PRIPREMITE DVOGLEDE

Slijedi nam bliski susret s asteroidom od 400 m

07.11.2011 u 11:32

Potencijalno opasan asteroid 2005 YU55, promjera 400 metara, proći će u utorak u 23.28 sati po GMT-u na oko 319.000 km od Zemlje, odnosno na 85 posto udaljenosti od našeg planeta do Mjeseca

Bit će to najbliži prolazak tako velikog tijela pored našeg planeta otkada postoje praćenja asteroida. Astronomi profesionalci i amateri stoga pripremaju svoje teleskope za jedinstvenu priliku koja bi im trebala omogućiti da bolje razumiju njegov oblik i sastav.

'Većina asteroida koje pratimo vrlo je daleko pa nam svjetlost koja se odražava na njima omogućuje da prikupimo tek male količine podataka', rekao je Kevin Yates iz Near Earth Objects Information Centra u Leicesteru. Budući da će ovaj prolaziti tako blizu, moći ćemo provesti više opažanja radarskim teleskopima koja će nam otkriti detalje o njegovoj površini te mineralnom i kemijskom sastavu', objasnio je.

Karta proleta asteroida

Asteroidi spadaju u najstarija tijela u Sunčevom sustavu. Nastali su iz diska prašine i plinova koji je okruživao Sunce prije 4,5 milijardi godina. Obično se kreću na orbitama između Marsa i Jupitera, međutim zbog gravitacijskih utjecaja i sudara ponekad mijenjaju svoje putanje. Postoji mogućnost da će jednoga dana u dalekoj budućnosti 2005 YU55 krenuti u izravan sudar sa Zemljom. No razvoj tehnologije trebao bi do tada omogućiti otklanjanje sličnih opasnosti. NASA-ini stručnjaci tvrde da je vjerojatnost da će u narednih stotinjak godina udariti u Zemlju tek jedan naprama deset milijuna, međutim kada bi se to dogodilo, oslobodio bi energiju ekvivalentnu nekoliko tisuća megatona TNT-a.

2005 YU55 je čest gost u blizini Zemlje, no ove će godine biti najbliži u proteklih 200 godina. Otkrio ga je Robert McMillan iz Spacewatch programa u Arizoni 28. prosinca 2005. godine. Površina mu je tamnija od ugljena pa spada u tamne ugljikove objekte, odnosno asteroide tipa C. U trenutku kada bude najbliži Zemlji moći će se vidjeti amaterskim 15-centimetarskim teleskopima ili profesionalnim dvogledima.