PROCVAT DUBROVAČKE LUKE

900 tisuća gostiju s kruzera u desantu na Dubrovnik

01.03.2010 u 11:54

Bionic
Reading

Divovski ploveći hoteli uskoro će dobrano sjeći dubrovačke valove. Prvi na redu je Gemini s kapacitetom 950 putnika koji će uploviti u Gruž 13. ožujka. Poslije njega, 19. ožujka stiže novoizgrađeni Msc Magnifica koji po prvi put pristaje u Dubrovnik, a u grad će dovesti oko 3000 putnika i posade. Očekivani broj uplovljavanja u 2010, ističu u dubrovačkoj Lučkoj upravi, čak je 690 pristajanja s oko 900 tisuća putnika

Ako se sve usporedi s lanjskom godinom koja je brojila ukupno 628 pristajanja sa 846 tisuća putnika, može se ustvrditi da za dubrovački 'kruzerski turizam' baš i nema krize. Samo u periodu od 13. ožujka pa do Uskrsa u Dubrovniku se očekuje oko 12.000 putnika.

Podsjetimo, luka Dubrovnik prošle godine je na dodjeli Excellence Cruise Awards zajedno s Venecijom proglašena najboljom mediteranskom lukom u 2008. godini, a Hrvatska je uz Tursku proglašena najboljom destinacijom za kruzere u 2009.

U prosincu prošle godine završene su rekonstrukcija te dogradnja operativne obale u gruškoj luci koju je nedavno, na Festi Svetog Vlaha, otvorila premijerka Jadranka Kosor. U rekonstrukciju obale uloženo je 26,5 milijuna eura. Konačni rezultat tog složenog zahvata je oko 810 metara nove operativne obale, uz koju je dubina 11 metara, te oko 13.500 kvadrata novonastale površine. Luka će tako od ove sezone moći istodobno primati više plovećih divova odjednom.

Slijedi nastavak izgradnje druge faze gruške luke, ističu iz Lučke uprave, čime će ona, nadaju se, dobiti najkvalitetnije uvjete za prihvat brodova na kružnim putovanjima. Tako se u 2010. planiraju intenzivni radovi na pripremi infrastrukturnog projekta područja Batahovina II, kojim se nastoji prometno i ekonomski aktivirati područje luke izvan Gruškog zaljeva.

Zbog poboljšanja sadržaja za goste s kruzera osnovan je i Ured za kružna putovanja pri Turističkoj zajednici, čija je glavna zadaća predlaganje i promicanje novih načina prijevoza putnika, organizacija informativnih pultova, otvorenih zabavnih programa, izletničkih programa, zdravstvenih i rekreacijskih usluga, ali i prodaja autohtonih proizvoda te analiza (ne)zadovoljstva putnika s brodova na kružnim putovanjima.

Donedavno je u Hrvatskoj bila na snazi uredba o 'short passu' ili pomorskoj vizi, zbog koje je posada kruzera, ukoliko je željela zakoračiti na hrvatsko tlo, morala plaćati oko 120 kuna. Kako to nije slučaj s ostalim nam konkurentnim odredištima kruzera, primjerice Španjolskom, lučke uprave nadležnima već godinama sugeriraju ukidanje naplate. Tek nakon što su neke veće kompanije najavile da bi zbog naplate u 2011. mogle zaobići domaće luke, Vlada je promptno ukinula uredbu o pomorskoj vizi. Tako će za vrijeme sezone, od 1. travnja do 31. listopada, posade s kruzera moći besplatno koračati hrvatskom zemljom.

Sve zajedno, sigurni su u dubrovačkoj Lučkoj upravi, uvelike će pridonijeti poslovanju. Što se tiče dugogodišnjih dubioza trebaju li Dubrovniku, koji nastoji biti elitna destinacija, kruzeri, odgovor se može potražiti u jednostavnoj računici: svaki gost s kruzera navodno pri svom jednodnevnom posjetu gradu potroši oko 35 eura, a kad se taj broj pomnoži sa 900 tisuća očekivanih turista, odgovor bi trebao biti jasan, barem za kriznu i nepredvidljivu sezonu 2010.