DVJESTO LJUDI BEZ POSLA

HŽ ukida centar Osijek i otpušta radnike

27.04.2012 u 19:29

Bionic
Reading

Hrvatske željeznice ukinut će Prometnu sekciju Osijek kao regionalni centar i otvoriti dva nova u Vinkovcima i Koprivnici. S osječkog područja u sljedećih mjesec dana otpušta se šezdeset radnika, a do kraja godine oko dvije stotine. Osječko središte HŽ-a danas pokriva područje od Belog Manastira do Vinkovaca te od Erduta do Virovitice, s oko 800 radnika

Glavna mjera nove organizacije državnog željezničkog poduzeća u Slavoniji je otpuštanje radnika. U poduzeću HŽ infrastruktura u cijeloj Hrvatskoj broj zaposlenih nova uprava tvrtke namjerava smanjiti sa 8.194 na 6.774 radnika.

Sindikat željezničara upozorava da je to najmanje kreativna mjera štednje, s obzirom na to da u Slavoniju HŽ nije ulagao ništa od 1990. godine.

'Nismo protiv novih središta u Koprivnici i Vinkovcima, ali ne znamo po kojim kriterijima se donose ove odluke', rekao je Marko Brekalo, regionalni povjerenik Sindikata željezničara.

Brekalo navodi primjer katastrofalnog stanja pruga, poput dionice Đakovo - Strizivojna na kojem vlak prometuje brzinom od 20 km/h, zastarjelost lokomotiva, vagona i motorne garniture te neprestanog smanjenja brzine putovanja. Od četiri zatvorene pruge u Hrvatskoj, tri su u Slavoniji. Od Osijeka do Zagreba 2006. nagibnim vlakom 'Slavonija' putovalo se 176 minuta, a danas 242 minute.

'Prugama vozimo sporije i nesigurnije nego 1990. godine', ustvrdio je Brekalo najavljujući prosvjed Sindikata željezničara 3. svibnja u Zagrebu pred upravom HŽ-a.

Sindikat od HŽ-a i hrvatske Vlade traži ulaganje u obnovu infrastrukture, opreme, lokomotiva i vagona. Brekalo podsjeća da Hrvatska ima dovoljno razvijenu industriju koja bi mogla kvalitetno proizvoditi sve navedeno.

'Rade Končar nekada je proizvodio najmodernije električne lokomotive u svijetu. Gredelj proizvodi tramvaje, koji su s drugim osovinama zapravo vlakovi. Imamo poduzeća koja mogu graditi pruge. Trebamo modernizirati željeznicu, a ne je ukidati', poručio je Brekalo.

U upravi HŽ-a poručuju da u HŽ infrastrukturi osim otpuštanja radnika slijedi smanjenje broja razina odlučivanja, objedinjavanje više organizacijskih jedinica u jednu, očuvanje djelatnosti vezane uz održavanje željezničke infrastrukture i to radi podizanja efikasnosti poslovanja i produktivnosti rada.

'Novom organizacijom u planu je ukidanje nepopunjenih i nepotrebnih radnih mjesta te racionalizacija tehnološkog procesa. Organizacijski višak bit će zbrinut prema programu zbrinjavanja koji će biti izrađen u suradnji s Vladom Republike Hrvatske', priopćio je HŽ.

Tvrtka PRO-REG, u 23-postotnom vlasništvu HŽ Infrastrukture odlazi u stečaj. Za tvrtku Remont i održavanje željezničkih pruga čeka se godišnje izvješće nakon čega će se odlučiti o daljnjim koracima. Tvrtke Pružne građevine i POSIT nastavljaju s poslovanjem, a tvrtka Željezničko ugostiteljstvo se prodaje.