PREMDA IH SAM NE ŽELI

Luksuzni Audiji mogli bi završiti kod Ive Josipovića

20.02.2014 u 11:59

Bionic
Reading

Ivo Josipović nazvao je Vladinu kupnju 11 Audija nepromišljenim potezom. No predsjedniku je lako kritizirati Banske dvore kada on o nabavi automobila uopće ne mora razmišljati. Naime Ured predsjednika koristi automobile koji su ili u sastavu MORH-a ili pak MUP-a. No kako se čini, neki od 11 Audija s kojima Vlada ne zna točno što bi mogli bi završiti upravo na Pantovčaku vozeći Ivu Josipovića

Zaposlenici Ureda predsjednika koriste automobile Počasno-zaštitne bojne koja pripada Glavnom stožeru Oružanih snaga. Uz to su pripadnici iste te bojne zaduženi za prijevoz osoba za potrebe Ureda predsjednika RH.

A u tom voznom parku je sedam Toyota Avensis, nabavljenih 2006, koje su u prosjeku prešle više od 200 tisuća kilometara, te deset Opel Insignia, nabavljenih u rujnu 2013, nakon što je prethodni ugovor o leasingu istekao dvije godine ranije', doznajemo u Uredu predsjednika.

'Svi automobili su vlasništvo MORH-a, a dani su na korištenje Oružanim snagama te ih smiju voziti samo pripadnici OS-a RH', pojašnjavaju. Sav trošak nabave i održavanja tih automobila pripisuje se MORH-u. Dodaju da ni za jedan od tih automobila službenici iz Ureda predsjednika nemaju pravo korištenja 24 sata na dan. Pripadnici Počasno-zaštitne bojne služe im kao vozači te oni voze predsjednikove suradnike i savjetnike za službene potrebe.

Vozila koja koristi sam predsjednik i ona u njegovoj pratnji su u sastavu MUP-a, i to prema Uredbi o određivanju štićenih osoba, objekata i prostora te provođenju njihove zaštite i osiguranja. S obzirom na to da je premijer potvrdio da će 11 Audija, oko kojih se podigla velika medijska prašina, završiti u MUP-ovom voznom parku, velika je mogućnost da će se njima služiti upravo Josipović.

Naime iako bi Audiji trebali služiti policiji kao presretači, Željko Marušić s Fakulteta prometnih znanosti, proučivši specifikacije navedenih desetak najskupljih limuzina, upozorava za tportal da ti automobili definitivno ne bi bili dobri presretači: 'Može svaki auto poslužiti za svašta, ali ovo nisu auti za presretače!'

Marušić objašnjava da spomenute limuzine imaju prevelike gabarite i da bi na autocesti trošile dva puta više benzina nego što je potrebno: 'Taj automobil je prevelik, dakle stvara velik otpor zraka. Pretežak je i ima pogon na četiri kotača, zbog čega troši previše goriva te ima automatski mjenjač. To su sve nepoželjne karakteristike za presretača, uz činjenicu da bi potrošnja bila doista užasna.'

Prema informacijama tportala, jedan od 11 Audija definitivno ide u Ministarstvo vanjskih poslova jer je potreban za prijevoz stranih dužnosnika koji dođu u posjet, ali što s ostalih deset auta? Marušić kaže da su ta vozila u svakom slučaju bolji izbor za protokol nego za presretače, ali onda bi te skupe 'pile' vrlo malo služile državi.

'To je po specifikacijama dobar automobil za protokol, no auti im dosta stoje u garažama. Pitanje protokola filozofsko je pitanje. Je li poanta u tome da se pokažete stranim dužnosnicima skupim autima ili bi možda trebalo demonstrirati skromnost?', pita se Marušić.