INSTITUT RHEINGOLD TVRDI

Nijemci se više ne znaju zabavljati!

27.05.2012 u 14:11

Bionic
Reading

Nova studija instituta Rheingold, koji se bavi istraživanjem tržišta i marketingom, otkrila je da Nijemci imaju problema s opuštanjem i zabavom te čak da je i njihov tzv. gen za radost defektan

Kada se govori o nacionalnim stereotipima u Europi, može se čuti da su Francuzi odlični ljubavnici, Škoti navodno škrti, Talijani jako glasni, a Nijemci radišni, disciplinirani i općenito previše ozbiljni. Kao i uvijek sa stereotipima, pitanje je koliko uopće mogu imati smisla, no sada se pojavila studija njemačkog instituta Rheingold iz Koelna, čiji rezultati pokazuju da se Nijemci jednostavno ne znaju zabavljati.


Iako se nalazimo unutar dvogodišnje krize eura, koja je neke europske države dovela na rub propasti, njemačko gospodarstvo dobro stoji, nezaposlenost je mala, a budžetski deficit daleko od problematičnog. U takvoj situaciji bi se Nijemci trebali, kako piše Der Spiegel, barem malo radovati, ali im baš i ne ide. No razlog tome nije visoka politika ili međunarodna financijska tržišta, nego 'stres svakodnevnog života' te 'svijest o stalnoj dostupnosti', kako se kaže u studiji instituta Rheingold. Moglo bi se dakle reći kako mobiteli uzrokuju nesposobnost Nijemaca da se zabave.

Psihologinja Ines Imdahl iz Rheingolda
napominje da se 'tijekom Svjetskog prvenstva u nogometu 2006. mogla u Njemačkoj osjetiti strast za životom' te se Nijemce percipiralo kao veseljake, no da ih se danas u Europi gleda kao opsjednute poslom i nesposobnim za uživanjem u životu. Rheingold je proveo dubinske intervjue s šezdeset Nijemaca, kao i analizu istraživanja na tisuću njemačkih građana koje su naručile kompanije Diageo i Pernod Ricard. Pokazalo se da 55 posto ispitanika misli da 'više nije u stanju osjećati radost', a 81 posto tvrdi da 'mogu uživati tek ako se prethodno nešto postigli'.

Premda 91 posto sudionika studije smatra da zadovoljstvo čini život vrijednim življenja, tek se 15 posto moglo sjetiti konkretnih situacija kada su bili doista sretni. Još gore, studija je pokazala da mnogi Nijemci nisu u stanju opustiti se do kraja ni tijekom seksa! 'Mnogi sudionici su priznali da im za vrijeme seksa kroz glavu prolaze slike iz filmova i reklama, što pokazuje potrebu da ostave dobru sliku i tijekom te aktivnosti', rekla je psihologinja Ines Imdahl.