sve snimio kamerom

Legendarnom pilotu Selaku padobran se nije otvorio kako treba: Vitlalo me k'o majmuna

13.06.2024 u 19:22

Bionic
Reading

Rijetko viđenu hladnokrvnost pokazao je legendarni hrvatski vojni pilot Ivan Selak kad mu se u zraku padobran nije otvorio kako treba, a sve je prepričao u statusu na Facebooku te objavio video koji nije za one s tankim živcima

Umirovljeni brigadir Ivan Selak, dugogodišnji pilot na avionu MiG-21, nakon umirovljenja ne miruje, nego nastavlja s aktivnim životom, a među najvećim zadovoljstvima su mu skakanje padobranom i ronjenje, o čemu često izvještava na svom profilu na Facebooku. No, da ne prođe svaki skok padobranom bez 'dodatnih uzbuđenja' u vidu raznih problema, pokazalo se prilikom jednog od posljednjih skokova, kada mu se padobran nije otvorio u potpunosti.

Selak je u svom statusu detaljno opisao i problem i svoje uspješne pokušaje da 'popravi stvar', a sve je snimio i kamerom koju je nosio sa sobom prilikom skoka. Naime, kako piše, jedna strana padobrana nije mu se otvorila kako treba, a on nije htio otvoriti rezervni padobran, nego je pokušao, i uspio, popraviti problem. U nastavku pročitajte njegov opis situacije za koju kaže 'događa se', a njegovoj smirenosti u ovoj dramatičnoj situaciji pridonijeli su rigorozna obuka za vojnog pilota, desetljeća u kokpitu MiG-a 21 u kojem je, kako je sam svojedobno govorio, iskusio praktički sve probleme koje avion u zraku može imati, uključujući otkaz motora te eksploziju u kabini i ispadanje vrata kabine, kao i višedesetljetna praksa skakanja padobranom. Netko s manje iskustva sigurno ne bi tako smireno reagirao, nego bi odmah posegnuo za rezervnim padobranom. Pogledajte i video, za koji upozoravamo da nije za one tankih živaca, iako se sve sretno završilo.

  • +7
Ivan Selak Izvor: Pixsell / Autor: Damir Spehar/PIXSELL

'Kad stvari krenu malo u krivom smjeru, a ti ne otvaraš rezervu jer imaš vremena i za ispraviti problem na drugi način, onda možeš završit i u šumi. Dakle padobran se nije otvorio onako kako treba (jedna strana) i počeo me vitlati ko malog majmuna. Događa se. Nisam htio na prvu odbacit ga nego otvoriti komandama. I otvorio se, fino napuhao no onda zbog prijašnje rotacije zavrtio me 2, 3 kruga viška u konopce. To je bar lako, odvrtio se no onda shvatim da s njim upravljam jedino ak mi je desna komanda skoro skroz gore, a lijeva na pola ili više, pa tako nekako održavam pravac, a jedino šuma ispod.

Kad slijećeš u šumu probaj na mlado drveće i skupi noge, da se ne ozljediš i ne podereš kupolu i ostaneš visiti. Tako i bi. Događa se. Kupola čitava, ja ok, slijedeći skok otvaranje ko u knjizi, kak je uvijek (dobro ne baš). Nema toga tko vozi bic (ili motor), a da nije pao. Ili tko leti paragliderom ili zmajem, a da nije završio ili u živici, ili u šumi ili tak to (probao i živicu i šumu i pšenicu kad mi na motornom zmaju stao motor). Ili da roniš, a ostaneš bez zraka (ima budy zato). O dogodovštinama s posla drugom nekom zgodom. Život bi bio ne zanimljiv da je sve ko po špagi', napisao je Selak na Facebooku.