga da se utvrdi jesu li svi mehanički dijelovi dobri ili je bilo oštećenih, do mjerača prijeđenih kilometara bez odmora, odnosno tzv. crne kutije itd. Prometna policija iz Alteda predala je sve materijale sutkinji. Kada sutkinja bude provela istragu i došla do nekih zaključaka, tek će onda eventualno protiv nekoga podignuti optužnicu.