ISTRAŽIVANJE
Desni populisti haraju društvenim mrežama uoči izbora

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia
Njihova nadmoć pomogla je da se pojačaju protuimigracijska i stajališta protiv establišmenta te su se tako nametnula u mainstream debatama.
Manje od 0,1 posto korisnika u Njemačkoj, Francuskoj, Španjolskoj, Italiji i Poljskoj - povezanih s krajnje desničarskim ili rubnim skupinama - generiralo je oko 10 posto sadržaja vezanog uz politiku i europske izbore na društvenim platformama tijekom mjesec dana koliko je trajalo istraživanje koje je završilo 20. siječnja.
Mnogi od tih hiperaktivnih korisnika svakodnevno su imali stotine objava; za neke se činilo da se radi o automatiziranim računima, ili botovima, usmjerenim na širenje krajnje desnih poruka, piše Politico.eu.
-
13
DRAMATIČNA POLITIČKA SITUACIJA
Eszter Hajdu: Nadam se da oni koji dođu u posjet Mađarskoj neće osjetiti tugu u našem društvu
-
33
SUKOB NA POMOLU
Plenković: Predsjednica je imala namjeru prisustvovati sastanku u Marakešu
-
15
žarište prosvjeda
Pobuna njemačkih desničara protiv migranata krenula je iz Chemnitza. Zašto baš odatle?
Činjenica da je mali broj korisnika u stanju razgranati političke poruke u tolikoj mjeri potiče strahove od moguće manipulacije internetskom raspravom u vremenu u kojem stižu pozivi iz cijelog svijeta da se spriječi širenje lažnih vijesti online tijekom izbornih kampanja.
Platforme, uključujući Twitter, Facebook (u čijem je vlasništvu Instagram) i Google (u čijem je vlasništvu YouTube), potpisale su Kodeks prakse Europske komisije o dezinformacijama, poduzimajući korake kako bi ograničile doseg i utjecaj korisnika koji se pokušavaju miješati u legitimne političke rasprave - kao što su trolovi, automatizirani bot računi i neautentični računi.
'Relativno male skupine generiraju velik postotak sadržaja, što je tipično za rubne stranke. Cilj je slomiti njihovu jeku i doprijeti do drugih ljudi', izjavio je Ben Nimmo, viši suradnik Atlantskog vijeća koji nije bio povezan s istraživanjem za Politico.
Populističke skupine najučinkovitije su širile - ili 'pumpale' - svoje poruke online u Francuskoj, Njemačkoj i Španjolskoj, zemljama u kojima su antiestablišment stranke i krajnja desnica dobile značajan zamah u posljednjih 18 mjeseci.
U Francuskoj je, naprimjer, samo 0,13 posto korisnika društvenih medija uključenih u političku raspravu stvorilo 11,1 posto svih postova, objavivši najmanje 52 posta dnevno, ili otprilike dva posta na sat, pokazalo je istraživanje Alto Analyticsa.
Od tih korisnika, istraživači su više od polovice povezali s krajnje desnim nacionalnim pokretom Okupljanje za Francusku Marine le Pen. U Njemačkoj je sličan obrazac - korisnici društvenih medija povezani s Alternativom za Njemačku predstavljaju više od tri četvrtine od 0,09 posto lokalnih računa uključenih u političku raspravu koja je generirala 9,55 posto svih analiziranih objava u zemlji.
Korisnici su u prosjeku dnevno objavljivali najmanje 29 postova koji su povezani s temama protiv islama i migranata. Trenutno, AfD je treća po veličini stranka u njemačkom parlamentu, dijelom i zbog svoje sposobnosti da skrene pozornost na pitanja koja smatraju važnima.
- francuska
- njemačka
- populizam
- društvene mreže
- Španjolska
- desničari
- krajnja desnica
- botovi
- populisti
- izbori za europski parlament 2019.
- izborieu2019
- ovajputglasam
- internetski botovi


APPLE iPad 9
Besplatna dostavaA13 Bionic čip, kamera od 12 MP te brzi Wi-Fi ili mobilna mreža.
KUPI SADA

XIAOMI Mi TV P1
Uštedi do 1.100 kn4K UHD, Android TV, Wi-Fi, HDMI, LAN, CI+.
KUPI SADA

TCL TV
Besplatna dostava55", Android TV, 4K HDR, Wi-Fi, USB, bluetooth, Dolby Audio.
KUPI SADA

Klima uređaji
Besplatna dostavaIzbjegni vrućine i rashladi se vrhunskim klimama poznatih brendova.
KUPI SADA

SOOCAS
Uštedi do 20%Soocas ima sve što ti je potrebno za održavanje higijene.
KUPI SADA

ECOVACS robotski usisavači
Uštedi do 2.200 knPouzdano čišćenje inovativnim tehnologijama mapiranja prostora i navigacije.
KUPI SADA