STIGLI PODACI

Windows Phone je najpopularniji u ovim zemljama

26.05.2014 u 16:01

Bionic
Reading

Microsoft je po prvi put izašao i s podacima za Windows Store, ne samo za Windows Phone Store. Prvi je dostupan na 233 tržišta, drugi na 191. Najviše novca donosi kupovina u aplikacijama

U Windows Storeu naviše preuzimanja bilježe su igre (gotovo 40 posto). Slijede aplikacije namijenjene zabavi, društvenim aktivnostima, glazbi i videu i alati (sve između pet i deset posto) Najmanje su tražene one vezane uz e-vladu, sigurnost, poslovanje, financije i kupovinu.


Za Windows Phone Store raspodjela je nešto drukčija. Također predvode igre (gotovo 35 posto). Blizu 20 posto su alati i aplikacije namijenjene povećanju produktivnosti. U kategoriji između pet i deset posto su one namijenjene glazbi i videu, zabavi, društvenim aktivnostima i fotografiji. Na začelju su e-vlada, financije, aplikacije namijenjene djeci i obitelji te poslovne.

Korisnici Windowsa, dakle, najčešće preuzimaju igre. No, kad se pogleda broj preuzimanja po aplikaciji, na prvom mjestu u Windows Storeu su društvene aplikacije, s gotovo dvostruko više preuzimanja od prve iduće kategorije. Slijede one za fotografije, produktivnos, igre, za sigurnost i alati.

Za Windows Phone igre su i u ovoj kategoriji na prvom mjestu. Slijede društvene aplikacije, školske, fotografske, alati za povećanje produktivnosti te glazba i video.  

Najjače pojedinačno tržište su, razumljivo, Sjedinjene Države. No, nemali broj njih imaju značajne udjele, poput kineskog, indijskog, francuskog, britanskog, brazilskog, meksičkog i ruskog.

Što se jezika tiče, engleski pokriva oko 25 posto tržišta Windows Phonea. Dodate li španjolski, francuski, mandarinski kineski, ruski i njemački, pokrit ćete više od tri četvrtine tržišta.


Prema podacima iz veljače ove godine, sva tri modela monetizacije (plaćanje za aplikacije, kupovina u sklopu aplikacije, oglašavanje u aplikaciji) donose prihode. Postoci variraju ovisno o tome jesu li aplikacije za tablet i osobna računala ili za mobitel.

Oglašavanje se pokazalo stabilnim - Microsoftov Ad SDK generira između 30 i 40 posto isplata razvojnim programerima.

Najbrže raste kupovina u sklopu aplikacije, i to trajnih i potrošnih digitalnih proizvoda. Prihod od nje trenutno je veći od ukupnog prihoda svih plaćenih aplikacija. Čini gotovo 50 posto svih isplata developerima za Windows Phone. U Microsoftu očekuju kako će taj trend nastaviti rasti.

Model plaćenih aplikacija u silaznoj je putanju. Čine 25 i 30 posto isplata. Većina aplikacija s najvećim prihodima nude besplatno probno razdoblje.


Kupovina u aplikaciji najveći je izvor prihoda za autore igara - tim modelom ostvaruje se više od 50 posto prihoda za obje platforme - a i značajan je izvor prihoda i za druge kategorije.

Tijekom veljače je 66 posto svih preuzimanja aplikacija za Windows Phone bilo ostvareno na uređajima s manje memorije (256 MB za WP 7, 512 MB za WP 8).