ULOŽENO - DOBIVENO

Josipović svaki glas platio 24 puta više nego Sinčić

31.12.2014 u 09:01

Bionic
Reading

Predsjednik Ivo Josipović debelo je pretplatio svaki glas osvojen u prvom krugu predsjedničkih izbora - barem u usporedbi sa svojim protukandidatima koji su glasove 'platili' daleko jeftinije. Takav zaključak proizlazi iz jednostavne računice u kojoj se objavljeni troškovi kampanja predsjedničkih kandidata dijele s brojem glasova koje su birači povjerili u nedjelju

Od početka kampanje Josipović je potrošio 5,4 milijuna kuna, a osvojio je 687.558 glasova, što znači da ga je svaki glas koštao 7,8 kuna. Kolinda Grabar Kitarović potrošila je 2,5 milijuna kuna, dakle svaki od 665.309 glasova platila je 3,8 kuna.

Ivan Vilibor Sinčić osvojio je 293.562 glasova, a potrošio 92.627 kuna ili 32 lipe po glavi birača. Milan Kujundžić na kampanju je potrošio 390.806 kuna pa je 112.581 glasova utržio po pojedinačnoj cijeni od 3,5 kune.

Sredstva potrošena na kampanju prikazana su u preliminarnim izvješćima o donacijama i troškovima izborne kampanje dostavljenima Državnom izbornom povjerenstvu uoči prvog kruga izbora. U DIP-u doznajemo da će sudionici drugog kruga izbora Ivo Josipović i Kolinda Grabar Kitarović morati dostaviti nova izvješća u zakonom propisanom roku od sedam dana prije održavanja izbora, dakle do subote, 3. siječnja.

Inače, završna financijska izvješća kandidati su dužni dostaviti DIP-u u roku od 30 dana po završetku izbora, a objaviti ga u roku od 45 dana. U slučaju Milana Kujundžića i Ivana Vilibora Sinčića, taj rok počeo je teći 28. prosinca, a za Ivu Josipovića i Kolindu Grabar Kitarović počet će s datumom održavanja drugog kruga izbora, 11. siječnja.

Izborna kampanja za drugi krug izbora započela je u noći s utorka na srijedu.

Birači koji će 11. siječnja biti izvan mjesta prebivališta, a žele glasovati, moraju se do srijede, 31. prosinca javiti nadležnom uredu državne uprave. Zahtjevi će se zaprimati do 14 sati.