DAS AUTO - DER BETRUG

Europarlamentarci traže da se ispita je li VW varao i u Europi

23.09.2015 u 11:37

Bionic
Reading

Nakon što su Sjedinjene Američke Države pokrenule istragu protiv njemačkog automobilskog diva zbog kršenja propisa o ispuštanju štetnih plinova Volkswagen bi se mogao naći i na udaru Europske komisije

Podsjetimo, njemački automobilski div priznao je u utorak da je 11 milijuna njegovih dizelskih automobila širom svijeta opremljeno uređajima koji omogućuju varanje na ekotestu, zbog čega je kompanija izgubila trećinu vrijednosti i suočila se s istragama koje bi u SAD-u mogle rezultirati kaznom od 18 milijardi eura.

Optužbe SAD-a da je u automobile marki VW, Audi, Seat i Škoda ugrađivan softver za 'friziranje' rezultata na ekotestovima poljuljale su cijelu europsku autoindustriju. Socijalisti i demokrati u Europskom parlamentu pozvali su Europsku komisiju da istraži poslovanje i prakse Volkswagena.

'Njemački kolege s kojima sam jučer razgovarala su u stanju šoka i nevjerice. Dvije stvari su u Njemačkoj svetinja, briga za okoliš i kvalitetni automobili. Ako su razmjeri skandala onoliki koliko se špekulira, posljedice za njemačku i europsku ekonomiju mogle bi biti velike. U interesu je svih da se što prije istraži jesu li automobili s protuzakonitim softverom prodavani i u Europskoj uniji. Prema onome što znamo, rezultati testova su namještani tako da pokazuju i do 30 puta manju koncentraciju štetnih plinova od stvarne', kazala je Biljana Borzan, članica Odbora za okoliš, zdravlje i sigurnost hrane Europskog parlamenta.

Nakon objave skandala dionice VW-a su značajno izgubile na vrijednosti, a sumnja se da je takva ili slična praksa bila raširena u velikom dijelu autoindustrije.

'Ako se optužbe pokažu kao točne, radi se o ugrožavanju zdravlja građana i obmanjivanju kupaca koji su skuplje plaćali vozila s ekološki prihvatljivim motorima. Istragu treba provesti temeljito i transparentno kako bi se ponovno zadobilo povjerenje kupaca u europske automobile. Pozvali smo Europsku komisiju da, osim istrage, osmisli sustav mjerenja ispušnih plinova u vožnji, takozvani Real-world Driving Emissions (RDE) test. Tako se mogu izbjeći ovakvi skandali u budućnosti', zaključila je Borzan.

Prošlog petka američke vlasti izvijestile su da su u VW-u priznali da u SAD-u oko 482 tisuće automobila ima sporni softver koji isključuje kontrolu zagađivanja zraka u vožnji, a uključuje je samo na ekotestu.