važan projekt

Zagrepčani na ovo čekaju više od 40 godina! Objavljeni detalji izgradnje pruge preko Jarunskog mosta

25.09.2025 u 09:38

Bionic
Reading

Nova je Vatikanska ulica planirana kao dio prometnog sustava koji će povezati buduću bolnicu u Blatu sa zapadnim Jarunskim mostom i Horvaćanskom cestom, a nedavno je raspisan natječaj za izradu idejnog projekta da bi se mogla dobiti lokacijska dozvola

Grad Zagreb započinje važan infrastrukturni projekt koji će znatno poboljšati prometnu povezanost zapadnih dijelova grada, posebno u smjeru buduće bolnice u Blatu. Naime, kako doznaju kolege iz Večernjeg lista, raspisan je natječaj za idejni projekt za novu Vatikansku, dio prometnog sustava koji bi ZET-ovu mrežu trebao dovesti do buduće bolnice u Blatu.

Što se tiče tračnica, one se moraju isplanirati ne samo u Vatikanskoj, nego i u cijelom potezu od Savskog gaja, gdje se uspostavlja novi tramvajski rotor do Horvaćanske ceste. Bit će to gradska avenija široka 40 i duga 1600 metara, a sredinom će ići tramvajska pruga.

Buduća prometnica, stoji u projektnom zadatku dostupnom u Elektroničkom oglasniku javne nabave, pružat će se od Jadranske avenije do križanja s produljenom Vrapčanskom ulicom, čija je gradnja također u planu. Taj je sustav u Generalni urbanistički plan ucrtan još prije 40 godina. Koliko će prometnih trakova imati Vatikanska ulica, utvrdit će se prometnim analizama, a predviđa se i mogućnost denivelacije križanja Jadranske avenije i nove ceste.

Tomislav Tomašević i njegovi zamjenici predstavili nove usluge održivog javnog prijevoza - Bajs
  • Tomislav Tomašević
  • Tomislav Tomašević i njegovi zamjenici Danijela Doleneci Luka Korlaet
  • Tomislav Tomašević i Danijela Dolenc
  • Tomislav Tomašević i njegovi zamjenici predstavili nove usluge održivog javnog prijevoza - Bajs
  • Tomislav Tomašević i njegovi zamjenici predstavili nove usluge održivog javnog prijevoza - Bajs
    +22
Tomislav Tomašević i njegovi zamjenici predstavili novu uslugu održivog javnog prijevoza - Bajs Izvor: Pixsell / Autor: Luka Stanzl/PIXSELL

Kako stoji u projektnom zadatku koji je ZET izradio u srpnju, pruga će se graditi u dvije dionice. Prva će ići Jadranskom i Vatikanskom te završavati na križanju buduće Vrapčanske ulice, gdje se predviđa i gradnja tramvajske okretnice Blato.

Radovi u Sarajevskoj ulici u Zagrebu snimljeni iz zraka
  • Radovi u Sarajevskoj ulici u Zagrebu snimljeni iz zraka
  • Radovi u Sarajevskoj ulici u Zagrebu snimljeni iz zraka
  • Radovi u Sarajevskoj ulici u Zagrebu snimljeni iz zraka
  • Radovi u Sarajevskoj ulici u Zagrebu snimljeni iz zraka
  • Radovi u Sarajevskoj ulici u Zagrebu snimljeni iz zraka
    +34
Radovi u Sarajevskoj ulici u Zagrebu snimljeni iz zraka Izvor: Pixsell / Autor: Luka Stanzl

U prvoj dionici planira se šest tramvajskih stanica: Savski gaj – rotor, Ulica Vice Vukova, Blato, Sveučilišna bolnica istok i zapad i Vrapčanska/Vatikanska ulica, navodi se u dokumentu. Druga etapa obuhvaća gradnju pruge po produljenoj Vrapčanskoj i preko Jarunskog mosta, a završavat će na križanju s Horvaćanskom ulicom. Na njoj se pak, kako piše Večernji list, predviđa pet tramvajskih stajališta, i to Vrapčanska/Vatikanska, Priobalna, Vrbje, Jarunska te Horvaćanska.