DILEME NA ODBORU ZA PROMET

Čemu služi savjetnik i što se točno u HAC-u prodaje?

18.05.2016 u 15:51

Bionic
Reading

Planira li Vlada privatizaciju HAC-a ili HAC-ONC-a, pitanje je koje se postavilo nakon današnje sjednice saborskog Odbora za promet. Naime, 'Ugovor o jamstvu između Republike Hrvatske i Europske banke za obnovu i razvoj za financiranje Projekta restrukturiranja HAC-a' o kojem je raspravljao odbor, otkriva da će EBRD među ostalim financirati i 'savjetnika za privatizaciju'

O zanimljivom dijelu ugovora pomoćnika ministra prometa Alena Gospočića na sjednici odbora upitao je SDP-ov Siniša Hajdaš Dončić.

'U ugovoru vam na trećoj stranici piše da uzimate financijskog savjetnika za privatizaciju koji savjetuje jamca, a jamac je Republika Hrvatska. Zanima me što privatizirate, HAC ili HAC-ONC', upitao je Hajdaš Dončić, no Gospočić nije znao objasniti o čemu se radi.

Na bivšeg SDP-ova ministra nadovezala se i HNS-ova Nada Turina Đurić rekavši kako bi se, s obzirom na različita pitanja o sudbini HAC-a u javnosti, Odboru trebao obrattiti ministar Oleg Butković, na što je predsjednik Odbora HDZ-ov Pero Ćosić najavio tematsku sjednicu o HAC-u krajem lipnja.

Gospočić je pak uvjeravao članove odbora da nema privatizacije te kako ona može ići samo u smislu novog operatera za održavanje u HAC-ONC-u, no na ponovljeno pitanje znači li to da se privatizacija koja se spominje u ugovoru odnosi na HAC-ONC, kazao je kako će odgovor dostaviti naknadno.

Riječ je o zajmu od 250 milijuna eura, pri čemu bi se prva tranša, u iznosu od 200 milijuna eura iskoristila za zatvaranje dospjelih glavnica postojećih kredita, a druga tranša od 50 milijuna namijenjena je programu restrukturiranja radne snage i financiranju kapitalnih izdataka HAC ONC-a te 'savjetnika za privatizaciju koji savjetuje jamca, odnosno državu'. Iz priložene tablice vidljivo je pak da je savjetniku namijenjeno tri milijuna eura.

Ugovor popisuje i uvjete koji prethode obvezi tranše B, a jedan od uvjeta je taj da je 'donesen relevantan zakonodavni i regulatomi akt koji omogućuje privatizaciju imovine i/ili entiteta Hrvatskih autocesta'.

Osim oporbenih članova odbora, radi li se ovdje o privatizaciji i čega zanimalo je i novinare koji su Gospočića za to priupitali i nakon sjednice odbora. On je uporno tvrdio kako se ne radi o privatizaciji, no nakon upozorenja novinara da jasno piše da je za savjetnika namijenjeno tri milijuna eura, nazvao je u Ministarstvo. No iz telefonskog razgovora moglo se zaključiti da mu ni tamošnji službenici nisu znali odgovoriti na to pitanje, što je vidno naljutilo pomoćnika Gospočića, koji je uz žešći rječnik prekinuo razgovor i odjurio iz Sabora.