TURIZAM NA MREŽI

Web projekt za lakšu potragu za odmorom i zabavom

15.04.2013 u 17:00

Bionic
Reading

MyCAD, iza kojeg stoji tvrtka Relativa informacije, ima ambiciozan cilj: postati središnje mjesto raštrkane i raznovrsne hrvatske turističke ponude, kao i susreta i razmjene iskustava krajnjih korisnika - turista i putnika

My Croatian Adventure (čega je kratica MyCAD) pružateljima usluga nudi mogućnost predstavljanja i promocije te izravne komunikacije s korisnicima. To, između ostalog, uključuje pretraživanje turističke ponude, organiziranje cjelokupnog putovanja, praćenje drugih korisnika, čitanje i pregledavanje njihovih blogova i fotogalerija....

Za pojedinačne korisnike na raspolaganju je pretraživanje, ali i ostvarivanje popusta kod partnera sitea.

Odakle ideja za takav site?

'Nastala je iz osobnog iskustva traženja interesnih sadržaja prilikom organiziranja/planiranja putovanja, prvenstveno u inozemstvo', kaže Martina Ptiček, koja je pokrenula projekt, 'Sva ta iskustva su pokazala kako je potrebno pretražiti čitav niz stranica da se pronađe sve - od smještaja do zabave, kulturnih sadržaja itd., pogotovo ako to putovanje nije posjet samo jednom gradu, već se u tijeku putovanja želi posjetiti više mjesta unutar jedne zemlje. Zaključak je bio kako bi bilo znatno lakše isplanirati putovanje kada bi postojala jedna centralna stranica.'

Martina je završila studij lingvistike i informacijskih znanosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Završila je i specijalistički postdiplomski studij poslovne informatike na Fakultetu organizacije i informatike. Izradom web stranica i aplikacija - kao i putovanjima - počela se baviti tijekom studentskih dana. Radi u informatičkoj tvrtki Sagena.

MyCAD je, kaže, namijenjen je svima koji žele putovati Hrvatskom, s naglaskom na putnicima koji žele provesti aktivniji odmor, posjetiti čim više mjesta ili događanja.

Kako će funkcionirati? Čemu će sve služiti?

MyCAD predstavlja kombinaciju kataloga turističke ponude, portala i društvene mreže. Na taj se način korisnicima nudi mogućnost da pronađu ono što je u skladu s njihovim interesima, ali i da podjele svoje iskustvo s drugim korisnicima ili da pročitaju iskustva drugih korisnika. Bilo što da danas idete kupovati, provjerit ćete što drugi ljudi kažu o tom određenom proizvodu.

Naravno, za korisnike postoje i druge mogućnosti, osim pretraživanja ponude, pisanja komentara i blogova te postavljanja galerija. Tako korisnici imaju mogućnost kreirati svojeg popisa želja te u njih stavljati sadržaje koji su im od interesa i na taj način kreirati svoj plan putovanja.

Korisnici tog popisa mogu ih postaviti kao javne liste, dostupne drugim korisnicima te im na taj način olakšati planiranje putovanja.

Također smo veliku pažnju posvetili izradi tražilice, koja omogućuje da detaljno navedete svoje interese i dobijete točno ono što vas interesira. Primjerice, ako korisnika zanima apartman ili kamp u Zadru ili okolici koji prima kućne ljubimce i ima bežični pristup internetu te želi posjetiti muzej, muzički ili filmski festival, nacionalni park i otići na ronjenje, jednom pretragom može to sve pronaći.

Osim ove - nazovimo je klasične, ali ipak naprednije pretrage - razvili smo i mogućnost pretrage od jednog do drugog grada, što korisniku omogućuje da pronađe na toj ruti sve stvari koje su mu od interesa.

Dakle, ne pretražujete samo određeni grad, mjesto ili regiju, nego sve što se nalazi u gradovima koji su polazišna i ciljna točka, ali i po putu između ta dva grada. I to sve, naravno, u skladu s korisnikovim interesima. Na taj način korisnik/putnik može iskoristiti i samo proputovanje.

Naravno, osim krajnjim korisnicima, putnicima, stranica nudi mogućnost pružateljima usluga da promoviraju svoju ponudu - kroz klasičan unos u bazi ili pak čitav niz drugih načina poput naglašavanja na izlistima rezultata pretrage, naslovnoj stranici itd.

