KAD PIJEŠ, NE VOZI

Pijani vozači skrive svaku osmu prometnu nesreću

11.12.2015 u 14:47

Bionic
Reading

Svaku osmu prometnu nesreću skrivi alkoholizirani vozač, a u svakoj petoj netko strada', moglo se čuti tijekom stručnog skupa na temu 'Sigurnost u prometu - Alkohol u prometu' u organizaciji udruge Sigurnost u prometu

Darko Grac iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ministarstva unutarnjih poslova iznio je podatke o razmjeru prometnih nesreća.

'Svaka četvrta osoba u 2015. godini poginula je u prometnoj nesreći koju je skrivio alkoholizirani vozač, svaka četvrta osoba zadobila je teške tjelesne ozljede, a gotovo je svaka peta osoba zadobila lakše tjelesne ozljede, što zapravo znači da je alkoholizirani vozač skrivio svaku osmu prometnu nesreću i od toga je u svakoj petoj nesreći netko poginuo.

Iako je nakon niza godina primijećen pad broja prometnih nesreća i stradavanja u njima, podaci za ovu godinu pokazuju da je došlo do određenog pogoršanja, što potvrđuje broj poginulih u prometnim nesrećama, koji se u odnosu na 2014. godinu povećao za 11 posto', istaknuo je Grac.


Georg-Davor Lisicin iz udruge Sigurnost u prometu osvrnuo se na rezultate istraživanja akcije 'Europska noć bez nesreća', koju ta udruga kao licencirani partner za Hrvatsku provodi četvrtu godinu zaredom u partnerstvu sa Zagrebačkom pivovarom:

'Prema posljednjim podacima koje smo prikupili u pet hrvatskih gradova u studenome ove godine, možemo zaključiti kako je konzumacija alkohola mladih vozača i dalje značajno prisutna tijekom noćnih izlazaka, što upućuje na neodgovorno ponašanje i nužnost nastavka ovakvih i sličnih preventivno-sigurnosnih edukativnih aktivnosti. Samo 28 posto mladih ispitanika nije konzumiralo alkohol', upozorio je Lisicin.

'Potrebno je i dalje raditi na smanjenju broja i opsega stradavanja mladih vozača i općenito na podizanju razine svijesti i odgovornosti mladih vozača u vožnji sukladno propisima, s naglaskom na pogibeljnost vožnje pod utjecajem alkohola.


Bitno je istaknuti kako je kod mladih vozača poželjno u potpunosti izbjegavati konzumaciju alkohola jer i uz najmanje količine mladi vozači stječu lažnu hrabrost i potrebu za dokazivanjem pred vršnjacima u automobilu, što dovodi do posebno teških prometnih nesreća s više stradalih', dodao je Lisicin.

'Zabrinjava činjenica da i dalje više od 30 posto od ukupnog broja ispitanika barem jednom sjeda za upravljač pod utjecajem alkohola. No, ako se osvrnemo na podatak o svjesnosti naše kampanje 'Razmisli', prema kojemu više od pola ispitanika tvrdi kako ih je ta kampanja potaknula da razmisle o tome da ne voze nakon što su pili alkohol, ipak možemo biti zadovoljni što naša, a i slične kampanje imaju pozitivan učinak.

Ali, ne trebamo zanemariti nužnost daljnjeg provođenja ovakvih akcija i stalnog upozoravanja na postojeći problem u društvu', rekla je voditeljica korporativnih komunikacija Zagrebačke pivovare Tina Puhalo Grladinović