BUBALO ZAZVONIO ZA UZBUNU

'Hajdaš Dončić ukida vlakove i gura Slavoniju u izolaciju'

  • Autor: Marina Barukčić
  • Zadnja izmjena 09.04.2014 11:31
  • Objavljeno 09.04.2014 u 11:31
hrvatske željeznice

hrvatske željeznice

Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Zbog vijesti da Hrvatske željeznice ukidaju mnogobrojne linije u Hrvatskoj, a posebno one u Slavoniji i Baranji, klub HDSSB-a tražio je jutros u Saboru stanku, a kasnije i raspravu s odgovornim ministrom Sinišom Hajdašom Dončićem. Upozoravaju da se uštede opet lome preko leđa građana

Hrvatske željeznice su, izvijestio je HTV, u željezničku liniju Metković - Ploče uložili oko 30 milijuna eura u proteklih nekoliko godina, a sada se ta linija po odluci Putničkog prometa ukida. Slična je situacija i u Slavoniji, posebno na relaciji Banova Jaruga - Daruvar koja se zadnjih godinu dana također obnavljala te su čak nedavno dovršili ugradnju tri najmodernija automatska pružna prijelaza.

Nastojeći uštedjeti nakon što su mu državne potpore srezane za 130 milijuna kuna, HŽ putnički prijevoz u Daruvaru obustavlja promet vikendom, a za radne dane umjesto vlakova unajmljuje autobuse od privatnika. Njima je, tvrde, tako jeftinije.

Krešimir Bubalo iz HDSSB-a danas se usprotivio takvim odlukama i zatražio da Sabor o tome hitno raspravlja. 'Zbog novih ušteda u HŽ-u, koje se lome preko leđa građana i grada Osijeka, ali i Slavonije i Baranje, tražim raspravu. Naime, ovih dana putem medija dobili smo informaciju da se ukidaju mnogobrojne linije prema Slavoniji i Baranji a posebno prema Osijeku', rekao je Bubalo.

Kaže da su u HŽ-u vjerojatno procjenjivali da će se u Osijeku šutjeti o tome jer u gradu vlada koalicija HDZ-a i SDP-a. 'Oni vjerojatno moraju šutjeti, ali HDSSB neće šutjeti jer mnogi i studenti, ali isto tako i radnici odlaze u Zagreb i trbuhom za kruhom, ali isto tako za potrebnom za studiranje. No gledajući često poruke koje stižu iz HŽ-a, a to je da će putem europskih fondova obnavljati pruge, da će se uređivati novi kilometri mreža, a u isto vrijeme ukidaju se pojedine linije', kazao je Bubalo.

Bubalo strahuje da će se opet pronaći višak ljudi u HŽ-u zbog ukidanja linija što se, kaže, ipak najčešće događa u Slavoniji: 'Vidljivo je da Slavonija i Baranja ne dobivaju sredstva. Ovime se daje zadnji udarac Slavoniji i Baranji. Slavonija i Baranja tone u izolaciju i tražim da se u Hrvatskom saboru pojavi ministar Siniša Hajdaš Dončić jer upravo je on potpisao ugovor s HŽ putničkim prijevozom; to je privremeni ugovor za 2014. o uslugama od općeg gospodarskog interesa u javnom željezničkom prijevozu i upravo to je interes, interes RH, a u pitanju mora biti i sigurnost i točnost i produktivnost i kvaliteta usluge.'

Bubalo se pita što to sve vrijedi ako se ovakvi ugovori potpisuju, a građani nemaju uslugu koja se zove prijevoz do Slavonije i Baranje: 'Znamo da europske direktive upravo idu tome da je temeljni oblik prijevoza upravo željeznički prijevoz, no Hrvatska ni te direktive izgleda ne poštuje.'

'Tražimo jednu raspravu u kojoj bismo također ukazali na ono što se događa u HŽ-u s posebnim osvrtom na ovaj problem koji se iskazuje za sve one koji žele se povezati iz Slavonije i Baranje sa Zagrebom; nama je Zagreb itekako važan upravo i zbog radnika i zbog studenata, ali s ovom porukom neće se zaustaviti iseljavanje ljudi iz Slavonije i Baranje koje traže liniju od Osijeka do Zagreba da bi odletjeli ili u Norvešku ili u Kanadu i neke druge zemlje', upozorava Bubalo.

