TKO ČEKA, DOČEKA

Nakon 12 godina čekanja, napokon kreće megaprojekt težak više od 250 milijuna kuna

Stara sljemenska žičara

Stara sljemenska žičara

Izvor: Pixsell / Autor: Borna Filic/PIXSELL

U sjeni nogometne groznice, na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave u petak je objavljen natječaj koji građani, a posebice Zagrepčani, čekaju više od desetljeća: Grad Zagreb napokon je raspisao natječaj za izgradnju sljemenske žičare težak 251 milijun kuna bez PDV-a

Sljemenska žičara, otkako je posljednja kabina odvezla izletnike još 2006., postala je gotovo mitski pojam. Gradonačelnik Milan Bandić toliko ju je puta spomenuo i obećao njezinu izgradnju posljednjih godina da ni sam ne zna koliko.

Zadnji rok za otvorenje žičare je u ljeto 2019. No sudeći prema ranijim obećanjima, i taj termin treba prihvatiti s figom u džepu.

No da će žičara prijeći iz mita u stvarnost dokazuje natječaj za izvođenje radova težak 251 milijun kuna bez PDV-a, objavljen u petak.

Za tu cifru trebala bi biti izgrađena ukupno četiri objekta: donja postaja s podzemnom garažom na etaži -1 i -2 i spremištem kabina na etaži +1, kutne građevine, međupostaje Brestovac i gornja postaja.

Nova Žičara Sljeme će biti namijenjena javnom prijevozu putnika od polazne postaje na lokaciji Dolje na nadmorskoj visini od 276 metara, preko kutne građevine na nadmorskoj visini od 308 metara, preko međupostaje na lokaciji Brestovca na nadmorskoj visini od 877 metara, do nove gornje postaje na nadmorskoj visini od 1030 metara.

  • +6
  • +3

Gondola nove sljemenske žičare

Izvor: Pixsell / Autor: Marko Lukunić

Prometovat će duž cijele postojeće trase stare žičare, uz pravocrtno produljenje do kutne građevine, na kojoj se lomi i završava na novo projektiranoj donjoj postaji te se produljuje u odnosu na staru za približno 850 metara.

Ukupna visinska razlika koja se svladava od donje do gornje postaje iznosi 724 metra, a duljina trase žičare je 4882,47 metara.

Ovim predmetom nabave predviđena je izgradnja četiri objekta te niskonaponske trafostanice Brestovac, infrastrukture uzduž koridora s temeljima stupova te potrebnih pristupnih prometnica. Radovi se izvode u Parku prirode, u kojem je miniranje izričito zabranjeno.

Grad Zagreb ovim natječajem ne kupuje sam sustav žičare i kabine. To je već ranije riješeno s austrijskom tvrtkom, a pokazni primjerak kabine ove je zime pokazan Zagrepčanima.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!