INOVATIVNO RJEŠENJE

Kostajnica se od poplave brani i cijevima napunjenim vodom

15.03.2018 u 13:53

Bionic
Reading

Hrvatsku Kostajnicu od poplava posljednjih dana uz uobičajene zečje nasipe i boks-barijere brane crvene plastične cijevi napunjene vodom. Riječ je o domaćem sustavu za obranu od poplava poznatijim pod nazivom 'Vodom protiv vode', koji su osmislile tvrtke Corus i Majocommerce iz Hrvatskog Leskovca

Od Tomislava Petrića, vlasnika Coursa, koji je s Franom Pokrajčićem, vlasnikom Majocommercea, osmislio sustav, doznajemo kako su u Kostajnicu došli na poziv tamošnjeg gradonačelnika Dalibora Bišćana.

'Odlučili smo uskočiti i pro bono pomoći', pojasnio je Petrić.

Za inovativni sustav, koji su već isporučili u Poljsku, Austriju i Njemačku, navodi da je u odnosu na gradnju zečjih nasipa i boksova prilikom postavljanja do dvadeset puta brži za istu dužinu nasipa, uz bitno manje financijske troškove, ali i manji broj ljudi koji su potrebni za montažu.

'Imamo cijevi različitih profila i dužina, a za postavljanje je potrebno minimalno troje ljudi i nije potreban angažman teške mehanizacije. Možemo raditi cijevi od tri metra do kilometra, ali bolje je da su manjih dužina zbog montaže', istaknuo je Petrić.

Na ideju su, ističe, došli nakon katastrofalnih poplava prije četiri godine koje su pogodile Hrvatsku, Srbiju i BiH.

  • +7
Vodom protiv vode u Hrvatskoj Kostajnici Izvor: Pixsell / Autor: Slavko Midzor/PIXSELL

'Za razliku od vreća s pijeskom, upotreba cijevi je višekratna, pogodne su za sve vrste terena, a mogu služiti i kao nadopuna za gradnju nasipa.

Cijevi se pune vodom preko pumpi ili preko hidrantske mreže, a izrađuju se u nekoliko promjera i različitih dužina od 10 do 20 metara, koje se povezuju spojnim elementima, ovisno o tome koliko visok i jak nasip treba izgraditi', istaknuo je Petrić.

Napominje da ukoliko su točni podaci da gradnja nasipa dužine od pet kilometara uz pomoć boks-barijera košta oko deset milijuna kuna, njihov proizvod iste te dužine upola je jeftiniji.

'Radimo po narudžbi za svakog klijenta posebno, ovisno o terenu za koji se radi. Interes su pokazale i Hrvatske vode, ali kako ovakvog proizvoda još nije bilo na tržištu, tako se do sada nisu ni raspisivali natječaji za njegovu nabavku. Vjerujem da će u budućnosti naći svoje mjesto i u Hrvatskoj', zaključio je Petrić.

Proizvod su zaštitili pri Zavodu za intelektualno vlasništvo, a za njega su na Sajmu inovacija u Ženevi prošle godine osvojili i srebrenu medalju.