PRVI PUT

Tableti pretekli pametne telefone

14.03.2013 u 18:22

Bionic
Reading

'Promet ostvaren putem tableta ne samo da vrijedi više u smislu internetske trgovine i angažmana, nego su tableti postali i primarni uređaji za mobilno surfanje', kažu u Adobeu

Adobeov Digital Index pokazuje da je početkom ove godine udio web prometa napravljen tabletima prvi puta premašio onaj ostvaren pametnim telefonima.

Taj podatak dobiven je praćenjem prometa više od 1.000 web-stranica iz cijelog svijeta i analize preko 100 milijardi posjeta u razdoblju od lipnja 2007. do danas.

Poligon za usporedbu kojom vrstom uređaja se najčešće pristupa internetskim sadržajima bila su tržišta Velike Britanije, SAD-a, Kine, Kanade, Australije, Japana, Francuske i Njemačke.

Iako je ostvarena razlika prometa između pametnih telefona i tableta vrlo mala, svega jedan posto, tableti su postigli impresivan rast s obzirom da su nova kategorija uređaja i da do 2010. praktički nisu ni postojali (prvi iPad je lansiran u travnju 2010. godine).

Primat u svjetskom internetskom prometu još nose stolna/prijenosna računala sa 84 posto u odnosu na tablete s osam posto i pametne telefone sa sedam posto udjela, ali mobilnim je uređajima udio u stalnom porastu, a naročito strmu putanju bilježe tableti. Tijekom 2012., internetski promet ostvaren putem tableta se udvostručio, a taj se trend rasta očekuje i 2013. godine.

Zaslugu rastućoj popularnosti tableta za pregled web-sadržaja Adobe pripisuje njihovim dobro prilagođenim svojstvima za tu namjenu od kojih se naročito ističe veličina zaslona.

Iako se razlika u veličini ekrana smanjuje, proizvođači rade mini tablete i maksi pametne telefone, tableti u prosjeku imaju znatno veću površinu zaslona u odnosu na pametne telefone što korisnicima znatno olakšava surfanje.

Adobe je utvrdio da korisnici tableta vide 70 posto više stranica po posjetu (dulje se zadržavaju na stranicama i vide više sadržaja) od korisnika pametnih telefona, koji svoj uređaj uglavnom koriste za kraće posjete.

Izvještaj pokazuje da je posjet online trgovinama naročito popularna aktivnost korisnika tableta. Maloprodajne internetske trgovine bilježe najveći udio prometa, a ne zaostaju puno ni trgovine koje se bave auto proizvodima i putovanjima.

'Držali smo na oku brzinu kojom su tableti uzletjeli. Samo godinu dana prije, u siječnju prošle godine smo otkrili da posjetitelji koji koriste tablete potroše 54 posto više po online kupnji nego kupci koji koriste pametne telefone te više od 19 posto od onih koji koriste stolna računala ili laptope.

Tijekom protekle blagdanske sezone vidjeli smo da je 13,5 posto svih online prodaja sklopljeno putem tableta. Sada znamo da promet ostvaren putem tableta ne samo da vrijedi više u smislu internetske trgovine i angažmana, nego da su tableti postali i primarni uređaji za mobilno surfanje', kažu u Adobeu.