TEST

Renault Megane Coupe GT Line 1.2 Tce - veličina (ni)je bitna

05.12.2014 u 17:09

  • +8

Renault Megane Coupe GT Line 1.2 Tce

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Bionic
Reading

Takozvani 'downsizing' odnosno proces u kojem je, s ciljem smanjivanja potrošnje uz povećanje performansi, obujam motora ustupio mjesto tehnologiji turbopunjenja sigurno će još neko vrijeme izazivati zbunjenost među kupcima i vozačima

Teško je shvatiti da jedan minijaturni 1.2-litreni benzinac može nuditi performanse na razini dvolitrenog motora, no čak i ako teorija skepticima ne drži vodu, praksa je i više nego potvrđuje.

Kao primjer tu je Megane Coupe 1.2 TCe. Iako ovaj francuski automobil ne spada u goleme automobile, masom od 1.300 kg teško ga se može okarakterizirati kao perolakog. Tim je impresivnije to što postiže s minijaturnim 1.2-litrenim benzincem.

Za početak tu je i više nego dovoljnih 200 Nm okretnog momenta od dizelaški niskih 2.000 okretaja u minuti. Četverocilindraš će se također rado zavrtjeti i do 6.000 okretaja te je zahvaljujući fino podešenim prijenosnim omjerima ručnog šesterostupanjskog mjenjača prilično elastičan. Subjektivni dojam za upravljačem je taj da se pod poklopcem nalazi barem 1.6, ako ne i 2.0.

Efekt takozvane turbo-rupe primjetan je, a manjkavosti malene zapremnine ponajviše dolaze do izražaja pri većim opterećenjima, kad ćete morati češće posezati za ručicom mjenjača, no ovi se nedostaci vraćaju kroz smanjenu potrošnju.

Uz lakšu nogu na gasu moguće je svesti potrošnju na pet litara, no ona se u kombiniranom ciklusu kreće oko kakvih 6,5 litara na stotinu kilometara.

Dinamičkim performansama svakako doprinosi i odlično podešen ovjes koji nije ni tvrd ni mekan te se vrlo dobro nosi s oštećenjima na cesti. Povoljan raspored mase po osovinama doprinosi i predvidljivom ponašanju u zavojima, a ako pretjerate, Megane će pokazati sklonost podupravljanju.

Upravljač je dobro odmjeren i ugodno leži u ruci iako bi mogao i malo bolje prenositi informacije o onom što se događa pod kotačima.

Sjedala nude odlično držanje, položaj za upravljačem lako će naći i natprosječno visoki vozači, no iste sreće neće biti i putnici na stražnjoj klupi gdje će im nedostajati prostora za glavu i koljena, a osjećaj klaustrofobije ne umanjuju ni masivniji C-nosači. Zbog njih i stražnjeg stakla, preglednost nije jača strana Megane Coupea.

Megane Coupe s 1.2-litrenim benzincem zanimljiv je automobil kojem svakako treba dati šansu ako ste u potrazi za ovim tipom automobila. Doduše, valja napomenuti da iduće godine stiže nasljednik.

Proizvođač: Renault
Model: Megane Coupe 1.2 Tce GT line
Vrsta motora: 1.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.198 cm3
Snaga (kW/KS): 97/132 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 205 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,4/7,7/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,7 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.299/1.804/1.423
Cijena do registracije: 159.700 kuna (osnovni model: 126.900 kuna)