Naši korisnici imaju mogućnost kroz svoju aktivnost na stranici dobivati nagradne bedževe, koje pak planiramo vezati uz određenu ponudu pružatelja usluga - primjerice, korisnik napiše post na blogu, za to dobije bedž koji mu omogućuje neki određeni popust u nekom hostelu/apartmanu/restoranu i slično.

Na taj se način pružatelji usluga također mogu dodatno promovirati. Baza turističke ponude je već sada velika, a rasti će i dalje, i jasno je da su potrebni mehanizmi isticanja ponude.

Također i sami pišemo postove na blogu i postavljamo galerije, čime želimo našim korisnicima pružiti uvid poznavatelja u Hrvatsku, kako bi osim pregledavanja i pretraživanja kataloga ponude dobili i dodatne informacije o raznim zanimljivim mjestima koja se baš i ne mogu pronaći u nekim klasičnim turističkim vodičima.

Koliko partnera (pružatelja turističkih usluga) trenutno imate, a koji su spremni ponuditi popuste?

Zasad imamo dogovorena dva, s nekoliko još pregovaramo i dogovaramo. Najteže je, naravno, probiti led, no vjerujemo kako će ova mogućost biti prepoznata.

Uostalom, ovo je na neki način svojevrsna modifkacija već neko vrijeme popularnih grupnih kupovina, koje su postale prepoznate i prihvaćene.

Koliko je ljudi sudjelovalo u izradi? Kojih su sve profila bili?

U izradi stranice je sudjelovalo četvero ljudi iz programerskog tima Implementacija snova, dizajnerica Sunčana Špriovan, ilustratorica Ivana Rubelj. Ukupno, nas sedam.

Naravno, bio je uključen i čitav niz drugih ljudi, naših prijatelja, koji su nam kroz neformalne razgovore i razne druge načine pomogli pri izradi stranice. Iskoristit ću priliku i svima zahvaliti na trudu i strpljenju.

Koliko je izrada trajala? Kako je financirana?

Šest mjeseci i u potpunosti smo ga sami financirali. Ovo je tek prva verzija. Nastavit ćemo s razvojem. Već smo sada puni ideja za daljnji razvoj i napredak.

Hoće li biti besplatan? Ako ne, tko će plaćati i koliko?

Stranica će krajnjim korisnicima, turistima i putnicima, uvijek biti besplatna. Također će i pružateljima turističkih usluga biti besplatan inicijalni unos u bazu ponude. Za sve zainteresirane oglašivače/pružatelje turističkih usluga nudimo razne mogućnosti isticanja njihove ponude.

Kako ste punili bazu podataka?

Tražili smo na internetu, pronalazili web stranice pružatelja usluga te preuzimali sadržaj s njihovih stranica, uz njihovu dozvolu. Neki smo sadržaj preuzimali i s otvorenih stranica, poput primjerice Wikipedie, uz poštovanje navođenja izvora.

Koliko korisnika očekujete nakon prve godine rada?

Već se kroz beta fazu, koja je trajala oko mjesec dana, pokazalo kako interes putnika i pružatelja turističkih usluga definitivno postoji. Bitno nam je da osluškujemo želje i potrebe korisnika. Ako će stranica odgovarati njihovim potrebama, smatram kako će korisnici to prepoznati.

Zanima li vas i širenje na druga tržišta?

Takva razmišljanja, pa usudit ću se reći i planovi, postoje. Krenuli smo na tržištu koje najbolje poznajemo jer smo smatrale kako nije realno krenuti odmah s MyWorldAdventure. Odlučile smo ići korak po korak.

Naravno da u ovom procesu i griješimo i svakodnevno učimo na tim greškama, no ako dovoljno naučimo na ovom prvom koraku, na drugom ćemo biti pametnije.

Hoće li postojati i aplikacija za pametne telefone i tablete?

Apsolutno. To je svakako plan za dalje, jasno je da je za stranicu ovog tipa neophodno da postoji i aplikacija. Izradi aplikacije planiramo pristupiti nakon ove prve sezone postojanja stranice, koja će nas sigurno puno naučiti i dati nam smjernice za daljnji razvoj, ne samo aplikacije, već i same stranice.