Kaže da je ovo ukidanje linija zvono za uzbunu za sve koji žive u Slavoniji i Baranji.
'U odnosu na jedan maćehinski odnos ove Vlade, ali isto tako i HŽ-a i resornog ministra Siniša Hajdaša Dončića koji treba poštovati i europske regulative, koji treba pružiti mogućnost da svi dijelovi RH na jedan kvalitetan način budu povezani', poručuje Bubalo koji smatra da se ovim odlukama pogoduje autobusnim prijevoznicima koji je skuplji od željezničkog.

'Željeznički prijevoz jeftiniji je i isto tako dostupniji našim sugrađanima koji žive u neimaštini.
Prema tome, naš je zahtjev taj da se ove linije ne ukidaju do jedne temeljite rasprave u Hrvatskom saboru, a mislim da s raspravom nemamo što čekati jer HŽ čini pogreške posebice u odnosu na Slavoniju i Baranju', zaključio je Bubalo.

HDZ-OV ŠUKER: NE MOŽETE UKINUTI PRUGU I ZANEMARITI ONE KOJI JU KORISTE DA BI IŠLI LIJEČNIKU, U ŠKOLU...

HDZ-ov Ivan Šuker kaže da se ništa nije pitalo korisnike vlakova i da je samo pitanje što će se tek dogoditi kod monetizacije autocesta. 'Ne vodi se briga o onima koji koriste taj sustav i ne vodi se briga o tradiciji. Vi ne možete jednu prugu ukinuti i reći, ona nije isplativa i do viđenja, ali ako netko tu prugu koristi da bi išao na posao, da bi išao u školu, da bi otišao do liječnika onda onaj tko obnaša vlast na razini države se mora pobrinuti da subvencionira drugog prijevoznika koji će to prevoziti, uopće nije bitno koji', kaže Šuker.

Šuker se pita zašto su silni novci uloženi u obnovu pruga ako se te pruge danas zatvaraju: 'Ovi novci koji su bili usmjereni prema HŽ-u su smanjeni zbog toga da bi se prikazalo da je ova Vlada smanjila deficit jer ako vi u 2012. godini smanjite sredstva za HŽ za milijardu i 100 milijuna kuna, istovremeno dajete 2 milijarde jamstava koje ne prikazujete kao trošak nego samo kao jamstvo, onda to jasno govori da ne znate što ćete napraviti. Možemo tu dodati priču oko HŽ-Carga, neuspjele privatizacije i svega onoga što se događalo.'

LABURIST NOVAK: ZVAO SAM USKOK I DORH DA PROVJERE ŠTO SE DOGAĐA U HŽ-U


Laburist Mladen Novak
ponovno je upozorio na, kako je rekao, kriminal u HŽ putničkom prijevozu jer svoje lokomotive daju u najam privatniku koji će prevoziti teret. 'Znači stvara konkurenciju unutar sustava HŽ-a i sada taj isti HŽ putnički prijevoz ukida vlakove. Znači, nema s čime voziti ili nema interesa', upozorava Novak.

Novak kaže da su odluke o ukidanju vlakova svjesno uništavanje iznutra. 'Ali interesantno, sve što je u sustavu ministra Hajdaša Dončića, sve je sumnjivo, svuda osjećate miris koji ne možemo mi dokazati, ali ima tko bi se trebao s time baviti i s ove govornice sam već u nekoliko navrata pozivao i DORH i USKOK da uđu u taj sustav, da provjere što se tamo dešava. Zbog čega je moguće da te lokomotive HŽ putničkog prijevoza koji sada ukida vlakove su dodijeljene jednom privatniku na korištenje? To meni nije normalno', kaže Laburist.

Podržao je zahtjev HDSSB-a da se pozove ministar Hajdaš Dončić na raspravu o ukidanju pruga: 'Kad već neće doći, dvije i pol godine ne dolazi na sjednicu odbora, na tematsku sjednicu odbora čovjek se ne može pojaviti, ne udostoji se, njemu je to iz poniženja razgovarati sa saborskim zastupnicima. Neka se pojavi barem ovdje, neka nam da neko obrazloženje, neka obavijesti hrvatsku javnost, ako mu je poniženje obraćati se Hrvatskom saboru.'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!