BEZ POGONA I POSADE

Brod s azbestom odlazi iz Hrvatske u srijedu, dan nakon isteka Butkovićevog roka

01.09.2025 u 11:34

Bionic
Reading

Tegljač 'Protug 75' jutros je iz Malte uplovio u Split, odnosno u brodogradilište, odakle će otegliti brod 'Moby Drea' nakon što je to naložilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Rok za njegovo napuštanje Hrvatske istječe u utorak, no tportal doznaje da će se to ipak dogoditi dan kasnije, u srijedu

Po nalogu talijanskog vlasnika i potpisanom ugovoru, 'brod s azbestom' bez pogona i posade bit će otegljen u talijansku luku Crotone.

Istog dana, u srijedu, održat će se i posebna sjednica Gradskog vijeća Splita s temom 'Zaštita zdravlja građana grada Splita zbog aktivnosti Brodosplita', a na njoj će se osim o ovom brodu raspravljati i o, kako stoji u dnevnom redu, 'budućnosti Brodosplita i brodogradnje u Splitu'.

Pretpostavlja se da će biti podržana inicijativa gradonačelnika Tomislava Šute da se pokrene postupak djelomičnog oduzimanja koncesije Brodosplita na državnom zemljištu, odnosno da se ovoj tvrtki oduzme polovica od ukupno 400 tisuća kvadrata koje ima pravo koristiti do 2032. godine. Odluku o tome donijela bi Vlada.

Prosvjed u Splitu zbog broda s azbestom Moby Drea
  • Prosvjed u Splitu zbog broda s azbestom Moby Drea
  • Prosvjed u Splitu zbog broda s azbestom Moby Drea
  • Prosvjed u Splitu zbog broda s azbestom Moby Drea
  • Prosvjed u Splitu zbog broda s azbestom Moby Drea
  • Prosvjed u Splitu zbog broda s azbestom Moby Drea
    +27
Prosvjed u Splitu zbog broda s azbestom Moby Drea Izvor: Cropix / Autor: Josko Ponos

U samom brodogradilištu u vlasništvu Tomislava Debeljaka tvrde da su zabranom radova na uklanjanju pregrada ispunjenih azbestom s broda 'Moby Drea' izgubili posao vrijedan oko tri milijuna eura, te da se radi o nekoj vrsti administrativnog nasilja pod pritiskom javnosti jer se potpuno jednaki poslovi remonta brodova uredno obavljaju u drugim brodogradilištima u državi.

Splitski škver je, inače, s istim talijanskim vlasnikom bio dogovorio dolazak još jednog broda s kojeg su također trebale biti uklonjene pregrade ispunjene azbestom, no pretpostavlja se da se od toga sada odustalo. Sudbina splitskog škvera, kojega je vlasnik Debeljak navodno namjeravao pretvoriti upravo u remontno brodogradilište, čini se upitnom.

Nakon što 'Moby Drea' napusti Hrvatsku, problem smrtonosnog i kancerogenog azbesta svejedno neće biti riješen.