PRORADIO 'RUSKI WIKILEAKS'

Je li ovo dvorac Vladimira Putina?

  • Autor: Marko Stričević
  • Zadnja izmjena 20.01.2011 10:28
  • Objavljeno 20.01.2011 u 07:00
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Stranica RuLeaks.net, ruska verzija WikiLeaksa, objavila je ovih dana desetke fotografija crnomorskog dvorca koji se, prema neslužbenim svjedočanstvima, gradi za ruskog premijera Vladimira Putina

Zdanje, okolni vrt i vinograd za proizvodnju elitnih vina procjenjuju se na oko milijardu dolara. Kompleks se nalazi na obali Crnog mora kod sela Praskovejevka. Jedan od najrenomiranijih ruskih poslovnih listova, Vjedomosti, odlučio je istražiti priču da palača pripada političaru kojeg se već godinama – što posprdno, što s divljenjem – naziva carem. U zemlji snažnog obavještajnog aparata i krhkih medijskih sloboda Putina dosad nije ozbiljnije uzdrmala nijedna korupcijska afera. U njegovoj službenoj poreznoj kartici nema ni traga bogatunskim nekretninama.

Priču je zavrtio biznismen Sergej Kolesnikov, negdašnji poslovni partner Nikolaja Šamalova i Dmitrija Gorelova, peterburških drugova Vladimira Putina. Tri partnera nekad su zajedno gradila škver u Viborgu. Vjedomosti su provjerile identitet Kolesnikova i telefonski razgovarale s njime. Nalazi se u inozemstvu i tvrdi da je ruskom predsjedniku Dmitriju Medvedevu poslao pismo u kojem ga upozorava na korupcijske skandale te izvlačenje strahovitih suma na inozemne račune.

Tvrdi da kompleks pod nazivom Projekt Jug pripada Putinu, premda se kao stvarni vlasnik navodi njegov prijatelj Šamalov. 'Ako je vlasnik dvorca Šamalov, zašto se onda do zemljišta za državni novac grade cesta i elektrovod?', pita se Kolesnikov.

Pritom je ispričao kako su pod Putinovim pokroviteljstvom kroz holding Petromed od 2000. godine naovamo oprani deseci, a vjerojatno i stotine milijuna dolara od projekata namijenjenih zdravstvenom sektoru. Navodno su za 'dobrotvorno' financiranje tih projekata izreketirani razni oligarsi (spomenut je i Roman Abramovič koji je Petromedu navodno uplatio čak 203 milijuna dolara).

Služba za medije ruskog premijera demantirala je Kolesnikovljeve tvrdnje, a Petromed i Abramovič šute. I Medvedevljeva administracija odbila je komentirati pismo, no Vjedomosti doznaju da je iskaz dotičnog poslovnjaka bez presedana za Kremlj. Kolesnikovljevi poznanici pitaju se što je tog čovjeka navelo da se okrene protiv svojih dugogodišnjih partnera.

Fotografije spornog zdanja pogledajte ovdje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi